Disney zaradi koronavirusa ob 90 odstotkov dobička
Časi karantene so za medijska podjetja načeloma dobri. A to očitno ne velja za Disney - velikan namreč denar služi z nečim drugim.
Odpri galerijo
Ameriški zabaviščno-medijski velikan Walt Disney Co. je zaradi pandemije koronavirusa doživel velik padec dobička. V treh mesecih (do konca marca) se je v primerjavi z istim obdobjem preteklega leta dobiček zmanjšal za več kot 90 odstotkov, je v poročilu zapisala družba. V prvem četrtletju je Disney ustvaril 1,4 milijarde dolarjev manj dobička in to kljub dejstvu, da se je podjetju prodaja ob porastu gledanje televizije in pretočne ponudbe povečala za 21 odstotkov.
Zaradi pandemije so množično trpeli Disneyjevi zabaviščni parki, letovišča, križarjenja in trgovine z izdelki za oboževalce - dobiček iz poslovanja se je tam zmanjšal za 58 odstotkov, čeprav se je korona kriza v resnici razširila šele konec četrtletja. Pretočno poslovanje s cvetočo novo video storitvijo Disney + je močno naraslo, vendar je doslej povzročilo visoke stroške. Izguba divizije v višini 812 milijonov dolarjev je bila več kot dvakratnik prejšnjega leta.
Podjetje je doslej zaradi koronavirusa odpustilo 120.000 ljudi, direktorji pa so dobili nižje plače. Novi izvršni direktor Disneyja Bob Chapek, ki je februarja zamenjal dolga leta korporativnega direktorja Boba Igerja, kljub temu poskuša biti optimističen.
Vendar pa je Disneyjevo vodstvo prepričano, da bo krizo prebrodilo in na koncu postalo močnejše. Skupina je dovoljkrat pokazala, da je izjemno agilna.
Tuda filmska divizija je občutila pandemijo, zaradi katere so ljudje po vsem svetu ostali doma. Zamrznila se je filmska in televizijska produkcija, kinodvorane so se zaprle, Disneyjeva športna mreža ESPN pa je ostala brez športa, ki bi ga lahko prenašala neposredno. Divizija je zabeležila osem odstotkov manj dobička kot prejšnje leto - čeprav sta se na začetku četrtletja obetala obetavna filma »Frozen 2« in »Star Wars: The Rise of Skywalker«.
Četrtletnih podatkov vlagatelji sprva niso dobro sprejeli, delnice pa so se odzvale s pocenitvijo za dva odstotka na 98,68 dolarja. Dobiček je bil precej pod tržnimi pričakovanji, četudi so medijska omrežja, kamor spadajo ESPN in ABC ter FX in National Geographic dobiček povečala za sedem odstotkov na 2,4 milijarde dolarjev.
Vlagatelji so bili še posebej nezadovoljni, ker je Disney napovedal, da zaradi pandemije ne bo izplačal dividend, kar mu bo prihranilo 1,6 milijarde dolarjev. Disneyeve delnice so že močno »okužene« - cena se je od začetka leta znižala za 30 odstotkov. Še slabše bo po pričakovanjih v tekočem četrtletju, Disney zato raje ni objavil nobenih pričakovanj do konca leta.
Zaradi pandemije so množično trpeli Disneyjevi zabaviščni parki, letovišča, križarjenja in trgovine z izdelki za oboževalce - dobiček iz poslovanja se je tam zmanjšal za 58 odstotkov, čeprav se je korona kriza v resnici razširila šele konec četrtletja. Pretočno poslovanje s cvetočo novo video storitvijo Disney + je močno naraslo, vendar je doslej povzročilo visoke stroške. Izguba divizije v višini 812 milijonov dolarjev je bila več kot dvakratnik prejšnjega leta.
Podjetje je doslej zaradi koronavirusa odpustilo 120.000 ljudi, direktorji pa so dobili nižje plače. Novi izvršni direktor Disneyja Bob Chapek, ki je februarja zamenjal dolga leta korporativnega direktorja Boba Igerja, kljub temu poskuša biti optimističen.
»Pandemija COVID-19 pomembno vpliva na številna naša podjetja,« je priznal menedžer.
Vendar pa je Disneyjevo vodstvo prepričano, da bo krizo prebrodilo in na koncu postalo močnejše. Skupina je dovoljkrat pokazala, da je izjemno agilna.
Zabaviščni parki so med glavnimi stebri in viri dobička
V zadnjem četrtletju so bili zabaviščni parki Disney, ki so med glavnimi stebri in viri dobička podjetja, najbolj prizadeti. Do sredine marca so se namreč zaprli vsi zabaviščni parki Disneyja po svetu - najprej v Aziji, nato še v ZDA. Posledično visoki stroški nenadoma niso več nadomeščeni z nobenim pomembnim dohodkom. Disneyland v mestu Shanghai naj bi 11. maja sicer ponovno odprl svoja vrata, vendar s pomembnimi omejitvami. Na splošno je Disney ocenil, da bo škoda nastala v četrtletju znašala približno 1,4 milijarde dolarjev.Tuda filmska divizija je občutila pandemijo, zaradi katere so ljudje po vsem svetu ostali doma. Zamrznila se je filmska in televizijska produkcija, kinodvorane so se zaprle, Disneyjeva športna mreža ESPN pa je ostala brez športa, ki bi ga lahko prenašala neposredno. Divizija je zabeležila osem odstotkov manj dobička kot prejšnje leto - čeprav sta se na začetku četrtletja obetala obetavna filma »Frozen 2« in »Star Wars: The Rise of Skywalker«.
Četrtletnih podatkov vlagatelji sprva niso dobro sprejeli, delnice pa so se odzvale s pocenitvijo za dva odstotka na 98,68 dolarja. Dobiček je bil precej pod tržnimi pričakovanji, četudi so medijska omrežja, kamor spadajo ESPN in ABC ter FX in National Geographic dobiček povečala za sedem odstotkov na 2,4 milijarde dolarjev.
Vlagatelji so bili še posebej nezadovoljni, ker je Disney napovedal, da zaradi pandemije ne bo izplačal dividend, kar mu bo prihranilo 1,6 milijarde dolarjev. Disneyeve delnice so že močno »okužene« - cena se je od začetka leta znižala za 30 odstotkov. Še slabše bo po pričakovanjih v tekočem četrtletju, Disney zato raje ni objavil nobenih pričakovanj do konca leta.
Več iz rubrike
Za preskok v pametno in trajnostno turistično mesto
Digitalizacija spremlja tudi premikanje turističnih tokov, priložnosti so v butični in bolj trajnostni ponudbi.
Cilj je, da podjetja, ki so se rodila v Evropi, ostanejo v Evropi
Nadia Calviño, predsednica EIB, se je v Sloveniji pogovarjala o financiranju prometa, energetike, podjetij in stanovanj.