Enotne vozovnice za vse 1. januarja 2018?

Po novi napovedi bo enotna vozovnica uvedena do 1. januarja 2018, morda pa še letos. S pristojnega infrastrukturnega ministrstva smo dobili pojasnilo, da za uvedbo enotne vozovnice še vedno potekajo strokovna usklajevanja, zato novembra še ne bo uveljavljena nova tarifna lestvica in z njo niti enotna vozovnica za druge potnike. Pristavimo lahko, da strokovna usklajevanja potekajo že celo desetletje. Glavni problem je ob usklajevanju voznih redov finančni razrez prihodkov posameznih prevoznikov v verigi.
Primer potovanja z avtobusi in vlaki
Enotna vozovnica pomeni, da potnik kupi eno vozovnico za pot iz Gorenje vasi v Poljanski dolini do Moravskih Toplic, potem pa lahko izbere katerokoli javno prevozno sredstvo. Do Škofje Loke izbire nima, zato pač sede na avtobus. Če mu je vozni red naklonjen, potem se s prestopanjem lahko pripelje do škofjeloške železniške postaje na Trati in potem z vlakom do Ljubljane, kjer morda lovi vlak do Murske Sobote in tam lokalni avtobus do Moravskih Toplic. Bolj verjetno pa je, da v Škofji Loki nadaljuje pot z avtobusom do Ljubljane in tam presede na murskosoboškega. V prestolnici ali pa že prej v Škofji Loki se lahko presede tudi na vlak do Maribora in tam nadaljuje pot z avtobusom.
Načeloma naj bi potniku različne variante prikazal računalniški izpis. Za jutrišnji jutranji odhod iz Gorenje vasi je portal javnega potniškega prometa našel štiri, nobene z vlakom do Murske Sobote. Najhitrejše je – ne boste verjeli – potovanje z vlakom med Škofjo Loko in Mariborom in to s prestopanjem v Ljubljani in Zidanem Mostu. Za 254-kilometrsko pot z odhodom ob 7.17 bi potrebovali 6 ur in 23 minut, šest prestopanj bi skupaj vzelo uro in tričetrt; najdlje, pol ure, bi čakali v Mariboru in tričetrt ure v Murski Soboti. Z avtobusi bi s štartom ob 8.04 za 248-kilometrsko pot potrebovali ob štirih prestopanjih, ki bi vzela 46 minut, potrebovali 6 ur in 36 minut.
Več iz rubrike
Dva tisoč novih na leto, sto tisoč v voznem parku
Posel težkih tovornjakov v Sloveniji obvladuje sedem ali osem znamk. Še vedno skoraj vsi dizelski, električnih letos deset.
Trajnost je odgovor tudi na nihanje cen energije
Povečal se je delež podjetij, ki merijo ogljični odtis, zmanjšal pa se je delež podjetij, ki postavljajo cilje razogljičenja.