Aston Martin gre na borzo

Aston Martin je ta teden potrdil, da bo četrtino družbe uvrstil na borzo prek javne ponudbe delnic (IPO).
Fotografija:   
Odpri galerijo
  

Foto: Self Drive Vehicle Hire

S tem bo podjetje, katerega modeli so pridobili ikonski status zaradi pojavljanja v filmih o najbolj slavnem tajnem agentu Jamesu Bondu, sledilo italijanskemu tekmecu Ferrari. Podrobnosti o IPO bo družba iz Gaydona v osrednjem delu Anglije objavila 20. septembra, analitiki pa po poročanju francoske tiskovne agencije AFP ocenjujejo, da bi vstop na borzo podjetje lahko ovrednotil na nekje do pet milijard funtov oz. približno 5,5 milijarde evrov.

"Današnja objava predstavlja ključni mejnik v zgodovini družbe, v kateri lahko poročamo o dobrih poslovnih izidih in okrepljenem globalnem povpraševanju po naših vozilih," je dejal glavni izvršni direktor Aston martina Andy Palmer.

Družba, katere začetki segajo v 1913 in ki se je lani prvič po 2010 vrnila k dobičku in je doslej že sedemkrat bankrotirala, je bila nekaj časa v lasti Forda, ta pa jo je leta 2007 prodal italijanskemu skladu zasebnega kapitala Investindustrial in skupini kuvajtskih vlagateljev. Petodstotni delež v podjetju ima tudi Daimler in tako naj bi ostalo tudi po IPO.

Aston Martin je lani prodal nekaj več kot 5000 vozil, povečano povpraševanje po športnikih, katerih prodajna cena je v prvem polletju letos dosegla okoli 167.000 funtov oz. okoli 186.000 evrov, pa se kaže tudi v osemodstotni rasti prihodkov v letošnjih prvih šestih mesecih. Dosegli so 445 milijonov funtov.

Do leta 2020 je cilj Astona Martina letno proizvodnjo povečati na nekaj manj kot 10.000 vozil. trenutno podjetje okoli tretjino avtomobilov proda na domačem britanskem trgu , četrtino v Evropi, na Bližnjem vzhodu in v Afriki, prav tako četrtino v ZDA in ostalo v Aziji.

Med njihovimi modeli so tisti iz družin DB, Vanquish, Rapide in Vantage, javnosti pa se je podjetje v spomin skoraj gotovo najbolj vtisnilo po legendarnem modelu DB5, ki ga je kot James Bond prvič v filmu Goldfinger prek švicarskega prelaza Furka vozil Sean Connery.

   
   

Aston Martin bo z vstopom na borzo sledil italijanskemu tekmecu Ferrari, ki se je za ta korak odločil ob koncu 2015 in v začetku 2016, kotacija na milanski in newyorški borzi pa se je izkazala za uspešno.

Britanske avtomobilske znamke so v zadnjih letih in desetletjih dobile tuje lastnike, na Otoku pa je tudi kar nekaj tovarn avtomobilov ameriških, evropskih in azijskih znamk. Zaradi tesne vpetosti avtomobilskega sektorja z dobaviteljsko verigo na evropski celini, predstavlja scenarij izstopa Velike Britanije iz EU brez natančnega dogovora o prihodnjih odnosih veliko grožnjo.

A v Aston Martinu se s tem kot podjetje, ki izdeluje luksuzne avtomobile, obremenjujejo manj. Kljub temu pa je pred uradnim izstopom marca prihodnje leto podjetje okrepilo zaloge motorjev, če bi po omenjenem datumu prišlo do zastojev in težav na britanskih mejah.

Več iz rubrike