Dnevi podjetništva

14. in 15. novembra 2017 sta že deseto leto zapovrstjo podjetje Data in Tehnološki park Ljubljana organizirala Dneve podjetništva. Na devetih predavanjih, dveh okroglih mizah in pogovoru so pogledali daleč v prihodnost podjetnikov.
Fotografija: Shutterstock
Odpri galerijo
Shutterstock

Prvi dan so pregledali zadnje zakonodajne spremembe, s katerimi želi država urediti trg delovne sile. Predavnja sta pripravila mag. Jurij Snoj in Damjan Mašera iz Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti. Pridružila se jima je mag. Mojca Skalar Komljanc iz Spirita, ki je predstavila uspešen projekt za spodbujanje ženskega podjetništva. Bodočih podjetnic sicer ni razveselila z napovedjo novih subvencij, vendar pa je zagotovila, da podporno okolje ostaja in da si prizadevajo, da bi bile subvencije znova na voljo.

Nato je o komunikaciji med mladimi in malo manj mladimi govoril trener mehkih veščin in coach iz Transformacije Miha Bavec. Izpostavil je, da imajo tudi mladi zaposleni svoje vrednote, vendar so te pogosto drugačne od vrednot starejših generacij. Dodal je, da je njihova navidezna nezanesljivost pri zaposlovanju le posledica njihove prilagoditve spremenjenim družbenim okoliščinam – ker so lahko v minulih letih pričakovali le začasne zaposlitve, so se tudi sami prilagodili tej začasnosti: razmišljanje, da bodo podjetje po enem letu zapustili je tako po njegovih besedah le posledica tega, da ni več služb za celotno delovno dobo.

Na okrogli mizi Začenja se lov na glave so se sogovorniki strinjali: lov se je že začel. Povpraševanja po zaposlenih je na mnogih področjih že več kot ponudbe, iskalci zaposlitve pa že lahko znova izbirajo med več službami je opozorila Barbara Vrtačnik, direktorica OE Ljubljana Zavoda RS za zaposlovanje.

Sledila sta dva pregleda sprememb zakonodaje – na področju davkov in na področju varstva osebnih podatkov, ki so jih pripravili strokovnjaki iz podjetja Data. Računovodski, davčni in finančni svetovalec iz podjetja Data Jure Filip je tako izpostavil, da se je sicer napovedovalo veliko sprememb na področju normirancev, uvedenih pa jih bo malo, vseeno pa jih bo potrebno poznati, saj bodo lahko zelo vplivale na poslovanje nekaterih podjetnikov. Bogdana Rejc pa je opozorila na aktivnosti, ki jih bodo morali podjetniki izvesti zaradi nove uredbe o varstvu osebnih podatkov. Na koncu smo govorili še o nevarnostih kriptovalut – volatilnost je le ena od njih.

Shutterstock
Shutterstock

Drugi dan so namenili novostim v FinTech industriji, potem so se osredotočili na razvoj mednarodne trgovine. Igor Panjan iz podjetja SmartPa, bolj znanem po znamki Datafy, je tako med drugim opozoril: »Če narediš 100 klicev potencialnih strank na dan, skleneš posel z eno. Pridobivanje strank je drago, zato je potrebno najti najefektivnejši način za vase produkte.«

Eden od takih je vzpostavitev učinkovite spletne strani. Direktor podjetja ENKI Jaka Lenardič je izpostavil, da se je potrebno ob pripravi spletne strani ukvarjati s strategijo in ne zgolj z grafiko: »Najprej začnemo z močno analizo in analitiko. Sestaviti je treba močan brief, močan poslovni načrt, ki ti pomaga definirati tako cilje, kot tudi pot do njih.« Bodočim podjetnikom je položil na srce: »Povprečje danes ni več dovolj. Bodimo pogumni in premikajmo meje.«

Na drugi okrogli mizi v sklopu 10. Dnevov podjetništva so sogovorniki spregovorili o Erasmusu za mlade podjetnike, ko novi podjetniki potujejo k izkušenemu podjetniku v drugo državo Evropske unije in se pri njem usposabljajo od enega do šest mesecev. Mlademu podjetniku omogoča izmenjavo izkušenj ter mu olajša dostop do novih trgov. V programu sodelujejo podjetniki gostitelji, ki imajo podjetja starejša od treh let, ter bodoči podjetniki in mladi podjetniki, katerih podjetja niso starejša od treh let.

Na zadnjem predavanju pa se je zbrala množica udeležencev, ki so želeli prisluhniti novostim v digitalnem marketingu in pregledati top trende do leta 2020. Gal Kočar iz podjetja Goclick je opozoril, da bodo svetu vladali mobilci, podjetniki pa morajo pri pripravi svojih vsebin upoštevati, da bo konzumiranje teh vsebin potekalo na drugačen način. Sporočila morajo biti kratka in jedrnata, video mora biti postavljen pokončno zaradi usmeritve mobilnih telefonov, obvezno pa morajo imeti tudi podnapise, saj se na Facebooku videi običajno predvajajo brez zvoka.

Več iz te teme:

Več iz rubrike