David Zappe, Pivovarna Laško Union: V krizi čudeže delajo zavzeti zaposleni
Tudi v krizni situaciji je treba ohraniti hladno glavo, hkrati pa biti odprt za disruptivne ideje. Izredni časi zahtevajo izredne pristope.
Odpri galerijo
Tako v Sloveniji kot po svetu poznamo podjetja, ki so bila še pred petdesetimi leti uspešna, danes pa jih ni več. Toda nekatera so preživela. Obrnili smo se na slovenska podjetja, ki svojo pot utirajo že vsaj stoletje. Zanimalo nas je, kako jim uspeva, kaj je vir njihove podjetniške moči in s kakšnimi ukrepi se zdaj prebijajo skozi koronakrizo.
David Zappe, direktor marketinga Pivovarne Laško Union, ima mednarodne izkušnje na področju trženja in upravljanja blagovnih znamk in podjetij, ki jih je tekom let pridobil na različnih pozicijah v večjih mednarodnih korporacijah kot so Kraft food, SABMiller, British American Tobacco in Scoots Celaflor. Delal je že na Madžarskem, Češkem, Slovaškem, v Nemčiji in Avstriji. Pri Heinekenu je zaposlen od leta 2012 in od takrat zamenjal številne vodstvene položaje na Češkem in Slovaškem, leta 2018 pa se je kot direktor marketinga pridružil vodstvu Pivovarne Laško Union.
Na evrskem območju je marec prinesel močno krčenje aktivnosti v storitvenih panogah, saj je sprva občutnemu upadu sledil popoln zastoj aktivnosti. Kako posledice čutite danes in kako menite, da jih boste v prihodnje?
Naša panoga je doživela izjemen udarec. Polovica naše prodaje (sektor Horeca) je ustavljena za nedoločen čas. Takega primera v zgodovini našega poslovanja ne pomnimo, ampak tudi te situacije bo konec in naša naloga je, da se dobro pripravimo za ponovno poslovanje tudi na tem področju, medtem ko upravljamo trenutne izzive. Nekatere posledice bodo trajne, kot je na primer rast digitalnega marketinga in e-prodaje, nekatere pa bodo hitro minile.
Podjetje je preživelo obe svetovni vojni, borzne zlome, veliko depresijo, recesije in gospodarske krize. Kako se vam je uspelo prebiti skozi turbulence? Kaj je tisto »skrito orožje«?
Hitro prilagajanje je bistvenega pomena za uspešno preživetje. Zelo dobri odnosi z našimi kupci in poslovnimi partnerji nam omogočajo hitro odzivanje na spremembe in neprestano preizkušanje novih priložnosti.
Kaj je tisto najpomembnejše, kar ste v podjetju spoznali med prebijanjem skozi težke čase? Ste morda razvili kakšen vzorec? Denimo gibanje odhodkov in dohodkov po vsaki gospodarski krizi ali kaj podobnega?
Ravno v teh časih se je pokazalo, da ima največjo vrednost vlaganje v dobre kadre in poštene odnose. V tem povezanem svetu so ključ do uspeha prav odnosi, notranji in zunanji.
V krizi je stabilno upravljanje denarnega toka nujno potrebno za ohranjanje zdravja podjetja. Na tem področju smo zelo dobri, prav tako pomaga, da smo del globalne korporacije, ki ima zdrave temelje. Je pa treba poudariti, da je zavzetost zvestih in motiviranih zaposlenih tista, ki dela čudeže z njihovo kreativnostjo in predanostjo.
Kako se po vaših izkušnjah odzovejo zaposleni? Morda kdo, ki je bil prej bolj tiho, v takih trenutkih nastopi odločno in se izpostavi oziroma obratno?
V težkih časih se pokažeta pravi značaj in moč voditeljstva. Če so bili že prej vzpostavljeni zelo dobri odnosi in če vodja dobro pozna svoje sodelavce, tudi zdaj ne bi smelo biti nikakršnih presenečenj.
Finančno-gospodarska kriza, ki je v letih 2008/09 zajela tako rekoč vse svetovno gospodarstvo, je močno zamajala tudi slovensko. Številni gospodarski subjekti so zaradi dolgoročne plačilne nesposobnosti ugasnili v insolvenčnih postopkih, rodili so se nekateri novi, tisti, ki so preživeli, pa so se okrepili. S kakšnimi ukrepi ste omenjeno krizo preživeli vi?
Za preživetje vsake krize so izjemnega pomena trdni temelji. Sicer današnja kriza ni primerljiva s tisto v letu 2008, ampak z velikim ponosom lahko rečem, da naše podjetje Pivovarna Laško Union na skoraj 200-letni dediščini obeh pivovarn z močno podporo naše lastnice gradimo z močno razvojno naravnanostjo in zavezo k uporabi prvovrstnih naravnih sestavin ter nenehnemu izboljševanju in inoviranju.
Zavezani smo poslovni, tehnološki, marketinški in komunikacijski odličnosti, novosti uvajamo na različnih področjih: vse od novih kategorij pijač, novih vrst piva in brezalkoholnih pijač do prenove embalaže, spletne prodaje in uporabe novih tehnologij za točenje piva. Z izpopolnjevanjem ponudbe se odzivamo na družbene in tržne trende, uresničujemo želje potrošnikov in sledimo strateškemu cilju, da naše pijače zasedajo prvo ali močno drugo mesto na trgu.
Povsod po svetu so gospodarske oči uprte v državo. Seveda tudi pri nas vsi budno spremljamo, kakšni ukrepi za ublažitev krize so že na voljo in kateri se še pripravljajo, a ne glede na to bo novi virus pustil hude posledice. Kaj menite vi?
V Pivovarni Laško Union pozdravljamo sprejetje interventne zakonodaje. Naša ekipa skupaj s predstavniki drugih stanovskih organizacij, kot sta GZS in v sklopu le-te Združenje slovenskih pivovarn, že od začetka krize išče in pripravlja predloge, za katere menimo, da lahko olajšajo situacijo zdaj in predvsem po koncu krize. Aktiven dialog med državo in gospodarstvom je v teh časih nujen in potreben.
Kakšni so vaši recepti za zmago v hudih krizah in kaj lahko svetujete drugim? Katere so najbolj nujne poteze, ki ji je treba narediti, in kakšen bi moral biti način razmišljanja podjetnikov – dolgoročno kljub krizi ali gasiti požar kratkoročne neugodne situacije?
Tudi v krizni situaciji je treba ohraniti hladno glavo, hkrati pa biti odprt za disruptivne ideje. Izredni časi zahtevajo izredne pristope, zato je to dober trenutek za načrtovanje za boljše čase in iskanje novih priložnosti. Odprta, redna in transparentna komunikacija je v krizi ključnega pomena.
Kaj za vas pomeni dober krizni menedžment? Kako se ga lotiti? Lahko navedete primer dobre prakse?
V naši družbi sledimo štirim načelom: varnost in zdravje vseh sta na prvem mestu; varovanje zaposlitev v največji mogoči meri; skrb za kontinuiteto poslovanja; solidarnost med ljudmi.
Zakaj imamo v Sloveniji manj stoletnikov med podjetji kot druge države?
Zgodovinsko dogajanje v srednji in vzhodni Evropi pogosto ni omogočalo dobrih razmer za dolgoživost in menim, da Slovenija ni ravno na dnu te lestvice, če jo primerjamo na primer s Češko republiko.
Kaj mora razviti podjetje, da doseže lepo tradicijo, trdnost, stabilnost?
Jasno komuniciranje vrednot in stabilna korporativna kultura sta najboljša podlaga za ustvarjanje stabilne tradicije. In ta tradicija bo privabljala določene tipe kadrov in oblikovala druge, ki jo bodo negovali in razvijali naprej. Ljudje so tisti, ki gradijo močno in stabilno podjetje.
David Zappe, direktor marketinga Pivovarne Laško Union, ima mednarodne izkušnje na področju trženja in upravljanja blagovnih znamk in podjetij, ki jih je tekom let pridobil na različnih pozicijah v večjih mednarodnih korporacijah kot so Kraft food, SABMiller, British American Tobacco in Scoots Celaflor. Delal je že na Madžarskem, Češkem, Slovaškem, v Nemčiji in Avstriji. Pri Heinekenu je zaposlen od leta 2012 in od takrat zamenjal številne vodstvene položaje na Češkem in Slovaškem, leta 2018 pa se je kot direktor marketinga pridružil vodstvu Pivovarne Laško Union.
Na evrskem območju je marec prinesel močno krčenje aktivnosti v storitvenih panogah, saj je sprva občutnemu upadu sledil popoln zastoj aktivnosti. Kako posledice čutite danes in kako menite, da jih boste v prihodnje?
Naša panoga je doživela izjemen udarec. Polovica naše prodaje (sektor Horeca) je ustavljena za nedoločen čas. Takega primera v zgodovini našega poslovanja ne pomnimo, ampak tudi te situacije bo konec in naša naloga je, da se dobro pripravimo za ponovno poslovanje tudi na tem področju, medtem ko upravljamo trenutne izzive. Nekatere posledice bodo trajne, kot je na primer rast digitalnega marketinga in e-prodaje, nekatere pa bodo hitro minile.
Podjetje je preživelo obe svetovni vojni, borzne zlome, veliko depresijo, recesije in gospodarske krize. Kako se vam je uspelo prebiti skozi turbulence? Kaj je tisto »skrito orožje«?
Hitro prilagajanje je bistvenega pomena za uspešno preživetje. Zelo dobri odnosi z našimi kupci in poslovnimi partnerji nam omogočajo hitro odzivanje na spremembe in neprestano preizkušanje novih priložnosti.
Kaj je tisto najpomembnejše, kar ste v podjetju spoznali med prebijanjem skozi težke čase? Ste morda razvili kakšen vzorec? Denimo gibanje odhodkov in dohodkov po vsaki gospodarski krizi ali kaj podobnega?
