Nemčija predstavila prvi samovozeči vlak na svetu

Nemški avtomatizirani vlaki naj bi bili zmožni prepeljati 30 odstotkov več potnikov, pri čemer bi prihranili več kot 30 odstotkov električne energije.
Fotografija: Nemški železniški operater Deutsche Bahn. Foto: Andrew Winning / Reuters
 
Odpri galerijo
Nemški železniški operater Deutsche Bahn. Foto: Andrew Winning / Reuters  

Nemški železniški operater Deutsche Bahn in industrijski koncern Siemens sta v ponedeljek v Hamburgu predstavila prvi avtomatizirani vlak brez strojevodje na svetu. Označila sta ga za bolj točnega in energetsko učinkovitejšega od tradicionalnih vlakov. The Local Germany navaja, da se bodo štirje takšni vlaki pridružili omrežju hitre mestne železnice S-Bahn v severnem delu Hamburga. Potnike bodo začeli prevažati decembra, pri čemer bodo uporabljali obstoječo železniško infrastrukturo.
 

Pameten železniški promet

 
Druga mesta, kot je Pariz, sicer že imajo podzemno železnico brez voznika, medtem ko na letališčih pogosto vozijo avtomatizirani enotirni vlaki. Vendar ti vozijo izključno po določenih tirih, medtem ko si bo hamburški vlak delil tire z drugimi običajnimi vlaki.
 
image_alt
Destinacije, kjer so naprodaj poceni počitniške hiše

Projekt, ki sta ga Siemens in Deutsche Bahn označila za »prvega na svetu«, je del 60 milijonov evrov vredne posodobitve hamburškega sistema hitre mestne železnice. Izvršni direktor podjetja Deutsche Bahn Richard Lutz je dejal, da ponujajo avtomatizirani vlaki zanesljivejše storitve, »ne da bi bilo treba položiti en sam kilometer novih tirov«.
 
Foto: Orlowski Ralph / Reuters
Foto: Orlowski Ralph / Reuters
»Uvajamo bolj inteligenten železniški promet,« je dejal Roland Busch, predsednik uprave družbe Siemens. Busch je ocenil, da lahko avtomatizirani vlaki prepeljejo do 30 odstotkov več potnikov. Hkrati pripomorejo k znatnemu izboljšanju točnostnosti in k prihranku več kot 30 odstotkov električne energije, navaja The Local Germany.
 
Čeprav je vlak nadzorovan z digitalno tehnologijo in popolnoma avtomatiziran, bo na njem še vedno prisoten strojevodja, ki bo nadzoroval vožnjo, kadarkoli bodo na vlaku potniki, sta podjetji navedli v izjavi.
 

Združene moči

 
Deutsche Bahn je sicer največje evropsko železniško podjetje, ki upravlja več kot 30.000 vlakov in si lasti več kot 5000 železniških postaj. Siemens je prav tako največje evropsko podjetje na svojem področju. Tehnološko podjetje deluje na področju industrije, energetike in zdravstva. Osredotoča se na šest glavnih področij: industrija, energetika, zdravstvo, kapitalske naložbe, Siemensove informacijske rešitve in storitve ter Siemensove finančne storitve.
 
image_alt
Električni Yugo, ki bi ga proizvajal Rimac

Nemški podjetji sta združili moči in predstavili vlak, ki se krmili po radijski zvezi z digitalno tehnologijo. Čeprav v kabini še vedno sedi strojevodja, ki spremlja vožnjo, pa manevriranje poteka brez njegove pomoči. Tehnična podlaga je prihodnji evropski standard ATO (Automatic Train Operation) v kombinaciji z evropskim sistemom za nadzor vlakov ETCS (European Train Control System), navaja Market Research Telecast.
 
V Hamburgu se nova tehnologija ponuja 750.000 potnikom na dan, saj je zaradi novih standardov možno gostejše zaporedje vlakov. Centralna železniška postaja v Hamburgu, ki velja za eno najbolj pretočnih železniških postaj v Nemčiji, sicer poskrbi za prevoz do 450.000 potnikov na dan.
image_alt
Odličnjakinja za tekočim trakom

V Sloveniji imamo sicer 1208 kilometrov železniških prog, od tega 598 kilometrov ne elektrificiranih, po katerih vozijo različni tipi dizelskih vlakov. Do konca leta 2021 naj bi bil vozni park Slovenskih železnic bogatejši za skupaj 52 novih vlakov, od tega 24 električnih. Slovenske železnice načrtujejo do leta 2025 prenovo celotnega voznega parka potniških vlakov.  
 

Več iz rubrike