Električno energijo je možno pridobivati iz zraka

Britanski izumitelj, ki se ga je prijel vzdevek Elon Musk v zeleni tehnologiji, je v domači garaži iznašel način za pridobivanje zelene električne energije – iz ozračja.
Fotografija: Izumitelj pojasnjuje, da je ideji razmišljal 20 do 30 let, vendar je ni uspel realizirati, saj ga ljudje niso jemali resno. FOTO: Cision
Odpri galerijo
Izumitelj pojasnjuje, da je ideji razmišljal 20 do 30 let, vendar je ni uspel realizirati, saj ga ljudje niso jemali resno. FOTO: Cision

Podnebne spremembe so v zadnjih letih čedalje bolj pereča problematika. Pospešeno se iščejo novi načini, kako bi lahko ob čim bolj nemotenem delovanju človekovih aktivnosti skrbeli za trajnostno rabo naravnih virov in s tem poskrbeli za čim manjše posledice na okolje, od katerega smo kot človeštvo neposredno odvisni.

S svojim posebnim izumom si za trajnostno rabo virov energije prizadeva tudi Peter Dearman. Britanec, ki je v domači garaži izumil motor, ki deluje na zrak, poroča BBC.

Derman v svoji garaži. FOTO: CNN
Derman v svoji garaži. FOTO: CNN
Dearman je povedal, da je do snovanja ideje prišlo že v času, ko je bil najstnik. Opazoval je avtomobile in razmišljal o tem, da bo bencina nekega dne zmanjkalo, zato bo treba poiskati alternativno rešitev.

Kasneje se je domislil, da bi bila ta alternativa lahko dušik. Gre za plin, ki sestavlja kar 80 odstotkov zraka. Če je dušik stisnjen v tekočino, lahko z odpiranjem ventila dosežemo njegovo hitro širjenje. Zavzame lahko kar 700-krat več prostora kot v prvotnem stanju. Zaradi te lastnosti je po ugotovitvah Dearmana zmožen poganjati bat, pri tem pa ne pride do sproščanja ogljikovega dioksida. Kot navaja Dearman, dušik vseeno ni dovolj zmogljiv, da bi lahko poganjal avtomobil. Je pa zmožen ustvarjati električno energijo.


Dearman pojasnjuje, da je o tej ideji razmišljal 20 do 30 let, vendar je ni uspel realizirati, saj ga ljudje niso jemali resno. Potem ko se je začel razvijati trg z nizkoogljično tehnologijo, pa se je to zavedanje spremenilo.
Dermanov motor. FOTO: Atlas of the Future
Dermanov motor. FOTO: Atlas of the Future


Res je, da je tudi za sam stisk dušika potrebna energija, a to Britanca ni ustavilo. Šel je še dlje.

Prva uporaba Dearmanovega motorja je nadomestila transportne hladilne enote, ki se nahajajo v vozilih na dizelski pogon. Motorji sicer niso zmožni poganjati vozila, igrajo pa pomembno funkcijo pri ohlajanju vozila, s čimer so vplivi na okolje manjši. Dušik namreč v fazi širjenja postane zelo hladen.

Kot še piše BBC, bi bile lahko hladilne naprave, ki delujejo na osnovi dušika, zelo uporabne na območju revnejših držav. Kar tretjina transportirane hrane se namreč pokvari na relaciji med kmetijo in trgovino, saj na voljo ni ustreznih hladilnih naprav, ki bi se jih lahko uporabljalo med prevozom.

Prva uporaba Dearmanovega motorja je nadomestila transportne hladilne enote. FOTO: Atlas of the Future
Prva uporaba Dearmanovega motorja je nadomestila transportne hladilne enote. FOTO: Atlas of the Future
Dušik se sicer lahko pridobiva kot odpadni stranski produkt tekočega kisika. Obstaja pa še en način; prek kompresije z obnovljivo energijo. Za poganjanje Dearmanovega motorja je trenutno zasluženo 250MWh veliko skladišče energije podjetja Highview Power, ki se nahaja v angleškem Manchestru.

Odvečna elektrika iz omrežja, ki lahko nastaja ob vetrovnih nočeh, se uporabi za stiskanje zraka v posebnih rezervoarjih. Ti delujejo kot akumulatorji za shranjevanje energije. Ko naraste povpraševanje po električni energiji, se odprejo ventili, zažene se Dearmanov motor in začne se proizvajati električna energija.

Tehnologije za shranjevanje energije so bistvenega pomena za omrežje, ki je odvisno od sončnih in vetrovnih dni, zato obstaja veliko zanimanje za Dearmanovo tehnologijo, od drugod po Veliki Britaniji, Severni in Južni Ameriki.
 

Več iz rubrike