Ali bo Volkswagen preselil del Škodine proizvodnje v Nemčijo
Škoda ima po poročanju Reutersa z več kot osem odstotki drugo najvišjo maržo dobička znotraj koncerna, operativni dobiček pa ji je uspelo v treh letih podvojiti. S tem je prehitela celo Audi, večji zaslužek na izdelano vozilo pa ima znotraj Volkswagnovega koncerna le še Porsche.
Češki proizvajalec namreč uspešno izkorišča uveljavljene skupne platforme nemškega koncerna in cenejšo delovno silo na Češkem, kar mu omogoča, da po kakovosti zelo podobno ali po mnenju nekaterih strokovnjakov celo enako kakovostno vozilo ponudi po občutno nižji ceni.
Maloprodajna cena karavanske različice Volkswagnovega passata z osnovno opremo in najmanjšim bencinskim motorjem tako v Sloveniji po uradnih podatkih dobavitelja znaša 29.122 evrov, cena karavanske različice Škodinega superba s primerljivo opremo in enakim motorjem pa 27.451 evrov. Laični kupec tako z vozniškega položaja razlike med voziloma praktično ne opazi, a ob izbiri škode prihrani skoraj dva tisočaka.
Škode imajo namreč vgrajen Volkswagnov motor, z nemškimi kolegi pa si delijo tudi mnoge druge dele. Mnogi avtomobilski proizvajalci menijo, da vozniki s škodo kljub nižji ceni dobijo celo več, kar potrjujejo tudi preizkusi nekaterih avtomobilskih revij.
Po neuradnih podatkih želijo tako pri Volkswagnu otežiti poslovanje Škode oziroma obe znamki postaviti na bolj enakovredna izhodišča in del Škodine proizvodnje preseliti v Nemčijo, kjer je delovna sila dražja. Za to se med drugim zavzema tudi sindikat zaposlenih pri Volkswagnu, pritrjeval pa naj bi jim tudi prvi mož znamke Volkswagen Herbert Diess.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese