Dosežen dogovor o odpravi geografskega blokiranja pri spletnem nakupovanju

Evropski parlament, Svet EU in Evropska komisija so dosegli politični dogovor o odpravi neupravičenega geografskega blokiranja pri spletnem nakupu proizvodov ali storitev. Dogovor pomeni, da bodo evropski potrošniki lahko po spletu kupovali nove električne naprave, najemali vozilo ali rezervirali vstopnice za koncert na tujem tako kot doma.
Fotografija: Unsplash
Odpri galerijo
Unsplash

Kot so sporočili iz Bruslja, se potrošniki po novem ne bodo več srečevali niti z zahtevami, da morajo uporabiti debetno ali kreditno kartico, izdano v drugi državi. Za podjetja pa nova pravila pomenijo več pravne varnosti pri čezmejnem poslovanju.

Na Evropski komisiji so v sporočilu za javnost zapisali, da bodo nova pravila spodbudila razvoj spletne trgovine tako, da bodo lahko tako potrošniki kot podjetja izkoristili prednosti, ki jih prinaša rastoči evropski spletni trg.

Evropski komisar za enotni digitalni trg Andrus Ansip je ob doseženem dogovoru izpostavil, da gre za odlično novico za potrošnike. "Z novimi pravili bodo lahko Evropejci izbrali spletno stran na kateri želijo nakupovati, brez da bodo na tej strani blokirani ali preusmerjeni na drugo spletno mesto. To bo realno že do božiča prihodnje leto," je napovedal.

Evropska komisarka za notranji trg in industrijo Elzbieta Bienkowska je medtem poudaril, da so z dogovorom enotni trg EU nadgradili še na spletu, pri čemer so potrošnikom omogočili dostop do najširše možne ponudbe. Kot naslednji korak na tem področju je Bienkowska napovedala znižanje cen izdelkov iz tujih držav, saj te po njenih besedah potrošnike še vedno odvračajo od nakupov in prodaje izdelkov iz drugih držav EU.

Komisarka za digitalno gospodarstvo in družbo Mariya Gabriel je sklenila, da je dogovor o odpravi neupravičenega geografskega blokiranja pri spletnem nakupu odličen korak naproti izgradnji pravega digitalnega enotnega trga, ki bo uporaben za vse.

Nova pravila sicer opredeljujejo tri specifične okoliščine, kjer ne obstajajo objektivna merila za drugačno obravnavo strank iz različnih držav članic EU. Pri tem so navedli prodajo blaga brez fizične dostave, nakup storitev prek spleta in prodajo storitev, ki se sicer zagotavljajo na določeni fizični lokaciji.

Več iz rubrike