Dražje cestnine na Hrvaškem
Cestnina za osebni avto na avtocesti med Zagrebom in Splitom je odslej 199 kun (26,9 evra), med Zagrebom in Reko pa 77 kun (10,4 evra).
Hrvaška vlada je sezonsko podražitev cestnin napovedala marca, vozniki osebnih avtomobilov in motorjev bodo višje cestnine plačevali do konca septembra. Sezonska podražitev medtem ne velja za avtobuse in tovorna vozila.
Podjetje Hrvatske avtoceste skrbi tudi za avtocesto med Obrežjem in hrvaško-srbsko mejo, za avtocestno povezavo z Osijekom in tudi za tisto med Zagrebom in mejo z Madžarsko. Z upravljalcem Autocesta Rijeka-Zagreb upravljata s približno 1065 kilometrov avtocest.
Hrvatske avtoceste so sicer že v začetku aprila zvišale cestnino za pet odstotkov. Takrat so pojasnili, da bodo poenotili cene z Autocesto Rijeka-Zagreb.
Podražitve so v skladu s sporazumom med Hrvaško in Svetovno banko o procesu prestrukturiranja poslovanja javnih avtocestnih podjetij, s katerim naj bi se izognili privatizaciji avtocest.
V Hrvatskih avtocestah trdijo, da bodo tudi s sezonskimi cenami za približno 15 odstotkov cenejši kot koncesionar Bina-Istra, ki je s 1. junijem podražil cestnine na obeh avtocestnih krakih v hrvaški Istri, ki sta bolj znana kot istrski ipsilon. Večinski lastnik, francoski koncesionar Bouygues, skrbi za 141 kilometrov avtocest.
Cestnine bodo nespremenjene le v primeru koncesionarja Avtocesta Zagreb-Macelj, v katerem ima večinski delež avstrijski Pyhrn Concession Holding, ki skrbi za 60 kilometrov avtocest med Zagrebom in slovenskim mejnim prehodom Gruškovje. Kot so povedali za STA, zaenkrat ne načrtujejo nobenih podražitev cestnin.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese