Ameriški Uber je svoj del posla v jugovzhodni Aziji prodal rivalu Grab
Grab bo v poslu, katerega vrednosti niso razkrili, prevzel Uberjeve storitve prevoza in dostave hrane v Kambodži, Indoneziji, Maleziji, v Mjanmaru, na Filipinih, v Singapurju, na Tajskem in v Vietnamu. Uber bo v zameno prejel 27,5-odstotni delež Graba, kar naj bi bilo v skladu z dosedanjim tržnim deležem obeh podjetij.
Uberjev glavni izvršni direktor Dara Khosrowshahi bo hkrati po novem sedel tudi v upravnem odboru Graba.
Z dogovorom se zaključuje obdobje intenzivnega rivalstva med dvema velikanoma za več kot 330 milijonov internetnih uporabnikov in trg delitve prevozov, ki naj bi do leta 2025 po nekaterih ocenah dosegel vrednost 20,1 milijarde ameriških dolarjev. Uber se s tem umika s tega trga.
"Današnji prevzem pomeni začetek novega obdobja," je poudaril glavni izvršni direktor in soustanovitelj Graba Anthony Tan. "Skupaj z Uberjem imamo še boljše izhodišče za izpolnitev obljube odlične storitve za naše stranke," je dodal.
Khosrowshahi je menil, da je posel dokaz Uberjeve izredne rasti na trgih jugovzhodne Azije v zadnjih petih letih.
Grab je na trgu od leta 2012, deluje v sedmih državah in skoraj 200 mestih po regiji. Dnevno dosega 3,5 milijona prevozov. Uber je pred prevzemom deloval v 64 mestih v regiji, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Analitiki sicer svarijo, da bi zmanjševanje konkurence lahko vodilo do višjih cen.
Uber je leta 2016 svoje kitajske aktivnosti prodal tamkajšnjemu rivalu Didi Chuxing, lani pa v Rusiji moči združil z aplikacijo internetnega velikana Yandex.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese