Digitalni davek bo v Franciji plačevalo okoli 30 spletnih velikanov
Davek naj bi obdavčil podjetja, katerih prihodki, ustvarjeni na spletu, globalno dosežejo vsaj 750 milijonov evrov, v Franciji pa 25 milijonov evrov.
Odpri galerijo
Načrtovani francoski davek na spletne velikane bo plačevalo »okoli 30« podjetij, je za časnik Parisien konec tedna ocenil finančni minister Bruno Le Maire. Davek naj bi obdavčil podjetja, katerih prihodki, ustvarjeni na spletu, globalno dosežejo vsaj 750 milijonov evrov, v Franciji pa 25 milijonov evrov.
Večina podjetij, ki bo plačevala digitalni davek, bo ameriških, a ga bodo verjetno morala plačati tudi podjetja s Kitajske, Nemčije, Španije, Velike Britanije in eno francosko podjetje.
Zakonodaja, ki naj bi uvedla omenjeni davek, naj bi v parlament prispela ta teden.
Davek bo znašal tri odstotke digitalnega prihodka, ustvarjenega v Franciji, je še dodal Le Maire. Zaračunali bi ga na provizije, ki jih spletne platforme zaračunajo na prodajo, ustvarjeno prek njih, in prihodke, ustvarjene s ciljnim oglaševanjem in prodajo podatkov o uporabnikih. Neposredne prodaje uporabnikom ta davek ne bo pokrival.
Francija je svoj digitalni davek napovedala decembra. Zanj se je odločila, ker na ravni EU ni dogovora o evropskem digitalnem davku.
Skupen predlog Francije in Nemčije na to temo je naletel na nasprotovanje nekaterih drugih držav članic. Evropska komisija sicer ocenjuje, da tradicionalna podjetja v EU v povprečju plačujejo okoli 23 odstotkov davka na dobiček, spletna podjetja pa med osem in devet odstotkov.
Večina podjetij, ki bo plačevala digitalni davek, bo ameriških, a ga bodo verjetno morala plačati tudi podjetja s Kitajske, Nemčije, Španije, Velike Britanije in eno francosko podjetje.
Zakonodaja, ki naj bi uvedla omenjeni davek, naj bi v parlament prispela ta teden.
Davek bo znašal tri odstotke digitalnega prihodka, ustvarjenega v Franciji, je še dodal Le Maire. Zaračunali bi ga na provizije, ki jih spletne platforme zaračunajo na prodajo, ustvarjeno prek njih, in prihodke, ustvarjene s ciljnim oglaševanjem in prodajo podatkov o uporabnikih. Neposredne prodaje uporabnikom ta davek ne bo pokrival.
Francija je svoj digitalni davek napovedala decembra. Zanj se je odločila, ker na ravni EU ni dogovora o evropskem digitalnem davku.
Skupen predlog Francije in Nemčije na to temo je naletel na nasprotovanje nekaterih drugih držav članic. Evropska komisija sicer ocenjuje, da tradicionalna podjetja v EU v povprečju plačujejo okoli 23 odstotkov davka na dobiček, spletna podjetja pa med osem in devet odstotkov.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.