Po poročilu o avtonomnem vozilu Applove delnice v nebo

Delnice družbe Apple so dosegle rekordno vrednost po poročilu, v katerem je navedeno, da želi podjetje že leta 2025 izdelati avtonomno vozilo.
Fotografija: Izvršni direktor podjetja Apple Tim Cook, 19. november 2021, Los Angeles, Kalifornija, ZDA. Foto: Mario Tama / Getty Images / AFP

 
Odpri galerijo
Izvršni direktor podjetja Apple Tim Cook, 19. november 2021, Los Angeles, Kalifornija, ZDA. Foto: Mario Tama / Getty Images / AFP  

O morebitnem vstopu podjetja Apple na trg električnih in avtonomnih vozil se sicer že dolgo ugiba. O tem smo pisali tudi že na Svetu kapitala, ko so iz podjetja pricurljale informacije, da naj bi leta 2024 Apple na trg poslal osebno električno vozilo z revolucionarno baterijsko tehniko.

image_alt
Zaradi Applovega projekta Titan bi Tesla lahko strmoglavila

Tokrat je novica, o kateri je poročal Bloomberg, spodbudila rast cene Applove delnice, ki je v ponedeljek, 22. novembra, dosegla novo rekordno vrednost. Rast se je ustavila pri 165 dolarjih oziroma 147 evrih, vrednost Applove delnice pa je letos sicer zrasla za približno 21 odstotkov.

Kaj pravi najnovejše poročilo?

Foto: Gonzalo Fuentes / Reuters
Foto: Gonzalo Fuentes / Reuters
Bloomberg je nedavno poročal, da si Apple pospešeno prizadeva za uvedbo avtonomnega vozila. Glede na celotno poročilo ameriškega medija si podjetje interno prizadeva, da bi omenjeno vozilo izdelalo do leta 2025. Družba Morgan Stanley je po Bloombergovi zgodbi objavila dve opombi. V eni izmed njih podpira poročilo kot potencialno verodostojno.

»To je prvo novinarsko poročilo, ki vključuje veliko število podatkovnih točk, katerih vir so notranji uslužbenci družbe Apple, in zagotavlja dovolj sporočenih podrobnosti,« je zapisala Katy Huberty, analitičarka podjetja Apple v družbi Morgan Stanley. »[Poročilo] bi lahko potencialno povečalo verodostojnost zamisli, da bi predstavitev Applovega avtomobila lahko pospešila sprejetje nove tehnologije [EV + AV] in razširila naslovljeni trg podobno kot pri predstavitvi preteklih izdelkov družbe Apple,« Hubertyjeve besede navaja CNBC.

image_alt
Musk dobil resnega tekmeca; podjetje Rivian je vroče in 'anti-Tesla'

Z vstopom na področje električnih vozil bi lahko Apple tekmoval s Teslo pa tudi z novimi igralci, kot sta Rivian in Lucid Motors, ter s tradicionalnimi proizvajalci avtomobilov, ki se odmikajo od fosilnih goriv. CNBC navaja, da so delnice električnih vozil v zadnjih mesecih poskočile, saj vse več potrošnikov in vlagateljev stavi na podjetja, za katera upajo, da bodo naslednje Tesle. Rivian je prejšnji teden vstopil na borzo v eni največjih prvih javnih ponudb delnic (IPO) v tem letu in hitro presegel tržno vrednost ameriških avtomobilskih proizvajalcev Ford in General Motors.

Ultimativni primer električnega vozila

Tim Cook. Foto: Carlo Allegri / Reuters
Tim Cook. Foto: Carlo Allegri / Reuters
Za Apple so sicer avtomobili povsem nov podvig, vendar bi lahko dosedanji uspehi podjetja na novih trgih in njegove zmožnosti vertikalne integracije napovedale uspeh, je zapisala Hubertyjeva. Njena ocena delnice je enakovredna nakupni oceni. Pravi, da avtomobili predstavljajo najbolj jasno pot, po kateri lahko Apple podvoji svoje prihodke in tržno vrednost.

Delnice družbe Apple so se letos sicer povečale za 21 odstotkov, s čimer je tržna vrednost podjetja presegla 2300 milijard evrov. »V zadnjih 20 letih lahko navedemo številne primere, ki kažejo, da Apple sicer ni vedno prvi na trgu, vendar so mu inovativnost, diferenciacija z vertikalno integracijo ter proizvodna in operativna odličnost omogočili, da je prehitel prve,« je pojasnila Hubertyjeva.

image_alt
McDonalds uvaja umetno inteligenco za sprejem naročil

Adam Jonas iz banke Morgan Stanley, ki pokriva podjetje Tesla, je Applov avtomobil označil kot »ultimativni primer električnega vozila«, navaja CNBC. Vstop tehnološkega velikana na to področje je označil za »jasen negativni dejavnik za večino našega avtomobilskega pokrivanja«. Jonas meni, da se bodo popolnoma avtonomna vozila v ZDA zaradi številnih moralnih, pravnih in tehnoloških ovir uveljavljala počasi. »Da smo si na jasnem; ne verjamemo, da bodo potrošniki imeli pravico do popolnoma avtonomnega avtomobila […] ampak bodo v storitev vključeni v obliki naročnine ali prevozne storitve.«

Več iz rubrike