ULTRA: Kaj se to dogaja v Splitu?

Hrvaški minister za turizem Gari Cappelli se je na nedavni 1. HRF Akademiji o vplivu glasbenih festivalov na turizem spomnil enega od pogovorov z vodilnimi ljudmi v Združenih Arabskih Emiratih: »Sedeli smo v njegovi pisarni v Dubaju, ko me je glavni človek Emiratov vprašal, kaj se to dogaja v Splitu? Odgovoril sem mu, da se julija dogaja Festival Ultra.«
Fotografija: Zasedenost prenočišč pa se je zaradi festivala v tem obdobju po ocenah povečala za 56 odstotkov in še raste. Arhiv organizatorja
Odpri galerijo
Zasedenost prenočišč pa se je zaradi festivala v tem obdobju po ocenah povečala za 56 odstotkov in še raste. Arhiv organizatorja

Dokaz, kako daleč seže dober glas. Capelli je povedal še, da so nekatere lokacije znane prav zaradi festivalov. »To so zagotovo gosti, ki zapravijo veliko denarja. Večina na Hrvaško prileti, pri nas pa ne ostanejo samo nekaj dni, ampak se po obisku festivala obvezno odpravijo še na otoke – Hvar, Brač, odidejo pa tudi proti Reki.«



Podatki kažejo še, da na splitsko letališče julija prileti skoraj sto tisoč potnikov, od tega jih 60 odstotkov pride iz območja zunaj Evropske unije. Zasedenost prenočišč pa se je zaradi festivala v tem obdobju po ocenah povečala za 56 odstotkov in še raste.

Organizator festivala Joe Bašić, ki je pripeljal Ultra Europe na Hrvaško, pravi, da letos v sedmih dneh pričakujejo še več kot lanskih 150 tisoč obiskovalcev. Po šestletnem gostovanju na Hajdukovem stadionu Poljuda se festival seli na splitski stadion Park Mladeži, ki je še večji, prizorišče je bližje mestnemu jedru, obkroženo s številnimi hoteli, blizu je nakupovalni center, večja je izbira restavracij, bolj dostopna so parkirišča za vozila in javni promet.

Novo prizorišče bo že letos prizorišče mejnika, saj bo festival pozdravil svojega milijontega gosta, ob rekordni prodaji vstopnic pa bo tudi najbolje obiskan doslej. Poleg številnih nastopajočih umetnikov, lani jih je bilo 160, dober glas ob navdušenem večdnevnem zabavanju širi po svojih kanalih in po vsem svetu tudi več kot petsto tujih novinarjev.

Vrednost promocije je bila leta 2017 ocenjena na najmanj 25 milijonov evrov. Če je Ultra Europe ob vložku približno 900 tisoč kun turistični zvezi doslej vrnil okrog 50 milijonov kun, je zdaj mogoče pričakovati še večji priliv. Skupna potrošnja, ki naj bi jo spodbudil festival leta 2017, pa je bila ocenjena na 525,3 milijona kun, kar naj bi znašalo približno 0,08 odstotka hrvaškega BDP.



 

Več iz rubrike