BMW v večinsko lastništvo skupnega kitajskega podjetja
Kitajska državna komisija za razvoj in reforme je aprila napovedala, da namerava tujim koncernom povsem odpreti svoj trg proizvodnje avtomobilov, letal in ladij. Avtomobilski koncerni, kot je Volkswagen, ali proizvajalci letal, kot je Airbus, pri poslovanju na Kitajskem ne bodo več odvisni od tamkajšnjega partnerja.
Tako naj bi omejitve za lastništvo tujih podjetij v kitajskih proizvajalcih gospodarskih vozil odpravili leta 2020, v proizvajalcih osebnih avtomobilov pa leta 2022. Zdaj smejo biti tuji avtomobilski proizvajalci na Kitajskem aktivni le v primeru, da v ta namen ustanovijo podjetje v skupni lasti s kitajskim partnerjem. Vendar v njem ne smejo imeti več kot polovičnega deleža.
BMW je v luči novosti danes napovedal, da bo lastniški delež v Brilliance China Automotive do leta 2022 povečal na 75 odstotkov. "Skupina BMW in Brilliance s tem še naprej predstavljata dober primer uspešnega sodelovanja na Kitajskem," je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP poudaril predsednik upravnega odbora BMW Harald Kruger.
Kot ocenjujejo analitiki, bosta imela od BMW-jeve okrepljene prisotnosti koristi tako Kitajska kot Nemčija, saj v luči trgovinskega spora z ZDA obe iščeta nove poslovne priložnosti. Nemški avtomobilski velikan na Brilliance stavi veliko, med drugim bo za širitev tovarn v regiji Liaoning namenil 1,5 milijarde evrov.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.