Evropska komisija prižgala zeleno luč PSA Peugeot Citroen za prevzem nemškega Opla
Evropska komisija pri odobritvi prevzema ni postavila dodatnih pogojev, saj prevzem po njihovem mnenju ne bo ogrožal konkurence na notranjem trgu, poročajo tuje tiskovne agencije. Skupni tržni delež na večini trgov namreč po oceni komisije ne bo prav visok, le v Estoniji in na Portugalskem bo presegel 40 odstotkov.
PSA bo 1,3 milijarde evrov odštel za evropske operacije družbe GM, kamor spada proizvodnja vozil znamke Opel in Vauxhall, 900 milijonov evrov pa bo plačal za finančno družbo GM Financial, ki je sicer združena s francosko banko BNP Paribas.
Opel in Vauxhall - znamka, pod katero Opel svoja vozila prodaja v Veliki Britaniji - sodita med najmanj strateške dele koncerna GM, saj mu prinašata predvsem izgubo. Opel je bil desetletja celo najbolje prodajan nemški avtomobil, nato pa mu je primat prevzel Volkswagen, Opel pa vse od leta 1999 posluje negativno.
V 10 tovarnah v Evropi imata Opel in Vauxhall okoli 35.600 zaposlenih, večino v treh tovarnah v Nemčiji. Ko je PSA sredi februarja razkril načrte glede prevzema Opla, se je pojavila zaskrbljenost, da bo francoski koncern zarezal v število delovnih mest zunaj Francije.
Nemška kanclerka Angela Merkel se je takoj zavezala, da bo naredila vse, kar je politično mogoče, da zaščiti delovna mesta in industrijske obrate v Nemčiji. Pri prizadevanjih so se ji pridružili tudi Oplovi sindikalisti in svet delavcev, ki so dosegli, da bo 19.000 nemških delavcev zaščitenih pred odpuščanjem do konca leta 2018.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese