Air Berlin zaprosil za zaščito pred upniki
Kot so prek spletnih strani frankfurtske borze sporočili iz Air Berlina, družba zaradi insolvenčnega postopka ne bo ustavila letalskih operacij. Družba je namreč sprožila postopek, ki po nemški stečajni zakonodaji omogoča, da uprava insolventnega podjetja nadaljuje s poslovanjem, poroča nemška tiskovna agencija dpa.
Druga največja nemška letalska družba zadnja leta kopiči izgube. V 2015 je negativni poslovni izid dosegel skoraj 447 milijonov evrov, lani pa se je povzpel na nekaj manj kot 782 milijonov evrov.
Lani je družba zato zagnala obsežen program prestrukturiranja, po katerem naj bi število zaposlenih skrčila za 1200, število letal v floti pa zmanjšala za skoraj polovico. Večino poslovnega premoženja naj bi prodala Lufthansi. Načrt je predvideval tudi oddelitev turističnega dela in s tem 35 letal v skupno družbo z letalsko podružnico turističnega velikana TUI, Tuifly, a je ta posel nedavno padel v vodo.
A ključne pri ohranjanju Air Berlina nad gladino so bile finančne injekcije Etihada kot največjega, skoraj 30-odstotnega lastnika družbe. Zdaj so se v prevozniku iz Abu Dabija odločili, da pipico zaprejo, vodstvo družbe pa tako ni videlo druge možnosti, kot da zaprosi za sprožitev insolvenčnega postopka.
Vodstvo bo ob tem nadaljevalo pogajanja o oddaji dodatnega poslovnega premoženja družbe Lufthansi, nemške zvezne oblasti pa so Air Berlinu odobrile tudi premostitveno posojilo z državnim poroštvom, da bi bili potniki čim manj prizadeti.
Ob prehodu na poletni red letanja konec marca je namreč zaradi težav prevoznika začelo prihajati do vse več zamud in odpovedi letov.
Air Berlin je bil ustanovljen leta 1978 v ameriški zvezni državi Oregon kot družba z ameriškim lastništvom, z namenom zagotavljanja povezav letališča Tegel v takratnem Zahodnem Berlinu s sredozemskimi destinacijami. Ob združitvi obeh Nemčij je prešla v nemške roke, njen sedež pa se je preselil v Berlin. V naslednjih letih je družba širila floto in mrežo destinacij, uveljavila pa se je kot neke vrste polovični nizkocenovni prevoznik.
Leta 2006 je začela kotirati na frankfurtski borzi, konec leta 2011 pa je najpomembnejšo vlogo med lastniki prevzel Etihad. Družba se je medtem razvila v sedmo letalsko družbo v Evropi po prepeljanih potnikih. A v zadnjih letih se ji ni uspelo izvleči iz izgub, ki so jo zdaj pripeljale na kolena.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese