Anketa Dela: Prodali bi NLB in kupili Mercator

V tokratni anketi Dela smo pri vprašanjih, ki se posredno navezujejo na nacionalni interes v gospodarstvu, naleteli na zanimiv paradoks. Medtem ko na eni strani večina podpira prodajo NLB, ki je v večinski državni lasti, je na drugi strani tistih, ki podpirajo nakup trgovske družbe Mercator, več, kakor je nasprotnikov ideje, ki jo je pred novembrskimi prazniki predstavila politična stranka Levica.
Fotografija: Blaž Samec
Odpri galerijo
Blaž Samec

Zakaj je slovenska javnost tako navezana na najboljšega soseda, kakor se je pred leti oglaševala trgovska družba Mercator, je težko pojasniti, vsekakor pa je to povezano z dejstvom, da je nacionalni interes pomembna sestavina slovenske narodne zavesti. Drugi dejavnik bi lahko bilo dejstvo, da je Mercator postal del hrvaškega Agrokorja, torej je v rokah južne sosede.

Nekaj več kot štiri desetine vprašanih je odgovorilo, da bi bil nakup Mercatorja iz rok propadajočega Agrokorja upravičena poteza, petina jih ga celo zelo podpira, nasprotnikov zamisli pa je dobro tretjino, 13 odstotkov jih niha med podporo in neodobravanjem nakupa in šele podrobna analiza bi odgovorila na vprašanje, katerih je več - podpornikov ali nasprotnikov nakupa Mercatorja.

Nam pa sociodemografski razrez razkrije strukturo enih in drugih. Podporniki nakupa nekoč slovenske trgovske družbe so skoraj vsi tudi podporniki Levice, ki so sodelovali v anketi, veliko je tudi podpornikov SD, sledijo anketiranci v starosti nad 65 let, upokojenci, anketiranci s srednješolsko izobrazbo in ženske. Nasprotniki nakupa Mercatorja so podporniki SDS in moški.

Več na Delo.si

Več iz rubrike

aktualno

Na udaru bodo predvsem prihodnje generacije

Deset odstotkov najbogatejših zemljanov je odgovornih za več kot polovico vseh emisij med leti 1990 in 2015.

aktualno

Teden restavracij z oktobrsko izvedbo cilja na 100.000 gostov

Tudi jeseni bodo kulinarični navdušenci lahko uživali v tednu restavracij. Ta bo potekal od 9. do 18. oktobra v več kot 100 najboljših slovenskih gostilnah in restavracijah.

aktualno

Gospodarstveniki z MOP o dolgoročni podnebni strategiji Slovenije

Ministrstvo za okolje in prostor je v soboto na Gospodarski zbornici Slovenije predstavilo dolgoročno podnebno strategijo Slovenije pod sloganom #priložnos#izziv#izvedlljivost.

aktualno

Hrvaški siri do prestižnih svetovnih nagrad; sledi avtohtona konoplja

Proizvajalec Sirana Gligora s hrvaškega otoka Pag se je ponovno izkazal in prejel več mednarodnih nagrad.

Komentarji: