EU: Zmanjšanje emisij za 35%, Slovenija želi več
Okoljski ministri so se dogovorili o cilju za 35-odstotno znižanje izpustov ogljikovega dioksida pri novih avtomobilih in za 30-odstotno znižanje izpustov pri novih lahkih tovornih vozilih do leta 2030. Irska je takoj napovedala izjavo nasprotovanja in razočaranja, ker je bil jutranji kompromis boljši od končnega. Podprli so jo Luksemburg, Švedska, Slovenija in Danska.
Kompromisni predlog je podprlo 20 članic, štiri so bile proti, štiri pa so se vzdržale. Katere so bile proti in katere so se vzdržale, ni razkrila.
Slovenski okoljski minister Jure Leben je po Twitterju obžaloval sprejetje kompromisnega predloga predsedstva, ki vsebuje cilj le 35-odstotnega zmanjšanja izpustov do 2030. "V imenu vlade sem nasprotoval kompromisu in zahteval najmanj 40-odstotno zmanjšanje emisij, vendar je avstrijsko predsedstvo uspelo doseči večino. V svojem sklepnem govoru sem opozoril, da to ni prava smer, ki si jo je zastavila EU," je tvitnil Leben.
"Danes smo imeli politiki v EU priložnost, da pokažemo, da mislimo resno. Žal smo to priložnost zamudili. Škoda za okolje," je še dodal.
Evropska komisija je novembra lani predlagala 30-odstotno znižanje izpustov ogljikovega dioksida pri novih avtomobilih in lahkih tovornih vozilih do leta 2030 v primerjavi z letom 2021. Evropski parlament se je zavzel za 40-odstotno znižanje, kompromisni predlog avstrijskega predsedstva pa je predvideval 35-odstotno znižanje.
Nemčija je podpirala 30-odstotno znižanje, Francija pa 40-odstotno. Nekatere države, na primer Švedska, Danska in Nizozemska, so se zavzemale za še ambicioznejši cilj. Za nekatere, na primer Bolgarijo in Madžarsko, pa je bilo tudi 30 odstotkov preveč ambiciozno.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.