EU namenja 300 milijonov evrov za varovanje oceanov

V času kampanje bodo z različnimi dejavnostmi ozaveščali obiskovalce o problematiki onesnaževanja s plastiko.
Fotografija: The Ocean Cleanup
Odpri galerijo
The Ocean Cleanup

EU bo namenila 300 milijonov evrov za varovanje oceanov. Nove pobude med drugim vključujejo sto milijonov evrov za raziskovalne in razvojne projekte za zmanjšanje onesnaževanja s plastiko ter 82 milijonov evrov za morske in pomorske raziskave, so sporočili iz Bruslja.

Podporo s 23 novimi zavezami je EU napovedala na peti konferenci Naš ocean, ki se je začela v ponedeljek na Baliju v Indoneziji. Nove pobude vključujejo sto milijonov evrov za raziskovalne in razvojne projekte za zmanjšanje onesnaževanja s plastiko ter 82 milijonov evrov za morske in pomorske raziskave, kot so ocene ekosistema, kartografiranje morskega dna in inovativni sistemi akvakulture.

Bruselj bo 18,4 milijona evrov namenil za naložbe, ki bodo pomagale evropskemu modremu gospodarstvu - torej sektorjem, odvisnim od oceanov in njihovih virov - da postane bolj trajnostno. Satelitski program Copernicus pa bo z 12,9 milijona evrov prispeval k boljši pomorski varnosti in raziskavam za obalne okoljske storitve, ocenjujejo v Bruslju.

Ukrepi dopolnjujejo prispevek v višini 550 milijonov evrov, ki ga je EU napovedala na lanski konferenci Naš ocean na Malti.

The Ocean Cleanup
The Ocean Cleanup


Koalicija akvarijev za zmanjšanje onesnaževanja s plastiko

Evropska komisija bo v sodelovanju s Programom ZN za okolje in drugimi mednarodnimi partnerji vzpostavila tudi koalicijo akvarijev za zmanjšanje onesnaževanja s plastiko. Trenutno je sodelovanje potrdilo 106 akvarijev iz 33 držav, med katerimi jih je 67 iz EU. Pobudi se je pridružil tudi Akvarij Piran.

Cilj je, da bi se do leta 2019 kampanji pridružilo vsaj 200 akvarijev, ki bodo javnost ozaveščali o onesnaževanju s plastiko. Akvariji s svojimi zbirkami in programi obiskovalce posebej opozarjajo na bogastvo, ki ga je treba varovati, poudarjajo v komisiji.

V času kampanje bodo z različnimi dejavnostmi ozaveščali obiskovalce o problematiki onesnaževanja s plastiko. Spremembe je mogoče doseči denimo že z manjšo uporabo plastičnih predmetov za enkratno uporabo v prodajalnah ali pri gostinskih storitvah, so še poudarili.


Več o bioplastiki preberite v aktualni številki poslovnega tednika Svet kapitala ali jutri na spletni strani časnika.

Več iz rubrike