Brkati Movember le modna muha?
Puščanje brk za brkati Movember novembra ne dviguje ozaveščenosti med moškimi za svoje zdravje.
Odpri galerijo
Movember je mednarodno gibanje, katerega cilje je osveščanje javnosti o zdravju in boleznih, ki prizadenejo moško populacijo. Člani svojo podporo gibanju izražajo z nošenjem brk v mesecu novembru, od koder tudi ime. Gibanje se je leta 2003 začelo v Avstraliji in preraslo v globalno gibanje, ki po celem svetu, tudi v Sloveniji, združuje več kot 5 milijonov ljudi, pišejo na spletni strani nijz.si pod geslom #movember.
Pa je temu res tako? Raziskovalci onkološkega inštituta Lancet Oncology so se vprašali, ali ima novembrska akcija Movember sploh kakšen »zdravstveni« vpliv na moško populacijo. Ali »zdravstvena« ozaveščenost s kampanjo puščanja brk res narašča ali je postala le enomesečni modni krik? Strokovnjaki so ugotovili, da je zdravstveni vidik v ozadju mednarodne akcije in da bi se moški lahko bolj poznanimalo o boleznih, kot je recimo rak prostate.
Medtem ko rožnati oktober vpliva na življenje žensk, kar se v oktobru kaže v znatnem povišanju iskanja gesel na svetovnem spletu kot so »rak dojk«, »mamografija« ... Movember ne prinese meseca novembra nič več iskanja po svetovnem spletu pod gesli »rak prostate«, »PSA testiranje« …
Razsikovalci tako sklepajo, da so ženske veliko bolj skrbne, ko gre za njihovo zdravje, Movember pa je po drugi strani bolj popularen med mladimi moškimi, ki težav s prostato še nimajo, se pa zaradi brk počutijo bolje. »Kampanja je po svetu resda požela velik uspeh, a ne glede skrbi za svoje zdravje, zato je v njej še veliko potenciala,« je prepričana ena od raziskovalk na losangeleški univerzi. »Veliko je še mogoče narediti na samem ozaveščanju o nevarnostih, ki jih prinaša obolelost z rakom prostate. In tudi drugimi boleznimi, ki prizadenejo predvsem moško populacijo.«
»Naše delo je predvsem na področju krepitve zdravja, ko težav še ni. Pri kampanji #movember se osredotočamo predvsem na ozaveščanje o tveganjih tako pri fizičnih kot tudi duševnih obolenjih. Veliko govorimo o preventivi, ki še kako vpliva na moško dobrobit, recimo stalna telesna aktivnost in nenazadnje spodbujanje k pogovorom, še posebej v hudih časih. To je za moške še posebej težko, zato je pomembno, da se zavedajo, da imajo takrat sogovornika, ki jim zna svetovati, kako ukrepati, ko opazijo, da nekaj ni v redu,« za AFR pove Paul Villanti, izvršni direktor svetovnega gibanja #movember.
Sredstva, zbrana med kampanjo, še poudari Villanti, se vlagajo v biomedicinske raziskave, klinične registre in podporne storitve za moške, ki živijo z rakom prostate. »In prav te raziskave imajo velik vpliv na spremembe pri moških, ki jim grozi življenje z rakom prostate,« še dodaja.
Zaradi pretirane (po)rabe antibiotikov lahko bakterije razvijejo odpornost na antibiotike. Pri okužbah, ki jih te bakterije povzročajo, običajni antibiotiki niso več učinkoviti. To lahko privede do daljšega zdravljenja, različnih zapletov ali pa celo smrti. Okužbe z odpornimi bakterijami lahko prizadenejo vsakega izmed nas, ne samo bolnikov iz ranljivih skupin prebivalstva, zato previdno pri njihovi uporabi, opozarjajo na NIJZ (Nacionalni inštitut za javno zdravje).
Pa je temu res tako? Raziskovalci onkološkega inštituta Lancet Oncology so se vprašali, ali ima novembrska akcija Movember sploh kakšen »zdravstveni« vpliv na moško populacijo. Ali »zdravstvena« ozaveščenost s kampanjo puščanja brk res narašča ali je postala le enomesečni modni krik? Strokovnjaki so ugotovili, da je zdravstveni vidik v ozadju mednarodne akcije in da bi se moški lahko bolj poznanimalo o boleznih, kot je recimo rak prostate.
Medtem ko rožnati oktober vpliva na življenje žensk, kar se v oktobru kaže v znatnem povišanju iskanja gesel na svetovnem spletu kot so »rak dojk«, »mamografija« ... Movember ne prinese meseca novembra nič več iskanja po svetovnem spletu pod gesli »rak prostate«, »PSA testiranje« …
Razsikovalci tako sklepajo, da so ženske veliko bolj skrbne, ko gre za njihovo zdravje, Movember pa je po drugi strani bolj popularen med mladimi moškimi, ki težav s prostato še nimajo, se pa zaradi brk počutijo bolje. »Kampanja je po svetu resda požela velik uspeh, a ne glede skrbi za svoje zdravje, zato je v njej še veliko potenciala,« je prepričana ena od raziskovalk na losangeleški univerzi. »Veliko je še mogoče narediti na samem ozaveščanju o nevarnostih, ki jih prinaša obolelost z rakom prostate. In tudi drugimi boleznimi, ki prizadenejo predvsem moško populacijo.«
Vsak moški z brki je novembra »oglasna tabla« s sporočilom
»Naše delo je predvsem na področju krepitve zdravja, ko težav še ni. Pri kampanji #movember se osredotočamo predvsem na ozaveščanje o tveganjih tako pri fizičnih kot tudi duševnih obolenjih. Veliko govorimo o preventivi, ki še kako vpliva na moško dobrobit, recimo stalna telesna aktivnost in nenazadnje spodbujanje k pogovorom, še posebej v hudih časih. To je za moške še posebej težko, zato je pomembno, da se zavedajo, da imajo takrat sogovornika, ki jim zna svetovati, kako ukrepati, ko opazijo, da nekaj ni v redu,« za AFR pove Paul Villanti, izvršni direktor svetovnega gibanja #movember.
Sredstva, zbrana med kampanjo, še poudari Villanti, se vlagajo v biomedicinske raziskave, klinične registre in podporne storitve za moške, ki živijo z rakom prostate. »In prav te raziskave imajo velik vpliv na spremembe pri moških, ki jim grozi življenje z rakom prostate,« še dodaja.
Včeraj tudi Evropski dan antibiotikov
Zaradi pretirane (po)rabe antibiotikov lahko bakterije razvijejo odpornost na antibiotike. Pri okužbah, ki jih te bakterije povzročajo, običajni antibiotiki niso več učinkoviti. To lahko privede do daljšega zdravljenja, različnih zapletov ali pa celo smrti. Okužbe z odpornimi bakterijami lahko prizadenejo vsakega izmed nas, ne samo bolnikov iz ranljivih skupin prebivalstva, zato previdno pri njihovi uporabi, opozarjajo na NIJZ (Nacionalni inštitut za javno zdravje).
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.