Bled želi postati najprivlačnejše zeleno alpsko središče

Bled v leto 2018 vstopa z novo strategijo razvoja turizma do leta 2025. Z njenim delovnim predlogom se je danes seznanila zainteresirana javnost, ki je podala številne različne poglede na osnutek strategije. Njen osrednji cilj je, da Bled postane najprivlačnejše zeleno alpsko središče. Pri tem je velik poudarek na dvigu kakovosti.
Fotografija: Blaž Račič
Odpri galerijo
Blaž Račič

Krovni kratkoročni strateški cilj turistične destinacije Bled do leta 2025 je, da postane najprivlačnejše zeleno alpsko središče z močnimi temelji za razvoj Bleda kot vrhunskega alpskega bisera. Ob tem je ključen dvig kakovostne ravni turističnih doživetij s spodbujanjem usposabljanja in izobraževanja turističnih ponudnikov.

Osnutek strategije se zavzema za organiziranje izključno Bledu primernih prireditev, razvoj izven-penzionske ponudbe, ustvarjanje edinstvenih produktov in doživetij, ustvarjanje kolesarskih in pohodniških produktov, digitalizacijo, e-mobilnost ter razvoj in uveljavitev Bleda kot središča za izobraževanje, kongrese, politična in poslovna srečanja.

Kot je povzel blejski župan Janez Fajfar, želi Bled postati čim bolj razpoznavno in privlačno alpsko središče. "Poudarek je na dvigu kakovosti in pospeševanju izobraževanja, ki lahko to omogoča. Z višjo kakovostjo so upravičene tudi višje cene, višja dodana vrednost. To si Bled zasluži," je povzel Fajfar in izpostavil, da mora biti Bled tak, da bodo nanj ponosni vsi Slovenci.

"Vodilni slogan, ki ga na Bledu skušamo uveljaviti je, da je to simpatično zeleno alpsko središče in s tem tlakujemo pot do cilja vrhunske destinacije," je dejal novi direktor Turizma Bled Tomaž Rogelj in pojasnil, da so v strategiji opredelili pet skupin gostov, ki so za Bled najpomembnejši. Zanje so prilagodili tudi turistične produkte, ki jih bodo poudarjeno razvijali in vanje usmerjali aktivnosti in denar.

Kot je pojasnil, je nosilna sposobnost Bleda takšna, kot je sedaj, torej, da nima bistveno več turistov kot prebivalcev, kar pomeni 8000 prebivalcev in 8000 turističnih postelj. "Zato bi morali biti zelo previdni z umeščanjem kakšnih novih hotelov ali večjih nočitvenih zmogljivosti, ker Bled tega ne prenese. Prav tako to ni v skladu s trajnostno zeleno naravnanostjo," je dejal Rogelj.

Zaveda se, da bo pot k zastavljenim ciljem dolga in postopna. Strategija je šele prvi korak, najtežje pa bo zadane cilje uresničiti v praksi. Pri tem bo sodelovanje vseh akterjev na Bledu. "Zato je pomembno, da skupaj oblikujemo prioritete, ki jih bomo potem razvili, da torej vlečemo voz v isto smer," je izpostavil.

Osnutek strategije je zaenkrat šele v delovni obliki. Sedaj bo en mesec v javni obravnavi, potem sledi njegova dopolnitev in sprejemanje na občinskem svetu. Danes so delovni osnutek predstavili številnim zainteresiranim javnostim. "Različne skupine ljudi na Bledu imajo različne poglede. Naloga občine pa je, da zagotavlja infrastrukturo in uravnava interese, da pride do nekega konsenza," je pojasnil župan.

Prepričan je, da jih zelo malo vidi Bled celovito, kot ga vidijo tujci. "Mi vidimo predvsem, kaj nas moti, pozabili pa smo gledati na Bled kot celoto," je dejal Fajfar in izpostavil, da je Bled v zadnjih letih prejel vrsto prestižnih mednarodnih priznanj, kar pomeni, da je slika Bleda izven Bleda precej dobra.

Glavna naloga občine je, da zagotavlja infrastrukturo, ki bo omogočila lažje življenje občanom in boljši posel tistim, ki živijo od turizma, je prepričan župan. "Tu smo naredili velike korake. Severna obvoznica se dela, tudi južna bo, delajo se parkirišča, v teku je prenova promenade," je nanizal Fajfar, a dodal, da številni projekti niso odvisni le od občine, ampak tudi od države in tistih, ki od blejskega turizma živijo.

Več iz rubrike