Bruselj od Airbnb zahteva pregledno navajanje cen
"Vedno več potrošnikov rezervira počitniške nastanitve prek spleta, prav tako je ta sektor dopustnikom ponudil številne nove priložnosti. Potrošnikom mora biti omogočeno, da enostavno razumejo, za kaj plačujejo in koliko naj bi za storitve plačali, poleg tega morajo biti pravila poštena, na primer v primeru odpovedi nastanitve s strani lastnika stanovanja,"je, kot so sporočili iz Bruslja, poudarila komisarka.
Trenutni način navajanja cen in številni pogoji Airbnb niso v skladu z določbami direktive o nepoštenih poslovnih praksah, direktive o nedovoljenih pogojih v potrošniških pogodbah in uredbe o pristojnosti v civilnih in gospodarskih zadevah. Zato so evropski organi za varstvo potrošnikov in komisija zahtevali, da Airbnb sprejme številne spremembe.
Podjetje ima čas do konca avgusta, da pripravi predloge. Ko bo Airbnb predlagal rešitve za odpravo ugotovljenih nepravilnosti, bodo Evropska komisija in organi EU za varstvo potrošnikov preučili predlagane spremembe. Če predlagane rešitve ne bodo zadovoljive, lahko Airbnb doletijo izvršilni ukrepi.
Airbnb bi moral spremeniti način navajanja informacij o cenah na spletnem mestu že ob začetnem iskanju za zagotovitev, da imajo potrošniki pri ponudbah nastanitev navedeno celotno ceno, vključno z vsemi obveznimi stroški in pristojbinami, kot so stroški za storitve in čiščenje. V primerih, ko končne cene ni mogoče izračunati vnaprej, pa bi moral Airbnb potrošnika na jasen način obvestiti, da bo moral morda plačati dodatna doplačila.
Moral bi jasno navesti, ali gre za ponudbo zasebnega ali poslovnega ponudnika, saj se v tem primeru pravila o varstvu potrošnikov razlikujejo.
Pogoje zagotavljanja storitev Airbnb bi bilo treba uskladiti z evropsko zakonodajo o varstvu potrošnikov. Direktiva o nedovoljenih pogojih v potrošniških pogodbah zahteva, da tipski pogoji ne povzročijo znatnega neravnotežja v pogodbenih pravicah in obveznostih strank v škodo potrošnika. Ta direktiva zahteva tudi, da so pogoji sestavljeni v jasnem in razumljivem jeziku, kar zagotavlja, da so potrošniki na jasen in razumljiv način obveščeni o svojih pravicah.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese