Mega projekti, ki bodo preoblikovali Afriko

Od inovativnih in sodobnih prometnih sistemov do pametnih mest, na afriški celini se odvijajo razni infrastrukturni projekti, da bi spodbudili gospodarstvo.
Fotografija: Samo 45 kilometrov vzhodno od Kaira, Egipt gradi novo upravno prestolnico, 13. marec 2020. Foto: Khaled Desouki / AFP
Odpri galerijo
Samo 45 kilometrov vzhodno od Kaira, Egipt gradi novo upravno prestolnico, 13. marec 2020. Foto: Khaled Desouki / AFP

Afrika je druga največja in druga najbolj naseljena celina na svetu. Z več kot 30 milijoni kvadratnih kilometrov pokriva 20 odstotkov kopnega na Zemlji. Afriško prebivalstvo je z 1,3 milijarde ljudi najmlajše med vsemi celinami in po podatkih iz leta 2018 predstavlja približno 16 odstotkov svetovnega prebivalstva. Kljub velikemu številu naravnih virov pa je Afrika najmanj bogata celina glede na število prebivalcev. Vendar so v teku razni projekti, katerih namen je izboljšati stanje afriškega gospodarstva. Predstavljamo vam 12 infrastrukturnih mega projektov, ki preoblikujejo Afriko.

Prvi hitri vlak v Egiptu

Januarja 2021 so bili objavljeni načrti za prvi hitri vlak v Egiptu, navaja CNN World. Sporazum zajema železniški sistem z omrežjem v dolžini približno 1000 kilometrov. Prvi projekt v dolžini 460 kilometrov je vreden približno 2,7 milijarde evrov. Sodelovanje je sklenilo egiptovsko ministrstvo za promet z nemško družbo Siemens Mobility, ki bo zagotovila vlake za visoke in regionalne hitrosti, lokomotive, železniško infrastrukturo, sistemsko integracijo in druge storitve.

image_alt
Odpiramo vrata tujine: Cene in življenje v Egiptu (5/5)

»Naše digitalno vodstvo in celovite storitve 'na ključ' bodo zagotovile integriran in najsodobnejši železniški sistem za visoke hitrosti, ki bo državi zagotovil tehnološki zagon in ustvaril delovna mesta v lokalnem okolju. Sistem bo bistveno izboljšal izkušnjo potnikov in skrajšal potovalni čas za milijone Egipčanov,« je dejal Michael Peter, generalni direktor družbe Siemens Mobility.   

Naftna rafinerija, ki bo rešila težave z gorivom v Nigeriji

Ustanovitelj in izvršni direktor družbe Dangote Group Aliko Dangote, 13. junij 2012. Foto: Akintunde Akinleye / Reuters
Ustanovitelj in izvršni direktor družbe Dangote Group Aliko Dangote, 13. junij 2012. Foto: Akintunde Akinleye / Reuters
Čeprav je Nigerija ena od afriških držav z največ nafte, njene rafinerije delujejo le z majhnim delom svoje zmogljivosti. To ni slabo le za gospodarstvo, zaradi pomanjkanja goriva namreč Nigerija pogosto trpi izpade električne energije. Najbogatejši Afričan Aliko Dangote tako gradi rafinerijo nafte za katero pravi, da bo rešila težave z gorivom v Nigeriji.

Nova naftna rafinerija Dangote Petroleum, ki se bo razprostirala na več kot 26 kvadratnih kilometrih bo največja v Afriki in bo lahko predelala 650.000 sodčkov na dan. Dangote upa, da bo ustvaril trg za nigerijsko surovo nafto, vreden skoraj 10 milijard evrov letno, navaja CNN World.

