Zakaj so NFT-ji zlata priložnost za luksuzne znamke?

Od ambicioznih umetnikov do avtomobilskih znamk, vsak dan novo podjetje lansira svoj NFT, da zajame delček tega hitro rastočega trga.
Fotografija: Slika je simbolična. Foto: Shutterstock
Odpri galerijo
Slika je simbolična. Foto: Shutterstock

Nezamenljivi žetoni (NFT) so postali precej zanimivi. Od ambicioznih umetnikov do avtomobilskih znamk, vsak dan novo podjetje lansira svoj NFT, da zajame delček tega hitro rastočega trga. 

image_alt
V katerih državah po svetu je Bitcoin prepovedan?

V tem prostoru so dejavne tudi luksuzne blagovne znamke z znanimi imeni, od Louisa Vuittona do Prade, ki se podajajo v tehnologijo veriženja blokov. Poraja se vprašanje, kaj imajo s tem?

NFT je digitalno finančno sredstvo, s katerim se trguje in ki običajno vsebuje digitalne fotografije, videoposnetke ali zvočne datoteke. Tako kot kriptovalute so tudi NFT-ji shranjeni v verigi blokov in jih je mogoče prenesti, prodati ali trgovati. Vendar so za razliko od kriptovalut NFT sredstva, ki jih je mogoče enolično prepoznati, zato se imenujejo »nezamenljiva«.

Daniel Langer je izvršni direktor strateškega podjetja za luksuzne znamke Équité in izvršni profesor luksuzne strategije in disrupcije na univerzi Pepperdine v Malibuju v Kaliforniji. Pravi, da NFT podjetjem prvič ponujajo možnost enolične identifikacije digitalnega sredstva. Večina današnjih NFT je povezanih z neko obliko digitalne umetnosti. Luksuz je vedno igral vlogo na stičišču kulture in umetnosti, zato obstaja logična povezava.

Luksuzne znamke upajo, da bodo z NFT-ji pritegnile premožne mlade generacije

Langer verjame, da z lansiranjem NFT-ja luksuzna znamka upa, da bo pritegnila mlado, premožno, vplivno in digitalno občinstvo, zlasti generacijo Z in milenijce, navaja The Ceo Magazine. »Ta skupina je že bila razlog za spremembe na trgu luksuza, samo pomislite na meteorsko rast luksuznih superg in luksuznih nahrbtnikov, če omenimo nekaj nedavnih kategorij izdelkov, ki so nastale iz trendov in preferenc generacije Z,« pravi Langer.

Cameron Roddha iz myNFT.com, tržnice z vizijo narediti NFT-je dostopne vsem, pravi, da se luksuzne znamke ukvarjajo s kultiviranjem pomembnih izkušenj s pripovedovanjem zgodb, da pritegnejo in zadržijo svoje stranke.

Ta koncept ekskluzivnosti je zgodovinsko vedno obstajal, pri čemer luksuzne znamke pogosto uporabljajo zgodovino nakupov kot sredstvo za nagrajevanje svojih zvestih privržencev. Ferrari bo na primer sprejemal naročila za nov model omejene serije samo od strank, ki že imajo Ferrari.

Z lansiranjem NFT-ja luksuzna znamka upa, da bo pritegnila mlado, premožno, vplivno in digitalno občinstvo, zlasti generacijo Z in milenijce. Foto: Getty Images/iStockphoto 
Z lansiranjem NFT-ja luksuzna znamka upa, da bo pritegnila mlado, premožno, vplivno in digitalno občinstvo, zlasti generacijo Z in milenijce. Foto: Getty Images/iStockphoto 

NFT-ji veljajo za razširitev te strategije, čeprav na digitalni platformi. »Naslednji logični korak je predstaviti to kot edinstven in lasten digitalni žeton. Ti zbirateljski predmeti se pogosto razširijo na zagotavljanje dodatnih nagrad in spodbud, da se stranke vračajo,« pojasnjuje Roddha.

Digitalna nevarnost

Če podjetje ve, kaj želi doseči, in kar je še pomembneje, ima pripravljeno strategijo, potem so NFT-ji videti kot zanesljiv zmagovalec za povečanje občinstva blagovne znamke.

»Če so projekti dobro vodeni, potem obstaja možnost, da sodelujete s strankami, povečate njihovo bazo in zagotovite novo in drugačno vstopno točko za blagovno znamko. Vendar pa je za uspeh potrebna dobra strategija. V mnogih pobudah, ki jih opazujem in pregledujem, tega manjka,« dodaja Langer.

image_alt
10 najbolj znanih kripto športnikov

Če strategija ni dobro premišljena, bi to lahko pomenilo digitalno katastrofo. To se pogosto zgodi, ko blagovna znamka preprosto želi izgledati inovativno in digitalno osredotočena, vendar dejansko ne razume NFT-jev.

Lindsey McInerney, ki velja za vodilno v Web3 in pravi, da so nekatere blagovne znamke lansirale in bodo lansirale NFT, da bi dosegle publiciteto ali gledališke inovacije, ne da bi razumele dejanski vpliv ali možnost tehnologije. »Blagovne znamke, ki dobro izvajajo NFT, bodo razmišljale dolgoročno in na prvem mestu skupnosti ter bodo veliko dlje od znamk, ki vidijo, kaj se dogaja, kot minljivo modno muho, ali tistih, ki lansirajo, da bi izkoristile trend,« pravi.

Trg z NFT je razmeroma mlad in podjetja z luksuznimi blagovnimi znamkami se še vedno učijo o tem. Foto: Jernej Furman/Flickr
Trg z NFT je razmeroma mlad in podjetja z luksuznimi blagovnimi znamkami se še vedno učijo o tem. Foto: Jernej Furman/Flickr

Langer pogosto vidi drugo stran. »V številnih projektih NFT, ki jih opažamo, podjetja pogosto ne vedo dovolj o NFT in o tem, kako z njimi ustvariti vrednost, pravi.« »Pogosto tudi ne zberejo dovolj informacij o ciljnem občinstvu in vlogi NFT pri ustvarjanju vrednosti za cilj.«

NFT so revolucija pri vključevanju strank, saj lahko obe strani odkleneta vrednost, kar na koncu poveže stranke bližje blagovni znamki. Z uporabo pametnih pogodb in licenčnin se vedno ustvarjajo prihodki z nadaljnjo prodajo.

Trg z NFT je sicer razmeroma mlad in podjetja z blagovnimi znamkami se še vedno učijo o tem. Zdi se, da so napake neizogibne. NFT-ji pa še vedno veljajo za vznemirljivo novo kategorijo in nekateri ocenjujejo, da bo trg za NFT do leta 2025 presegel tradicionalni umetniški trg.

image_alt
75 odstotkov trgovcev v 2 letih načrtuje plačila s kriptovalutami

Več iz rubrike