Američane na črni petek zajela nakupovalna mrzlica

Povprečni Američan bo v prazničnem času od dneva zahvalnosti do božiča za darila in zase porabil nekaj manj kot 1000 dolarjev, v nizkem startu pa se je začelo v četrtek ob polnoči, ko je večina trgovin odprla vrata in so se kupci zvalili skozi vrata, da razgrabijo blago, ki so ga trgovci ponudili z velikimi popustu.
Fotografija: Pexels
Odpri galerijo
Pexels

Za ameriške trgovce je praznični čas od sredine novembra do božiča odločilen za preživetje, saj takrat ustvarijo 40 odstotkov svoje prodaje. Kupcem ponujajo velike popuste, obenem pa jih skušajo premamiti tudi z raznimi darili. Prodajalne Godiva so v noči na petek v New Yorku delile zastonj čokolade, drugod so delili svoje blago, ponekod pa so kupce celo zabavale plesalke.

Trgovina z računalniki Best Buy na trgu Union na Manhattnu je imela pred svojimi vrati več ulic dolgo vrsto že okrog 15. ure, čeprav so se vrata odprla komaj devet ur kasneje, to je ob polnoči. Več kot devet ur trepetanja na mrazu se je izplačalo, nekaj kupcev pa je najelo in plačalo profesionalne "čakalce" v vrstah in so se zamenjali tik pred zdajci.

Več sto dolarjev popusta za televizorje in računalnike je bil glavni razlog dolgega čakanja in tudi sicer je na črni petek največji naval najprej na elektroniko, potem pa pride na vrsto vse drugo, od oblačil do gradbenega materiala.

Vrste so bile letos dolge, a ne tako katastrofalno dolge kot prejšnja leta, saj se vse več kupcev podaja na razprodaje prek spleta. Tokrat ne poročajo o velikih izbruhih nasilja. V streljanju v nakupovalnem centru v Columbii v zvezni državi Missouri je bil ranjen 19-letnik, punce so se teple za oblačila v Wal-Martu v Alabami, prerivali so se po Floridi, vendar do petka zjutraj ni bilo poročil o smrtnih žrtvah.

Dobra alternativa nevarnosti je internet in velikan Amazon je letos prisilil v stečaj že številne trgovske verige, kot so Toys R Us, True Religion, The Limited, Rue 21 in Payless Shoe Source. Amazon najboljšo prodajo pričakuje v ponedeljek na tako imenovani črni ponedeljek, ki so ga pridružili črnemu petku, ko kupci pomagajo trgovcem iz rdečih v črne številke v fizičnih trgovinah.

Do dneva zahvalnosti so Američani letos na internetu zapravili za nakupe okrog 1,5 milijarde dolarjev, do praznikov bo številka še zelo narasla, v fizičnih trgovinah pa pričakujejo samo od četrtka do ponedeljka skupaj okrog 20 milijard dolarjev vredno prodajo.

Več iz rubrike