Atlantic Grupa lani z višjimi prihodki in dobičkom

Hrvaška Atlantic Grupa je lani ustvarila 5,3 milijarde kun (716 milijonov evrov) prihodkov, kar je 3,9 odstotka več kot leta 2016, so sporočili iz družbe. Čisti dobiček se je zvišal za 69,2 odstotka na 275,5 milijona kun (37 milijonov evrov). Izpostavili so, da je bilo lansko leto obremenjeno z dogodki v koncernu Agrokor.
Fotografija: Igor Zaplatil
Odpri galerijo
Igor Zaplatil

Lani je bilo dobička pred obrestmi, davki, odpisi in amortizacijo (EBITDA) za 582,2 milijona kun (78,6 milijona evrov), kar je bilo za 22,7 odstotka več kot v letu 2016, so sporočili iz Atlantic Grupe.

Kot so poudarili, so "izjemni rezultati doseženi na krilih lastnih blagovnih znamk in distribucijskega poslovanja". Konec lanskega leta so prvič izboljšali tudi pričakovanja glede dobička.

Lansko leto je zaznamovalo dezinvestiranje proizvodnega segmenta športne prehrane, osredotočanje na poslovanje z blagovnimi znamkami in razvoj Multipowerja v smeri premium segmenta. Atlanticovi tovarni v Nemčiji in na Hrvaškem je prevzela belgijska družba Aminolabs za 200 milijonov kun (27 milijonov evrov).

Prvo trimesečje lanskega leta so ob tem zaznamovala prizadevanja za stabilizacijo Atlanticovega največjega regionalnega maloprodajnega partnerja Agrokor, so še zapisali. Čeprav so se prihodki od prodaje Agrokorju v primerjavi z letom 2016 zmanjšali za več kot 15 odstotkov, so ta izpad nadomestili z rastjo prodaje ostalim kupcem.

Največjo rast, 23,1-odstotno, so imeli na trgih v Rusiji in Skupnosti neodvisnih držav, v kateri je 12 držav nekdanje Sovjetske zveze. V regiji sta izstopali Hrvaška (7,5 odstotka) in Srbija (3,5 odstotka). Kot so pojasnili, so rezultati na teh trgih tudi posledica novih pogodb o distribuciji izdelkov družbe Mars na Hrvaškem in Red Bull v Srbiji. Vrednost pogodb je bila 130 milijonov kun (17,5 milijona evrov).

Predsednik uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi je med lanskimi uspehi družbe izpostavil tudi začetek proizvodnje delikatesnih namazov Argeta v ZDA.

Barcaffe ostaja najmočnejša Atlanticova blagovna znamka, ki prinaša nekaj več kot petino vseh prihodkov. Vse ključne blagovne znamke družbe so obdržale svoje tržne deleže ali pa jih okrepile, so še sporočili.

Več iz rubrike