Najgloblje pristanišče v podsaharski Afriki

Cilj projektov kot je globokomorsko pristanišče Lekki v Lagosu, je preoblikovanje afriških mest v mednarodno konkurenčna poslovna središča. Večnamensko pristanišče, ki bo najgloblje v podsaharski Afriki, naj bi povečalo trgovske dejavnosti Nigerije v zahodni Afriki in njen globalni trgovinski potencial.

image_alt
Neopažen dogodek spremenil svet in postavil Kitajsko na 1. mesto

Načrtovano je za pretovor štirih milijonov ton suhega blaga na leto. Kitajska razvojna banka (CBD) je projektu posodila 555 milijonov evrov, družba China Harbour Engineering Company pa zagotavlja 195 milijonov evrov lastniških sredstev za pristanišče. To naj bi ustvarilo 319 milijard evrov prihodkov in do 170.000 novih delovnih mest. Pristanišče naj bi bilo dokončano leta 2022.

Nova prestolnica za vlado in finančno industrijo

Samo 45 kilometrov vzhodno od Kaira, Egipt gradi novo upravno prestolnico. Projekt v vrednosti 51 milijard evrov, ki se je začel leta 2015, naj bi bil središče za vlado in finančno industrijo. Egipt upa, da bo nekatere od 20 milijonov prebivalcev sedanjega glavnega mesta Kairo privabil k selitvi v novo mesto kjer bo prostora za 6,5 milijona ljudi.

Mesto bo imelo številne nebotičnike, vključno z najvišjo stavbo v Afriki, 386 metrov visokim stolpom Iconic Tower, ki bo kmalu zgrajen. Nedavno je bil napovedan tudi projekt 100 kilometrov dolge enotirne železnice v vrednosti 3,5 milijarde evrov, ki bo povezala Kairo in novo mesto.

Jez Velikega etiopskega preporoda

Ambiciozni jez Velikega etiopskega preporoda (GERD) je eden največjih infrastrukturnih projektov v Afriki. Jez zgrajen na reki Modri Nil blizu etiopske meje s Sudanom, bo 4,4 milijarde evrov vreden, letno proizvedel 6000 megavatov električne energije, navaja CNN World. S projektom naj bi Etiopija postala največji afriški izvoznik hidroelektrike.

Ambiciozni jez Velikega etiopskega preporoda (GERD) je eden največjih infrastrukturnih projektov v Afriki, 20. julij 2020. Foto: Yirga Mengistu / Adwa Pictures / AFP
Ambiciozni jez Velikega etiopskega preporoda (GERD) je eden največjih infrastrukturnih projektov v Afriki, 20. julij 2020. Foto: Yirga Mengistu / Adwa Pictures / AFP

Vendar je jez že od postavitve temeljnega kamna seme spora. Modri Nil je eden od dveh izvirov reke Nil, ki zagotavlja skoraj 90 odstotkov vode Egiptu in Sudanu na svoji poti do Sredozemskega morja. Nemška tiskovna agencija (dpa) je 19. julija poročala, da je zaradi obsežnih padavin Etiopiji uspelo napolniti jez za katerega so predvidevali, da se bo polnil štiri do sedem let.

Največji infrastrukturni projekt v Keniji od leta 1963

Kenijska standardna tirna železnica naj bi povezala glavna kenijska mesta in sčasoma tudi sosednje države. Je največji infrastrukturni projekt, ki ga je Kenija izvedla po osamosvojitvi leta 1963. Gradnja prvega, 482 kilometrov dolgega odseka med obalnim mestom Mombasa in glavnim mestom Kenije Nairobi je bila končana leta 2017.

image_alt
Odpiramo vrata tujine: Življenje v Keniji (5/5)

Z vlakom, ki vozi s povprečno hitrostjo 120 kilometrov na uro, potovanje med mestoma zdaj traja le štiri ure namesto 12 ur. Projekt v vrednosti 3,3 milijarde evrov je zgradilo kitajsko gradbeno podjetje China Road and Bridge Corporation (CRBC), 90 odstotkov pa ga je financirala banka China Exim Bank.

Druga faza kenijskega projekta

Druga faza projekta kenijske standardne tirne železnice povezuje Nairobi in med turisti priljubljeno mesto Naivasha. Sicer je priljubljeno predvsem zaradi bližine narodnega parka Hell's Gate in narodnega parka Mount Longonot, proga med omenjenima mestoma pa je bila za potnike odprta leta 2019.

Kenijska standardna tirna železnica, 16. oktober 2019. Foto: Thomas Mukoya / Reuters
Kenijska standardna tirna železnica, 16. oktober 2019. Foto: Thomas Mukoya / Reuters

Projekt v vrednosti 1,3 milijarde evrov je prav tako zgradila družba CRBC, financirala pa ga je prav tako banka China Exim Bank. V bodočnosti razmišljajo o podaljšanju sedanje proge pri čemer so predlagane povezave z Etiopijo, Ugando in Južnim Sudanom ter nadaljnje proge znotraj Kenije.

Kitajci gradijo še en ambiciozen železniški projekt

Naslednji ambiciozen železniški projekt je standardna železniška proga med Lagosom in Kano v Nigeriji. Od pristaniškega mesta Lagos do severnega mesta Kano bo potekala 2700 kilometrov dolga proga.

image_alt
Nemčija predstavila prvi samovozeči vlak na svetu

Železnica bo namenjena spodbujanju gospodarstva, saj bo prevažala potnike in tovor. Projekt gradi družba China Civil Engineering Construction Company (CCECC) in delno financira banka China Exim Bank. Zaključuje se v več fazah; prvi odsek med Abujo in Kaduno je bil dokončan leta 2016, drugi odsek od Lagosa do Ibadana pa se je začel preizkušati decembra 2020, pojasnjuje CNN World.

Največje trgovsko pristanišče v Namibiji

Walvisov zaliv je največje namibijsko trgovsko pristanišče, ki vsako leto pretovori pet milijonov ton tovora. S pet letnim projektom v vrednosti 265 milijonov evrov je pristanišče več kot podvojilo svoje zmogljivosti za kontejnerske enote in skrajšalo čakalne dobe za ladje. Novi kontejnerski terminal je zgrajen na 40 hektarjih zemljišča.

Egiptovski Sueški prekop

Egiptovski Sueški prekop so leta 2015 razširili za 7 milijard evrov, da bi povečali trgovinski potencial, kar se je obrestovalo, saj so se prihodki povečali za 4,7 odstotka. Morda pa se obeta nadaljnja širitev, namreč septembra 2020 je ministrica za načrtovanje in gospodarski razvoj Hala el Said dejala, da je bilo za nadgradnjo projekta Sueškega prekopa v letu 2021 namenjenih 1,1 milijarde dolarjev.

Egiptovski Sueški prekop, 21. junij 2009. Foto: Kristopher Wilson / U.S. Navy photo
Egiptovski Sueški prekop, 21. junij 2009. Foto: Kristopher Wilson / U.S. Navy photo

Povečanje zmogljivosti kanala, ki je eden glavnih virov dohodka države, bo v prihodnjem desetletju ključnega pomena za gospodarsko rast. Predlogi vključujejo štiri predore pod kanalom in posodobitve opreme.

Eko Atlantic

Leta 2009 so se začela dela na več milijard dolarjev vrednem projektu Eko Atlantic, ki naj bi spremenil Lagos, največje nigerijsko mesto. Novo finančno središče, ki zavzema 10 kvadratnih kilometrov melioriranega zemljišča, ima prostor za 300.000 prebivalcev in 150.000 dnevnih obiskovalcev. Vendar pa se pojavljajo pomisleki, da razvoj projekta Eko Atlantic povzroča erozijo obale in da bi lahko sosednja območja postala ranljiva za poplave.

image_alt
Skrivnostno izginotje starodavne in napredne kitajske civilizacije

Tehnološko središče Konza

Tehnološko mesto Konza, ki je še vedno v začetni fazi gradnje naj bi postalo dom za razvijajočo se kenijsko tehnološko sceno. Mesto, ki leži le 37 kilometrov od Nairobija, je vodilni projekt vizije Kenija 2030, pobude za spodbujanje gospodarske rasti v tehnološkem in komunikacijskem sektorju.

Napredek pri projektu je bil sprva počasen, vendar je projekt pridobil več kot 588 milijonov dolarjev sredstev iz Kitajske, kitajski telekomunikacijski velikan Huawei pa bo za projekt razvil podatkovni center. Trenutni načrti vključujejo integrirano tehnologijo pametnih mest, kot so cestni senzorji, ki optimizirajo prometni tok.

Več iz rubrike