Daimler bi se z razkritjem kartela lahko izognil kazni
Ob sklicevanju na "ujemajoče se informacije" več anonimnih virov so časnik Süddeutsche Zeitung ter televiziji NDR in SWR poročali, da je Daimler primer oblastem prijavil "občutno prej" kot Volkswagen. Slednji naj bi se nanje obrnil julija lani, povzema francoska tiskovna agencija AFP.
V skladu z evropsko zakonodajo se lahko podjetje, ki prvo razkrije kartel, izogne plačilu kazni. V Daimlerju sicer poročanja medijev niso komentirali.
Škandal, ki v zadnjih dneh vse bolj pesti nemške avtomobilske proizvajalce, je sprožil nemški tednik Spiegel. Ta je v petek poročal, da so se Volkswagen, Audi, Porsche, BMW in Daimler od 90. let prejšnjega stoletja naprej dogovarjali o številnih podrobnostih - od razvoja avtomobilov do izpuhov.
Največja kazen, ki jo Evropska komisija ali nemške oblasti lahko naložijo avtomobilskim proizvajalcem, je sicer 10 odstotkov njihovih prihodkov. Pri obravnavani peterici bi to glede na lanske rezultate lahko pomenilo skoraj 50 milijard evrov. Ob tem bi družbam grozile še individualne tožbe strank in dobaviteljev.
Tako evropske kot nemške oblasti so potrdile, da so prejele informacije o domnevnem dogovarjanju med podjetji. Evropska komisija je tudi potrdila, da glede tega vodi preiskavo.
Nemška avtomobilska industrija neposredno zaposluje več kot 800.000 ljudi in je po navedbah avstrijske tiskovne agencije APA lani ustvarila okoli 546 milijard evrov prihodkov od prodaje. Nemčija je sicer tik pred volitvami, zato tokrat težkokategornikom politiki ne bodo mogli pogledati čez prste.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese