Bosch z novo tehnologijo za nižje izpuste dizlov

Nemški proizvajalec avtomobilskih delov Bosch je razvil tehnologijo, s kateri bodo lahko proizvajalci dizelskih vozil zmanjšali emisije dušikovih oksidov (NOx), tako da bi te bile znatno nižje od mejnih vrednosti, ki naj bi začele veljati leta 2020.
Fotografija: Pexels
Odpri galerijo
Pexels

"Dizelska vozila, opremljena z najnovejšo Boschevo tehnologijo, bodo kategorizirana kot nizkoemisijska vozila in hkrati cenovno dostopna,"je, kot so ta teden sporočili iz družbe, na letni konferenci podjetja dejal izvršni direktor Volkmar Denner.

Od leta 2017 evropska zakonodaja zahteva, da novi modeli avtomobilov, ki so testirani v skladu z mešanico mestnega, zunajmestnega in avtocestnega voznega cikla, ne proizvajajo več kot 168 miligramov emisij NOx na kilometer. Mejne vrednosti bodo od leta 2020 znižane na 120 miligramov. Vozila, ki bodo opremljena s to novo Boschevo tehnologijo, pa bodo po navedbah družbe proizvedla 13 miligramov, pri vožnji po mestu pa do 40 miligramov emisij NOx.

Takšne izpuste omogoča kombinacija napredne tehnologije vbrizgavanja goriva, na novo razvitega sistema za upravljanje zračnega pretoka in inteligentnega upravljanja temperature, so pojasnili v družbi in dodali, da ukrepi za zmanjševanje emisij NOx na porabo goriva ne vplivajo bistveno, dizel pa da ohranja svoje primerjalne prednosti v smislu ekonomičnosti porabe goriva in emisij ogljikovega dioksid (CO2). Nova tehnologija po navedbah družbe temelji na komponentah, ki so na trgu že dostopne, tako da jo lahko proizvajalci že vključijo v proizvodnjo.

V pomoč tudi umetna inteligenca

V Boschu načrtujejo, da bodo ta napredek s pomočjo umetne inteligence nadgradili in dosegli, da bi bilo moč razviti motor z notranjim izgorevanjem, ki z izjemo CO2 praktično ne bi imel nobenega vpliva na zunanji zrak."Trdno verjamemo, da bo dizelski motor še naprej igral pomembno vlogo v prihodnosti mobilnosti. Dokler elektromobilnost ne prodre na množični trg, bomo še vedno potrebovali visoko učinkovite motorje na notranje izgorevanje,"je dejal Denner.

V družbi se zavzemajo za to, da se testi porabe goriva ne bi smeli več izvajati v laboratorijih, ampak v dejanskih razmerah med vožnjo, kot se merijo emisije, ter da bi se merilo vse emisije CO2, ki jih proizvede cestni promet, torej ne samo emisij, ki jih proizvajajo vozila sama, ampak tudi tiste, ki nastanejo med proizvodnjo goriva ali elektrike, ki jih napaja.

Bosch je bil sicer del preiskave v aferi z vgrajevanjem programske opreme, ki je omogočala goljufanje na testih izpustov dizelskih avtomobilov. Nemško tožilstvo je januarja uvedlo preiskavo proti dvema zaposlenima v Boschevi ameriški podružnici zaradi suma, da sta sodelovala v aferi, preiskava pa se je osredotočala na dva modela avtomobilov ameriškega Chryslerja.

Več iz rubrike