Ravno v teh časih se je pokazalo, da ima največjo vrednost vlaganje v dobre kadre in poštene odnose. V tem povezanem svetu so ključ do uspeha prav odnosi, notranji in zunanji.
V krizi je stabilno upravljanje denarnega toka nujno potrebno za ohranjanje zdravja podjetja. Na tem področju smo zelo dobri, prav tako pomaga, da smo del globalne korporacije, ki ima zdrave temelje. Je pa treba poudariti, da je zavzetost zvestih in motiviranih zaposlenih tista, ki dela čudeže z njihovo kreativnostjo in predanostjo.
Kako se po vaših izkušnjah odzovejo zaposleni? Morda kdo, ki je bil prej bolj tiho, v takih trenutkih nastopi odločno in se izpostavi oziroma obratno?
V težkih časih se pokažeta pravi značaj in moč voditeljstva. Če so bili že prej vzpostavljeni zelo dobri odnosi in če vodja dobro pozna svoje sodelavce, tudi zdaj ne bi smelo biti nikakršnih presenečenj.
Finančno-gospodarska kriza, ki je v letih 2008/09 zajela tako rekoč vse svetovno gospodarstvo, je močno zamajala tudi slovensko. Številni gospodarski subjekti so zaradi dolgoročne plačilne nesposobnosti ugasnili v insolvenčnih postopkih, rodili so se nekateri novi, tisti, ki so preživeli, pa so se okrepili. S kakšnimi ukrepi ste omenjeno krizo preživeli vi?
Za preživetje vsake krize so izjemnega pomena trdni temelji. Sicer današnja kriza ni primerljiva s tisto v letu 2008, ampak z velikim ponosom lahko rečem, da naše podjetje Pivovarna Laško Union na skoraj 200-letni dediščini obeh pivovarn z močno podporo naše lastnice gradimo z močno razvojno naravnanostjo in zavezo k uporabi prvovrstnih naravnih sestavin ter nenehnemu izboljševanju in inoviranju.
Zavezani smo poslovni, tehnološki, marketinški in komunikacijski odličnosti, novosti uvajamo na različnih področjih: vse od novih kategorij pijač, novih vrst piva in brezalkoholnih pijač do prenove embalaže, spletne prodaje in uporabe novih tehnologij za točenje piva. Z izpopolnjevanjem ponudbe se odzivamo na družbene in tržne trende, uresničujemo želje potrošnikov in sledimo strateškemu cilju, da naše pijače zasedajo prvo ali močno drugo mesto na trgu.
Povsod po svetu so gospodarske oči uprte v državo. Seveda tudi pri nas vsi budno spremljamo, kakšni ukrepi za ublažitev krize so že na voljo in kateri se še pripravljajo, a ne glede na to bo novi virus pustil hude posledice. Kaj menite vi?
V Pivovarni Laško Union pozdravljamo sprejetje interventne zakonodaje. Naša ekipa skupaj s predstavniki drugih stanovskih organizacij, kot sta GZS in v sklopu le-te Združenje slovenskih pivovarn, že od začetka krize išče in pripravlja predloge, za katere menimo, da lahko olajšajo situacijo zdaj in predvsem po koncu krize. Aktiven dialog med državo in gospodarstvom je v teh časih nujen in potreben.
Kakšni so vaši recepti za zmago v hudih krizah in kaj lahko svetujete drugim? Katere so najbolj nujne poteze, ki ji je treba narediti, in kakšen bi moral biti način razmišljanja podjetnikov – dolgoročno kljub krizi ali gasiti požar kratkoročne neugodne situacije?
Tudi v krizni situaciji je treba ohraniti hladno glavo, hkrati pa biti odprt za disruptivne ideje. Izredni časi zahtevajo izredne pristope, zato je to dober trenutek za načrtovanje za boljše čase in iskanje novih priložnosti. Odprta, redna in transparentna komunikacija je v krizi ključnega pomena.
Kaj za vas pomeni dober krizni menedžment? Kako se ga lotiti? Lahko navedete primer dobre prakse?
V naši družbi sledimo štirim načelom: varnost in zdravje vseh sta na prvem mestu; varovanje zaposlitev v največji mogoči meri; skrb za kontinuiteto poslovanja; solidarnost med ljudmi.
Zakaj imamo v Sloveniji manj stoletnikov med podjetji kot druge države?
Zgodovinsko dogajanje v srednji in vzhodni Evropi pogosto ni omogočalo dobrih razmer za dolgoživost in menim, da Slovenija ni ravno na dnu te lestvice, če jo primerjamo na primer s Češko republiko.
Kaj mora razviti podjetje, da doseže lepo tradicijo, trdnost, stabilnost?
Jasno komuniciranje vrednot in stabilna korporativna kultura sta najboljša podlaga za ustvarjanje stabilne tradicije. In ta tradicija bo privabljala določene tipe kadrov in oblikovala druge, ki jo bodo negovali in razvijali naprej. Ljudje so tisti, ki gradijo močno in stabilno podjetje.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese