Tudi uspešni podjetniki imajo težave (1. del)

Težave, ki so v podjetjih najpogostejše, a jim podjetniki hkrati posvetijo premalo pozornosti.
Fotografija: Noben direktor ali katerikoli delavec ne more biti strokovnjak v vsem. FOTO: Shutterstock
Odpri galerijo
Noben direktor ali katerikoli delavec ne more biti strokovnjak v vsem. FOTO: Shutterstock

Tako kakor vsak posameznik, se tudi podjetja neprestano razvijajo in rastejo. Sploh v današnjih časih, ki so zelo spreminjajoči, so se podjetja morala v eni generaciji prilagoditi popolnoma novim tržnim kanalom (splet in socialni mediji). Hkrati se odločiti, kako vlagati v nove tehnologije, se naučiti, kako jih uporabljati in izkoristiti sebi v prid ter tekmovati na svetovnem odru z ostalimi podjetji. Večina stvari, ki si jih naši stari starši niso mogli niti zamisliti.
 
Ena ključna posledica teh sprememb je, da noben direktor ali katerikoli delavec ne more biti strokovnjak v vsem. Kljub temu, da je tudi včasih bilo delo med delavci dokaj porazdeljeno, je za razliko od takrat, danes to dosti bolj očitno.
 
Ko sem spraševala podjetnike, s katerimi težavami se današnja podjetja srečujejo, sem bila presenečena, kako zelo podobni so si bili odgovori. Skozi svoje delo sem bila priča tem težavam, zato sem se odločila, da svoje uvide delim z vami.
 
Predstavila vam bom spisek desetih težav, ki so v podjetjih najpogostejše a jim podjetniki hkrati posvetijo premalo pozornosti. V tem članku bom opisala pet težav, naslednji teden pa se posvetim naslednjim petim. 
 

1. Ljudje se med seboj ne pogovarjajo 


FOTO: Getty Images/iStockphoto
FOTO: Getty Images/iStockphoto
Vedno znova me preseneti, da kljub temu, da preživimo vedno več časa v dnevu na socialnih omrežjih in komuniciramo z ljudmi, nam je vseeno težko vzpostaviti zdrav odnos in spoštljivo komunicirati s sočlovekom.
 
Včasih se zdi, da so določeni oddelki v podjetju last popolnoma različnih podjetij ali branž. Tako zelo smo navajeni da preživimo svoj čas in komuniciramo z ljudmi znotraj svojega mehurčka, da se pogosto dogaja, da ostale ljudi, s katerimi navadno nimamo stika, kar ignoriramo.
 
Drugi problem komunikacije se pojavi v odnosu med nadrejenimi in podrejenimi. Velikokrat je moja naloga, da v podjetju ugotovim, kaj bi bilo potrebno izboljšati ali kje ima podjetje pomanjkljivosti. V 97 odstotkih primerov je ta težava ravno v komunikaciji. Delavci se naučijo komunicirati v poslu tako, da opazujejo svojega vodjo. Problem se pojavi, ko vodja ne zna predati informacij na umirjen in spoštljiv način, ampak na zelo agresiven, temperamenten in napadalen način. S tem si zagotovijo samo to, da vsak delavec občuti strah pred njimi, ki pa nanj ne deluje motivacijsko, ampak zelo negativno. 
 

2. Samozavest in aroganca pri vodjah 


Tematika, o kateri se veliko ljudi ne upa pogovarjati ali si je sploh ne priznajo. Dve pomembnejši posledici, ki jo prineseta uspeh in premoženje, sta aroganca in pretirana samozavest. Velikokrat se podjetnikom zdi samoumevno, da bo premoženje kar raslo in raslo. S preveč samozavesti se ne da veliko pridobiti, je pa neizogiben del uspeha, na katerega bo uspešen podjetnik naletel.
 
Zelo pomembno je, da še naprej ostanete skromni, gradite učinkovite procese upravljanja in razmišljate o procesu, ki vas je pripeljal tako daleč. Tako si boste s strani konkurence, poslovnih partnerjev in ne nazadnje delavcev pridobili izjemno spoštovanje in jim boste krasen zgled. 
 

3. Zaposlene je strah dati feedback (povratno informacijo) 


FOTO: Getty Images/iStockphoto
FOTO: Getty Images/iStockphoto
V splošnem je ljudi strah spregovoriti na delovnem mestu, sploh če želijo sporočiti neko neprijetno ali negativno novico. Zelo težko je biti oseba, ki naglasi težave, strah se pa okrepi, če je še tako majhna možnost, da bo kdo za težavo okrivil ravno tega, ki jo je naglasil.
 
Velikokrat pri podjetjih opazim, da zaposleni želijo naglasiti neko pomanjkljivost ali težavo, katere sprememba bi drastično vplivala na pozitivne spremembe v podjetju, a ravno zaradi tega ne upajo.
 
Zelo pomembno je, da težave naglasimo čim hitreje, da se jih učinkovito razreši. V nasprotnem primeru se bodo kasneje samo še okrepile in povzročile večjo škodo.

4. Mešanje samozavesti in kompetentnosti ter primerne usposobljenosti 


Ljudje, ki so v ospredju podjetja, so ponavadi samozavestni. So glasni, imajo močno predstavitev, njihov govor je neposreden. Imajo »videz« vodje. Zanimiva opazka, ki sem jo zasledila pri več podjetjih, ob stiku s točno takšnimi ljudmi je, da več samozavesti, kot je neka oseba imela, manj znanja je premogla. Osebe, ki so bile specializirane na določenem področju in so imele ogromno znanja, so izkazovale manj asertivnega vedenja.
 
Napaka, ki jo veliko vodij naredi, je ravno ta, da največkrat zaposlijo ali povišajo osebe, ki izražajo veliko samozavesti in so asertivne, čeprav sta lahko ravno ti dve lastnosti zavajajoči. 
 

5. Ne prinašajte mi problemov, prinesite mi rešitev! 


FOTO: Getty Images/iStockphoto
FOTO: Getty Images/iStockphoto
Ravno ob tem stavku se mi kar naježijo kocine, slišimo ga pa lahko v večini podjetij. Vodje velikokrat ne razumejo, da morda oseba, ki problem predstavi, ni najbolj primerna za to, da ga tudi reši. Morda najde neko rešitev, a ta rešitev ne bo nujno najbolj primerna. Morda bo najboljša rešitev prišla ravno s pomočjo skupinskega premisleka in skupne rešitve neke težave.

Kot vodja imam veliko raje, če oseba pride do mene in mi predstavi problem, kot pa da mi ga sploh ne zaupa in ga po možnosti skuša sama rešiti. To je lahko velikokrat neučinkovito in slabo za podjetje.

S tem, ko prosite zaposlene, da vam predstavijo samo rešitve, jim daste vedeti, da s težavami ali zapleti ne želite imeti opravka in o njih ne želite biti seznanjeni. 
 

Sklep

 
Kot sem že omenila, živimo v dobi nenehnih sprememb: spremembe so nova norma. Pripravljenost in sprejetje teh sprememb z vlaganjem v kolektiv in poslovne partnerje ter kvalitetne svetovalce je najboljši način za soočanje s temi izzivi.
 

Več iz rubrike