Adrijina hčer v stečaj

Darwin odšel v stečaj. Brez dela večina od 250 zaposlenih.
Fotografija: Roman Šipić
Odpri galerijo
Roman Šipić

Po dneh špekulacij o usodi insolventnega švicarskega regionalnega letalskega prevoznika Darwin, ki je opravljal lete tudi za Adrio Airways, je postalo jasno, da ne bo ugodne rešitve. Čeprav so nedavno napovedali spremembo poslovnega modela z nekaj manj leti, ki naj bi pomenil ohranitev od 100 do 120 zaposlenih, do tega ne bo prišlo.

»Stečaj je neizbežen«. S temi besedami so voditelji švicarskega prevoznika včeraj nagovorili 250 zaposlenih. Slednji še vedno čakajo na oktobrsko plačo, več kot 200 jih verjetno že januarja ne bo imela več službe, poroča več švicarskih medijev.

Letala letalskega prevoznika Darwin, ki je preko podjetja Adria Switzerland posredno v lasti nemškega sklada 4K Invest, so na odredbo švicarske agencije za civilno letalstvo prizemljena že več kot 14 dni. Pod okriljem švicarske družbe ne bodo več poletela nikdar. Med razlogi za to naj bi bile negativne razmere na trgu, kjer vlada izredno huda konkurenca, in težave Alitalie ter propad letalskega prevoznika Air Berlin, ki so odvračale lastnike od novih investicij, poroča spletni medij swissinfo.ch

Selitev letal v Adriino floto?

Darwin ima deset propelerskih letal - šest letal znamke Saab in štiri letala znamke ATR. Po neuradnih informacijah želijo v Adrii letala znamke Saab prepeljati pod svoje okrilje na Brnik. Letal te znamke v Adrijini floti zdaj ni in bi jih bilo potrebno vnesti v register ter zanje zagotoviti tehnično vzdrževanje.

Na Adrijine standarde oziroma procedure bi morale, kot so nam pojasnili sogovorniki, ki so želeli ostati neimenovani, preiti tudi posadke letal. Urejanje potrebne dokumentacije bi lahko trajalo vsaj nekaj meseceh. Adria je za prihodnje leto sicer napovedala širjenje svoje mreže letov, zato bi ji okrepitev flote z letali znamke Saab prišla še kako prav.

Zaradi nedavne prizemljitve letal družbe Darwin, ki je za Adrio opravljala vrsto letov, je morala slovenska letalska družba v zadnjih tednih po neuradnih informacijah najeti nove zmogljivosti, za prvo četrtletje prihodnjega leta pa naj bi že imeli v načrtu najem letala Fokker 100.

Darwin je bil ustanovljen leta 2003, prvič je poletel leta 2004, Arabci pa so ga kupili leta 2013 in preimenovali v Etihad Regional. Nemški sklad K4 je za Darwina oziroma Adrio Switzerland poslovni model našel v povezovanju s slovenskim prevoznikom. Darwin je še naprej deloval pod lastnim imenom, Adria pa je prevzela nekatere administrativne in operativne naloge ter trženjske storitve.

Več iz rubrike