Ambasadorji slovenskega gospodarstva: »Skupaj premikamo gore!«

Ambasadorje slovenskega gospodarstva smo lahko spoznali na nedavnem srečanju v idiličnem okolju naravnega rezervata Škocjanski zatok.
Fotografija: Srečanje ambasadorjev slovenskega gospodarstva. Foto: STA / DN
Odpri galerijo
Srečanje ambasadorjev slovenskega gospodarstva. Foto: STA / DN

Trendi v globalnem gospodarstvu prinašajo po glavnem valu pandemije številne priložnosti. Pri tem ne gre le za možnosti preboja na mednarodni trg, ampak tudi za doseganje ambicioznega, a nujnega cilja celotne Evrope, tj. trajnostnega razvoja in brezogljične družbe. Zato je nujno spremeniti poslovne modele, strategije in usmeritve ter mrtve črke na papirju prenesti v podjetniško prakso. Mnoga podjetja so v tem trenutku pred težko nalogo, a na srečo jim ob strani stojijo mnoge domače in mednarodne inštitucije. Namen njihovega delovanja je, da se slovenska podjetniška oziroma gospodarska naravnanost uskladi z usmeritvami Evropske komisije za doseganje ciljev zelenega dogovora.
 
Ena takšnih inštitucij pri nas je prav gotovo SPIRIT Slovenija, ki si nenehno prizadeva za spodbujanje konkurenčnosti slovenskih podjetij v mednarodnem okolju. Podjetja namreč veliko lažje vstopijo na tiste tuje trge, na katerih država že uživa visoko stopnjo prepoznavnosti in ugleda. Prav zato je pričela agencija že leta 2019 izvajati nacionalno kampanjo za promocijo slovenskega gospodarstva v tujini, ki jo vodi pod sloganom »I FEEL SLOVENIA. GREEN. CREATIVE. SMART.« Ta je namenjena celoviti in enotni promociji slovenskega gospodarstva na globalnem konkurenčnem trgu in izpostavlja ključne konkurenčne prednosti Slovenije na nišnih področjih. V okviru kampanje so prek dveh javnih pozivov izbrali tudi 41 ponosnih glasnikov oziroma ambasadorjev zelenega, ustvarjalnega in pametnega slovenskega gospodarstva, ki bodo aktivno vključeni v številne promocijske aktivnosti slovenskega investicijskega in poslovnega okolja na tujih trgih.

Ambasadorje slovenskega gospodarstva, tj. 41 slovenskih podjetij in organizacij, ki so bili zaradi svojih prebojnih rešitev izbrani za ambasadorje slovenskega gospodarstva v okviru komunikacijske kampanje »I FEEL SLOVENIA. GREEN. CREATIVE. SMART.«, smo lahko spoznali na nedavnem srečanju v idiličnem okolju naravnega rezervata Škocjanski zatok.


Kot smo lahko slišali od predstavnikov podjetij, ki so ambasadorji, je naziv ambasadorja »velika čast, a hkrati tudi kot veliko odgovornost, saj s tem v tujini ne zastopajo le sebe, ampak celotno državo«.
 
Kot je na srečanju ambasadorjev dejal dr. Tomaž Kostanjevec, direktor SPIRIT Slovenija, tvori vseh 41 podjetij odlično reprezentativno podobo slovenskega gospodarstva. »Med ambasadorji so podjetja in organizacije, ki so skrbni in odgovorni do okolja, ki s pomočjo vlaganj v znanje zaposlenih ustvarjajo učinkovite rešitve, dodajajo vrednost končni ponudbi in dosegajo konkurenčno prednost pred drugimi. Prepričani smo, da bo nacionalna promocija prav zaradi prikaza njihovih konkretnih prebojnih rešitev bolj uspešna in prepoznavna ter bo prispevala k večjemu zaupanju v slovensko gospodarstvo.«
 
Srečanje ambasadorjev slovenskega gospodarstva. Foto: STA / DN
Srečanje ambasadorjev slovenskega gospodarstva. Foto: STA / DN

Pandemija koronavirusa je korenito posegla v gospodarske tokove celega sveta. Zato bo treba iskati nove, drugačne načine ter aktivno pomagati slovenskemu gospodarstvu pri oživitvi poslovanja in iskanju novih priložnosti za sklepanje poslov. »Računamo, da bomo za digitalno oglaševalsko kampanjo, s katero bomo slovensko gospodarstvo na strateških izvoznih in investicijskih trgih pozicionirali kot zaupanja vredno in zanesljivo poslovno okolje, namenili bistveno več sredstev kot doslej,« je dodal. Poleg tega bo SPIRIT Slovenija na prioritetnih trgih izvajal različne promocijske aktivnosti in v sklopu številnih skupinskih sejemskih nastopov, mednarodnih projektov in predstavitev tujim kupcem in potencialnim investitorjem predstavljal Slovenijo in njene konkurenčne rešitve.
 
Boljša mednarodna prepoznavnost Slovenije je tudi med strateškimi cilji vladnega programa za spodbujanje investicij in internacionalizacije slovenskega gospodarstva do leta 2024, je v nadaljevanju pojasnil Andrej Čuš, državni sekretar na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo. »Slovenska podjetja in gospodarstvo kot celota se soočajo s slabo globalno prepoznavnostjo ne le v smislu tržnih deležev, ampak tudi po prepoznavnosti Slovenije kot blagovne znamke. Zato si bomo poleg prepoznavnosti države prizadevali tudi za izboljšano internacionalizacijo naših prebojnih rešitev, za kar bomo namenili tudi znatna finančna sredstva,« je dodal in zaključil: »Kar pa zadeva ambasadorje slovenskega gospodarstva, verjamem in to smo tudi že dokazali, da lahko Slovenci premikamo gore, če stopimo skupaj. Skupaj smo močnejši.«


Na srečanju so bile predstavljene tudi aktivnosti, ki bodo podjetjem v spremenjenih razmerah pomagale pri poslovanju in iskanju priložnosti na mednarodnih trgih. Tako SPIRIT Slovenija z ostalimi partnerji trenutno zaključuje s pripravami na Expo 2020, ki se bo začel odvijati prvega oktobra v Dubaju. To naj bi bil vsebinsko najbogatejši nastop Slovenije na kateremkoli dogodku svetovnega formata od njene osamosvojitve dalje, ki bo slovensko gospodarstvo predstavljal v najboljši možni luči. V Dubaj bodo odšle tudi številne gospodarske delegacije. Na nacionalni dan, 8. februarja 2022, ko bo osrednja pozornost posvečena poslovnim priložnostim sodelovanja s Slovenijo, je predvidena delegacija ambasadorjev slovenskega gospodarstva. Podrobnosti za prijavo na delegacijo bodo kmalu znane.

Po zaključku uradnega dela so si udeleženci ogledali Luko Koper, ambasadorja slovenskega gospodarstva, v družabnem delu srečanja pa so imeli priložnost preizkusiti virtualni zemljevid Slovenije s prebojnimi rešitvami ambasadorjev, ki ga agencija uporablja v promocijske namene na različnih dogodkih doma in v tujini.


 

Več iz rubrike