Dve pritožbi na izbiro kitajskega konzorcija za gradnjo mostu na Pelješac

Avstrijska družba Strabag ter konzorcij italijanskega Astaldija in turškega CT Ictasa sta se pritožila na odločitev hrvaškega državnega podjetja Hrvatske ceste, ki je sredi januarja gradnjo mostu na polotok Pelješac in pristopnih cest zaupalo kitajskemu konzorciju na čelu z družbo China Road and Bridge Corporation.
Fotografija: Duje Klarič/Cropix
Odpri galerijo
Duje Klarič/Cropix

Hrvaška državna revizijska komisija ni želela objaviti podrobnosti pritožb. Pričakovati je, da bo minilo nekaj mesecev, preden bodo na pritožbe nezadovoljnih ponudnikov odgovorili.

Strabag se je v ponedeljek pritožil z argumentom, da je bil kitajski konzorcij na javnem razpisu izbran zaradi dumpinških cen pri izvajanju določenih del na izgradnji mostu, je danes neuradno poročal Jutarnji list. Kot so dodali, je avstrijski gradbinec izpostavil, da je lastnica družb v kitajskem konzorciju kitajska država, ki naj bi imela veliki interes za vstop na trg EU. Po njihovih navedbah so članice kitajskega konzorcija zaradi tega interesa prejele državne subvencije, kar po Strabagovi oceni ni skladno s pravnim redom unije.

Po Strabagovi pritožbi se je danes pritožil še konzorcij Astaldija in CT Ictasa. Kot je neuradno izvedel Novi list, so se pritožili na oceno kakovosti bančnega jamstva italijansko-turške ponudbe.

Po hrvaški objavi izvajalca del na pelješkem mostu se je zdelo, da bo gradnja mostu na Pelješac prvi takšen gradbeni projekt kitajskih podjetij v EU, a bosta pritožbi očitno dodatno zapletli uresničitev največjega infrastrukturnega projekta na Hrvaškem, ki ga bo s 357 milijoni evrov sofinancirala EU.

V Strabagu so že omenili možnost, da se bodo pritožili tudi pri Evropski komisiji, a to lahko storijo šele, ko bodo dobili odgovor pristojne hrvaške komisije, je danes poročal hrvaški radio.

Hrvatske ceste so 12. januarja objavile, da so se med tremi ponudniki odločile za kitajski konzorcij, ki je imel najbolj ugodno ponudbo.

Konzorcij družbe China Road and Bridge Corporation, CCCC Highway Consultants, CCCC Second Highway Engineering in CCCC Second Harbour Engineering je vrednost del ocenil na nekaj manj kot 2,1 milijarde kun (277 milijonov evrov). Njihova ponudba je bila za približno pol milijarde kun (66 milijonov evrov) cenejša kot ponudbi avstrijskega Strabaga in italijansko-turške gradbeniške naveze.

Več iz rubrike

aktualno

Christine Lagarde: Čakajo nas globoke spremembe v svetovni ekonomiji

Gospodarska koronakriza, bo povzročila globoke spremembe v svetovnem gospodarstvu, je dejala Christine Lagarde, vodja Evropske centralne banke (ECB).

aktualno

Parlamentarno pot začenja paket ukrepov za drugi val epidemije

Odbor DZ za delo ima danes na dnevnem redu seje predlog novega interventnega zakona, katerega cilj je omiliti in odpraviti posledice epidemije covida-19 za državljane in gospodarstvo.

aktualno

Znano je kdo je imel lani pri sosedih največ prihodka in kdo dobička

FINA je obdelala letne računovodske izkaze, ki jih je do 30. junija oddalo 131.701 podjetij, ki plačujejo davek na dobiček, razen bank, zavarovalnic in drugih finančnih institucij.

aktualno

Rastoder bo začel s prenovo razpadajočega tivolskega hotela Bellevue

Družba Rastoder se pripravlja na začetek rušitvenih del v okviru projekta rekonstrukcije propadajočega nekdanjega hotela Bellevue na pobočju Šišenskega hriba na robu ljubljanskega parka Tivoli, so za…

Komentarji: