Facebook investira v Slovenijo. Kaj bomo imeli od tega?

Zaradi družbenih medijev, kot je facebook, se je svet oglaševanja v zadnjem desetletju močno razvil. Z 1,15 milijarde uporabnikov facebooka ni presenetljivo, da vedno več podjetij namenja velik delež tržnega in oglaševalskega proračuna za to platformo v upanju, da bi se povezala z novimi kupci.
Fotografija: Reuters
Odpri galerijo
Reuters

Ni ga mogoče obiti. Več kot dve milijardi uporabnikov vsakodnevno objavlja na facebooku. Facebook spreminja način, kako potrošniki konzumirajo vsebine, in način, kako tržiti oglase. Jasno je, da uporabniki na facebooku ne objavljajo le informacij o svojem osebnem življenju; objavljajo tudi novice in vsebine, ki so zanje pomembne – politične, športne, smešne videoposnetke, objavljajo celo svoje najljubše blagovne znamke in podjetja.

Facebook prihaja v regijo

Svet in digitalna industrija sta se v zadnjem desetletju skokovito preobrazila. Le tisti, ki gredo v korak s temi spremembami, bodo še naprej dobro pluli v novih vodah, drugi lahko potonejo. S strateškim partnerstvom, ki sta ga nedavno tega objavila Httpool in Facebook, s čimer je Httpool postal edini uradni medijski partner in predstavnik Facebooka za Slovenijo, Hrvaško, Srbijo in Bolgarijo, se tudi v tem delu Evrope ponujajo nove priložnosti za dodatno podporo lokalnim agencijam in oglaševalcem.

Robert Bednarski, Facebook: Prek facebooka podjetja dejansko rastejo.

Predstavnika spletne oglaševalske mreže Httpool Aljoša Jenko in Timotej Gala sta na oznanitvi strateškega partnerstva povedala, da bodo imeli oglaševalci v regiji poslej lažji dostop do znanja in orodij, s katerimi bodo na Facebookovih spletnih platformah (facebooku, instagramu, whatsappu in messengerju) dosegali boljše rezultate. »Glavno poslanstvo partnerstva je dvigniti kakovost oglaševanja v regiji, kar pa bo prineslo precej večje vložke,« je dejal Gala, direktor Httpoola za centralno in vzhodno Evropo. »Da Facebook investira v Slovenijo in preostale države v regiji, je izredno pozitivna novica za vse udeležence,« še pravi Gala.
S partnerstvom v Sloveniji in regiji bo imel Httpool dostop do številnih primerov dobre prakse, s katerimi bo pomagal agencijam in njihovim naročnikom izkoristiti potenciale Facebookovih platform, izvajal izobraževanja, obveščal o prihajajočih novostih, svetoval pri snovanju strategij in ponudil prilagojeno obliko plačevanja. Agencije bodo deležne neposredne pomoči pri reševanju vprašanj, povezanih s politiko oglaševanja, dodatna prednost pa bodo agencijam prilagojena izobraževanja in plačilo neposredno po opravljeni storitvi.
Vstop Facebooka v regijo, ki zdaj v tem delu Evrope nima podružnice, naj bi bil zanimiv tudi za izvoznike, ki si želijo dostopa do tujih trgov. Kakšen učinek na poslovanje pričakujeta, Jenko in Gala nista mogla odgovoriti, sta pa poudarila, da obe podjetji, Httpool in Facebook, hitro rasteta in da si tudi v prihodnje obetajo hitro rast.

Reuters
Reuters

 

Vse več poslovanja po facebooku

»Naš cilj je, da agencijam in oglaševalcem v tem delu Evrope, kjer Facebook nima svojih podružnic, zagotovimo vso potrebno podporo in strokovno znanje,« pravi Robert Bednarski, pri Facebooku direktor za centralno in vzhodno Evropo. Opažajo namreč, da v regiji vse več podjetij uporablja njihovo platformo za grajenje svoje blagovne znamke.

Timotej Gala, direktor Httpoola za centralno in vzhodno Evropo: Da Facebook investira v Slovenijo in preostale države v regiji, je izredno pozitivna novica za vse udeležence.

Glede na podatke o številu uporabnikov – facebook uporablja več kot dve milijardi ljudi, več kot milijarda jih uporablja instagram vsak mesec, prav toliko jih je vsak dan na whatsappu – je jasno, zakaj Facebook vse več pozornosti namenja oglaševanju. »Ni pomembno le povezovanje ljudi, ampak tudi podjetij,« je opomnil Bednarski. Več kot dva milijona podjetij vsakodnevno uporablja račun na instagramu, 1,7 milijarde uporabnikov facebooka je prek te platforme povezano s podjetji, podjetja pa strankam pošljejo osem milijard sporočil na mesec, niza podatke.
»Facebook je poseben tudi s tega vidika, da podjetja prek njega dejansko rastejo. Mala podjetja v vseh državah, tudi v Sloveniji, so ključna za rast gospodarstva in zaslužna za ustvarjanje novih delovnih mest. Mala podjetja so tudi prva, ki želijo preizkusiti nove stvari in izkoristiti priložnosti,« razlaga Bednarski in dodaja, da ima več kot 17 milijonov podjetij profil na facebooku. Več kot 57 odstotkov malih podjetij zaposluje več, 66 odstotkov jih je povečalo prodajo. K temu med drugim pripomore mobilno oglaševanje. Prihodnje leto naj bi bilo v uporabi po svetu 2,7 milijarde pametnih telefonov, zato bo ta segment oglaševanja še rasel. »Z mobilnim se je oglaševanje demokratiziralo. Predstavljajte si svet pred mobilnim – potrebovali ste veliko denarja za oglaševanje in tudi agencijo, ki je pripravila oglaševalsko kampanjo. Zdaj pa lahko to počne podjetje samo ali pa posameznik. Imamo milijone primerov uspešnih zgodb, ki so se zgodile tudi zaradi facebooka,« Bednarski odgovarja na vprašanje, kako je facebook spremenil oglaševanje.
Druga pomembna stvar bo video. Do leta 2021 naj bi bilo na spletu vsako sekundo ogledanih za milijon minut videovsebin.
Kaj se obeta oglaševanju v prihodnje? »Same dobre stvari. Tehnologija, ki se nenehno izboljšuje, je dobra priložnost, da oglaševanje postane bolj relevantno za potrošnike. Podjetja pa bodo imela na voljo vedno boljša orodja in posledično tudi rezultate, ki jih lahko sicer že danes sproti merijo,« je prepričan Bednarski.

Kaj to pomeni za uporabnike facebooka?

Na vprašanje, kaj predstavništvo Facebooka v regiji pomeni za običajne uporabnike družbenega omrežja, nam je Bednarski odgovoril, da lahko ti pričakujejo boljšo uporabniško izkušnjo. Podjetja so tista, ki soustvarjajo vsebine na platformah. »Bolje ko bodo podjetja opremljena z znanjem, bolje bo tudi za uporabnike platform.«

Spomnite se, kakšen je bil svet pred mobilnim: potrebovali ste veliko denarja za oglaševanje in tudi agencijo, ki je pripravila oglaševalsko kampanjo. Zdaj pa lahko to počne podjetje samo ali pa posameznik. Imamo milijone primerov uspešnih zgodb, ki so se zgodile tudi zaradi facebooka.

Analiza podatkov in izkušenj ne le oglaševalcev, ampak tudi potrošnikov z lokalnega trga, naj bi odprla prostor za izboljšave. Sami bodo lažje našli relevantne vsebine tudi s poslovnega področja, podjetja pa bodo lahko bolj inovativna, pojasnjuje.
Sočasno s tem lahko slovenski uporabniki družbenega omrežja v prihodnje pričakujejo več personaliziranega oglaševanja. To je, kot je zatrdil Bednarski, tudi tisto, kar potrošnik pričakuje. »A to ne pomeni, da bo kdo meril na posameznika, ampak da oblikujemo ciljne skupine, seveda v skladu z uredbo o varstvu osebnih podatkov.« Ob tem je zatrdil, da rdeče črte zasebnosti ne nameravajo prestopiti in da bodo delovali skladno s splošno uredbo EU o varstvu podatkov, na katero so se pripravljali še pred začetkom veljavnosti – 25. maja letos.
Kljub velikim obetom pa nepredvidljivi dogodki lahko pustijo grenak priokus. Ko je leta 2008 Mark Zuckerberg svetu predstavil spletno orodje facebook connect, ga je imenoval digitalni potni list za preostali splet. Z nekaj kliki se lahko namreč uporabniki vpišejo v aplikacije prek računa na facebooku. Orodje je z veseljem pograbilo na tisoče podjetij, med njimi tudi Booking, Airbnb, Uber, Aliexpress … Zdaj pa bi lahko bila podjetja, ki omogočajo uporabo aplikacije prek facebooka, izpostavljena posledicam hekerskega napada. Nedavno je namreč Facebook priznal, da so se hekerji dokopali do avtentikacijskih žetonov vsaj 50 milijonov uporabnikov, kar je največja kraja v 14-letni zgodovini podjetja. »Avtentikacijske žetone si lahko predstavljate kot digitalne ključe, ki omogočajo avtentikacijo uporabnikov, ne da bi ti morali vsakokrat vpisovati svoje geslo,« pojasnjuje Tadej Hren iz SI-Certa.

»Čedalje težje je najti varnostne luknje«

Tovrstna »kraja« se je zgodila zaradi izrabe treh različnih napak v programski kodi, ni pa podatkov o tem, ali so napadalci žetone izkoristili za vdore v račune, nam je povedal Hren. Kljub temu pravi, da je avtentikacija z računom na facebooku (ali googlu) za večino uporabnikov še vedno boljša ob večine drugih možnosti, »če le dobro poskrbite za varnost računa – to pomeni, da uporabljate unikatno, težko uganljivo geslo in da imate obvezno vklopljeno dvofaktorsko avtentikacijo oziroma dvojno preverjanje pristnosti«.

Reuters
Reuters


Napadi take vrste so sicer čedalje manj pogosti, pravi Hren, so pa posledice, če se zgodijo, čedalje hujše: »Zavedanje o problematiki varnostnih pomanjkljivosti spletnih aplikacij se iz leta v leto krepi, zato je sploh v večjih spletnih platformah vse težje najti varnostne luknje, ki bi napadalcem omogočale nepooblaščen vstop. Se je pa treba zavedati, da facebook in podobne spletne platforme poganja gromozanska količina programske kode, zato bi bilo mišljenje, da ta ne vsebuje napak, tudi hujših, precej utopično.«
Kako veste, ali ste bili med 50 milijoni nesrečnikov? »Prizadeti uporabniki so to lahko opazili tako, da so se morali ponovno prijaviti. Vendar, kot rečeno, za zdaj niso znani podatki o tem, da bi napadalci ukradene avtentikacijske žetone tudi izkoristili za vdore v račune,« pojasnjuje Hren.

Kaj Facebook po vdoru sporoča oglaševalcem?

Po aferi Cambridge Analytica je bil odziv raznolik. Toda oglaševalci so bili po novici o kibernetičnem napadu večinoma sočutni, je besede Carolyn Everson, podpredsednice Facebooka za globalne tržne rešitve, na oglaševalskem tednu v New Yorku povzel Business Insider. Dejala je, da so nemudoma stopili v stik z oglaševalci in jim pomagali razumeti posledice kibernetskega napada. »Nikakor nismo edino podjetje, ki se je znašlo v taki situaciji,« je poudarila in dodala, da je bil napad izredno prefinjen in prezapleten za varnostno ekipo Facebooka, da bi ga lahko zaznala.
Facebook je takoj pozval oglaševalce, naj opozorijo administratorje, saj imajo velike blagovne znamke več skrbnikov njihovih računov na facebooku, ne le v podjetju, ampak tudi v svojih agencijah. Blagovne znamke, ki želijo izvesti dodatne previdnostne ukrepe, bi se lahko odjavile in se ponovno prijavile v račun, je dejala Eversonova. Facebook je blagovnim znamkam zagotovil tudi, da se hekerji niso mogli dokopati do podatkov njihovih kreditnih kartic. »Celotnih številk kreditne kartice ne hranimo nikjer,« je zatrdila Eversonova.

Več iz rubrike