Aktivna mobilnost: Pešcem najprijaznejša svetovna mesta
Hoja je lahko najlepši in najbolj zdrav način odkrivanja novih krajev. Katera svetovna mesta so pešcem najbolj prijazna?
Odpri galerijo
Hoja je najbolj pogost način transporta. Omogoča nam, da si lahko obiskane kraje bolj podrobno ogledamo, hkrati pa ima številne pozitivne učinke na zdravje. Vendar pa nekatera mesta lažje obredemo peš, medtem ko so nekatera druga za to manj primerna.
World Economic Forum je objavil seznam tistih mest, ki so glede na različne kriterije najbolj primerna za pešačenje.
Na Inštitutu za prometno in razvojno politiko so naredili raziskavo, pri čemer so ocenjevali prehodnost nekaterih svetovno znanih mest. Pri tem so bili vključni naslednji kriteriji: bližina pomembnejših storitev, kot sta šolstvo in zdravstvo, delež zelenih površin in površin, ki niso dostopne z avtom in podobno. Na podlagi tega so raziskovalci naredili seznam mest, ki so pešcem najbolj prijazna.
Pri kriteriju dostopnosti do najnujnejših storitev se je ocenjevalo, kolikšen delež prebivalstva živi kilometer ali manj od zdravstvenih in izobraževalnih ustanov. Najboljšo uvrstitev so dosegla naslednja mesta: Pariz, Lima, London, Santiago in Bogota.
Mesta, v katerih je gostota blokov in stolpnic manjša, so sprehajalcem prijaznejša. Taka mesta so glede na raziskavo Kartum, Bogota, Lima, Karači in Tokio.
Kot pravi D. Taylor Reich, eden izmed raziskovalcev pri izvedbi omenjene raziskave, mesta, ki so pešcem prijazna, ne nastanejo naključno. Velikokrat se kot napaka izkaže načrtovanje mest, pri čemer se daje poudarek dostopnosti za avtomobile, medtem ko se sprehajalnim površinam ne nameni dovolj prostora. Vendar pa so smiselne usmeritve pri načrtovanju pešcem prijaznih mest postavitev čim več klopi, oblikovanje širokih pločnikov in skrb za zagotavljanje sence na bolj obljudenih poteh.
Raziskava, ki so jo izvedli v letu 2019, je pokazala, da ima le polovica mestnega prebivalstva na svetu dostop do javnega prevoza, ki je sicer po navedbah OZN »osnovna urbana potreba«.
World Economic Forum je objavil seznam tistih mest, ki so glede na različne kriterije najbolj primerna za pešačenje.
Pariz, Lima in London ponujajo enostaven dostop do najnujnejših storitev
Na Inštitutu za prometno in razvojno politiko so naredili raziskavo, pri čemer so ocenjevali prehodnost nekaterih svetovno znanih mest. Pri tem so bili vključni naslednji kriteriji: bližina pomembnejših storitev, kot sta šolstvo in zdravstvo, delež zelenih površin in površin, ki niso dostopne z avtom in podobno. Na podlagi tega so raziskovalci naredili seznam mest, ki so pešcem najbolj prijazna.
PREBERITE TUDI:
Pri kriteriju dostopnosti do najnujnejših storitev se je ocenjevalo, kolikšen delež prebivalstva živi kilometer ali manj od zdravstvenih in izobraževalnih ustanov. Najboljšo uvrstitev so dosegla naslednja mesta: Pariz, Lima, London, Santiago in Bogota.
Hong Kong, Moskva in Pariz – največji delež zelenih površin
Pri deležu zelenih površin se je preučevalo, koliko zelenih površin je na voljo v preučevanih mestih. V mestnem okolju so zelene površine tiste, ki ponujajo naravno okolje. So odlična točka za sprostitev in počitek. So območja z ugodno mikroklimo, ki dajejo zatišje pred mestnim vrvežem. Hkrati predstavljajo privlačno točko za sprehajalce. Rezultati opravljene raziskave so pokazali, da se lahko z največjim deležem zelenih površin pohvalijo naslednja svetovna mesta: Hong Kong, Moskva, Pariz, Bogota in London.
Bogota in Tokio z najmanjšim številom blokov na površino
Mesta, v katerih je gostota blokov in stolpnic manjša, so sprehajalcem prijaznejša. Taka mesta so glede na raziskavo Kartum, Bogota, Lima, Karači in Tokio.
Pri načrtovanju mest na splošno premalo poudarka načrtovanju površin za pešce
Kot pravi D. Taylor Reich, eden izmed raziskovalcev pri izvedbi omenjene raziskave, mesta, ki so pešcem prijazna, ne nastanejo naključno. Velikokrat se kot napaka izkaže načrtovanje mest, pri čemer se daje poudarek dostopnosti za avtomobile, medtem ko se sprehajalnim površinam ne nameni dovolj prostora. Vendar pa so smiselne usmeritve pri načrtovanju pešcem prijaznih mest postavitev čim več klopi, oblikovanje širokih pločnikov in skrb za zagotavljanje sence na bolj obljudenih poteh.
Raziskava, ki so jo izvedli v letu 2019, je pokazala, da ima le polovica mestnega prebivalstva na svetu dostop do javnega prevoza, ki je sicer po navedbah OZN »osnovna urbana potreba«.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.