Družinsko podjetje KLS Ljubno med najboljšimi na svetu

Podjetje KLS Ljubno je na svetovnem srečanju družinskega podjetništva EY v Monacu prejelo nagrado odličnosti za družinsko podjetje. Nagrado podeljuje 25 držav sveta, nagrajenci pa so predstavljeni v posebni publikaciji EY Global Family Business Yearbook, ki združuje najboljše družinske prakse in podjetja na svetu.
Fotografija: Arhiv podjetja
Odpri galerijo
Arhiv podjetja

Bogomir Strašek, lastnik in direktor podjetja KLS Ljubno, je poudaril, da so v podjetju zelo počaščeni, da so prejemniki nagrade, ki je priznanje za dosedanje delo in dosežke v družinskem podjetništvu v Sloveniji: »Za KLS je značilno, da stalno napredujemo. Naše družinsko podjetje sedaj že v veliki meri vodi druga generacija. Zato bomo tudi z bodočim delom in našimi poslovnimi rezultati zagotavljali napredek ter krepili značilnosti žlahtnega družinskega podjetništva.«

V dveh generacijah na vrh avtomobilske industrije

KLS Ljubno je vodilno podjetje na področju izdelave zobatih obročev za avtomobilsko industrijo z več kot 40-letno tradicijo. Obvladujejo več kot 60 odstotkov evropskega trga in 15 odstotkov svetovnega trga v svoji tržni niši, njihovi izdelki pa so vgrajeni v motorjih več kot 30 največjih avtomobilskih znamk na svetu. KLS Ljubno je na število zaposlenih eno najbolj robotiziranih podjetij v Sloveniji in širši regiji. V letu 2016 so z 240 zaposlenimi ustvarili kar 42 milijonov evrov prihodkov. 96 odstotkov vseh izdelkov izvozijo, pri čemer postaja Kitajska njihov najpomembnejši trg.

Podjetje vodi Bogomir Strašek, ustanovitelj, večinski lastnik in generalni direktor, skupaj s hčerama Natašo Strašek, ki je odgovorna za odličnost v komunikaciji in za področje prodaje, ter Barbaro Strašek Mirnik, izvršno direktorico podjetja. V podjetje sta vključena tudi zeta, Franci Bevc, odgovorni za razvoj in tehnologijo obročev ter Samo Mirnik, izvršni direktor za proizvodnjo in informatiko.

Arhiv podjetja
Arhiv podjetja

Kriteriji za izbor slovenskega predstavnika:

  • Da je v družinskem podjetju udeležena vsaj druga generacija,
  • Da ima družina večinsko lastništvo in vpliva na strateške usmeritve ter oblikovanje vrednot podjetja,
  • Da ima družina v lasti najmanj 50 % delnic in glasovalnih pravic preko posameznika ali skupine posameznikov, ki pripadajo isti družini,
  • Da je sedež podjetja v Sloveniji,
  • Da je podjetje uspešno in ima dolgoročno naravnano strategijo,
  • Da ima vzpostavljeno dobro in pregledno vodenje,
  • Da podjetje ohranja družinsko tradicijo in vrednote ter vzdržuje podjetniški duh več generacij,
  • Da ima izjemne vodje, ki zagovarjajo družbeno odgovornost in zavezanost k lokalnemu okolju.

Projekt družinskega podjetništva

Več kot 80 % podjetij po vsem svetu je v družinski lasti, zato predstavljajo vodilno silo v svetovnem gospodarstvu. S projektom družinskega podjetništva EY Slovenija povezuje slovenske družinske podjetnike z dobrimi praksami v tujini ter promovira uspešna družinska podjetja znotraj svoje mreže, ki deluje v 151 državah sveta. »83 % podjetij v Sloveniji je družinsko vodenih. V njih je zaposlenih kar 70 % delovno aktivnega prebivalstva, ki prispevajo 67 % dodane vrednosti slovenskih podjetij. Družinsko podjetje kot oblika lastništva je pomemben element trajnostnega gospodarskega razvoja, h kateremu se je v svoji razvojni strategiji zavezala tudi Slovenija,« navaja Mojca Emeršič, vodja projekta družinskega podjetništva v EY Slovenija.

Projekt družinskega podjetništva v Sloveniji že vrsto let spodbuja in podpira tudi Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije (SPIRIT Slovenija).

Več iz rubrike