Apple v nakup Shazama

Ameriško podjetje Apple je sporočilo, da bo kupilo vodilno aplikacijo za prepoznavanje skladb Shazam. S tem želi po ocenah strokovnjakov utrditi položaj na področju pretočnih vsebin. Največja svetovna platforma za pretočno glasbo Spotify in kitajski tehnološki konglomerat Tencent pa si bosta izmenjala manjšinska deleža.
Fotografija: Pexels
Odpri galerijo
Pexels

Pri Applu, katerega storitev za pretočne vsebine hitro raste, a ima še vedno le pol toliko naročnikov kot Spotify, so po poročanju francoske tiskovne agencije AFP navedli, da je Shazam od nekdaj ena najbolj priljubljenih aplikacij v njihovi spletni trgovini App Store.

Koliko bodo odšteli za nakup, ostaja skrivnost, tehnološka novičarska portala Recode in Techcrunch pa sta poročala o približno 400 milijonov dolarjev (336 milijonov evrov).

Posel so pri Applu razkrili v ponedeljek, ko so poudarili, da sta storitvi "kot ustvarjeni" za medsebojno povezovanje. Shazam pa je sporočil, da si z vidika omogočitve nadaljnjega razvoja ne more predstavljati boljšega lastnika.

Shazam je imel kljub veliki priljubljenosti - lani je število prenosov aplikacije doseglo milijardo - trdovratne težave pri ustvarjanju zaslužka. Dobičkonosen je postal šele pred kratkim po zaslugi oglaševanja s preusmeritvami na druge strani, kot je švedski Spotify.

Prav ta storitev bo v prihodnje povezana s kitajskim tehnološkim konglomeratom Tencent, saj sta družbi konec minulega tedna sporočili, da sta dosegli dogovor o medsebojni prodaji manjšinskih deležev.

Tencentova podružnica Tencent Music Entertaiment in Spotify bosta odkupila javnosti neznana deleža drug pri drugemu, Tencentova starševska družba pa bo dodatno vlagala v Spotify z nakupom obstoječih delnic švedskega podjetja.

Tencent med drugim upravlja z družbenimi omrežji na Kitajskem in predstavlja največjo tamkajšnjo družbo za spletne glasbene storitve. Prvi mož družbe Martin Lau je pozdravil "strateško sodelovanje med dvema največjima digitalnima glasbenima platformama na svetu".

Generalni direktor družbe Spotify Daniel Ek pa je poudaril, da obe družbi v globalnem trgu pretočnih glasbenih vsebin vidita velike priložnosti. Sodelovanje jima bo omogočilo, da jih kar najbolje izkoristita, je prepričan.

Spotify ima okoli 60 milijonov premijskih uporabnikov, ki za storitve plačujejo, in okoli 80 milijonov takšnih, ki koristijo brezplačne storitve. Storitve Tencenta po navedbah družbe uporablja več sto milijonov ljudi.

Več iz rubrike