Šampanjec Veuve Clicquot: Kot visoka moda, le da jo želimo nositi čisto vsi

V veselem decembru teče v potokih, a pravi hedonisti ga vse pogosteje uživajo celo leto. Pravzaprav je bila prodaja in poraba šampanjca poleti večja kot v veselem decembru, kozarec šampanjca pa postal nov aperitiv, nova sladica, element slavljenja, nov džintonik. Ena izmed najbolj ekskluzivnih in zaželenih blagovnih znamk je Veuve Clicquot.
Fotografija: Pexels
Odpri galerijo
Pexels

Znamka Veuve Clicquot je bila ustanovljena leta 1772 v francoski pokrajini Šampanja, zibelki penečih mehurčkov. Vodilni že od takrat poslujejo z vizionarsko žilico in z zelo dolgoročno perspektivo. "Vse, kar počnemo, mora uspevati tudi naslednjih 250 let," za Svet kapitala pove Thomas Bouleuc, mednarodni direktor znamke. 

Veuve Clicquot je svetovno znana blagovna znamka. Kako je videti skozi številke?

Ne morem razkriti vseh številk, toda kar lahko rečem, je, da vseh 10 najboljših trgov Veuve Clicquot raste - to je nekaj, s čimer se lahko pohvali le malo podjetij! »Maison of Veuve Clicquot« meri več kot 390 hektarjev je razdeljenih med 12 od 17 »grands cru« in med 20 od 44 »premier cru«, ki sestavljajo celotno regijo Champagne.

Glede na to, da obravnavamo izključno visoko kakovostne izdelke, kako pomembna je zgodba za blagovno znamko?

Pri Veuve Clicquot je zgodba o znamki zgodba o Madame Clicquot. To je naš vsakdanji kompas, torej je izredno pomembna.

Rast svetovnega gospodarstva je strma. Ali to pomeni večje povpraševanje po luksuznih blagovnih znamkah?

Letos imamo močan poslovni zagon na raznolikih trgih, kot so ZDA, Japonska, Afrika, Evropa… Verjamemo, da imamo še vedno veliko priložnosti.

Ali nam lahko poveste kaj več o regiji Šampanja?

Šampanjska vina so edinstvena, ker izvirajo iz specifičnega teritorija, ki jih zaznamujejo kredasta tla in kontinentalno podnebje, tu prištejemo še stoletno tradicijo, umetnost mešanja več sto vin iz različnih vrst in nenazadnje, daljše staranje: 3 leta za rumeno etiketo Brut v steklenicah in 4 leta za naše Yellow Label Brut magnume.

Kakšno je življenje mednarodnega direktorja blagovne znamke Veuve Clicquot?

V mojem delu je ključni izziv, da predvidim prave cilje; kje bi morali vlagati in razvijati naše poslovanje, kaj je tam pomembno, kako doseči to ipd… To vključuje veliko opazovanja, branja, poslušanja, tržnih vpogledov, investiranja. Moje življenje je razklano med pisarnami v Parizu in sedežem v Reimsu. Prosti čas rad preživljam z družino, se ukvarjam s športom in odkrivam nove kraje.

Pexels
Pexels

Kako bi opisali Madame Clicquot? Kakšna bi bila danes?

Naš Veuve Clicquot Rich cuvee pa je bil izdelana tako, da ponuja nove možnosti eksperimentiranja pri mešanju pijač.

Madame Clicquot je bila vizionarka. Nikoli ni vzela stvari take kot so na prvi pogled, videla je potencial v vsem. Na primer, kupila je prvovrstne vinograde »grand cru«, preden so jih razvrstili kot prvovrstne! Bila je zelo moderna ženska, vedno drzna in inovativna. Vsekakor bi bila uspešna podjetnica, če bi živela danes.

Ali lahko delite kakršnekoli informacije, kateri so gonilniki in mehanizmi uspeha znamke VC?

Naš kompas je pav osebnost Madame Clicquot, tudi pri poslovnih načrtih! Poskušamo se držati njenega mota »Kakovost je samo ena: najboljša«. V okviru naše strategije se Veuve Clicquot zanima za določena mesta bolj kot za določene države. Ne želimo biti stoodstotno prisotni na vseh trgih, temveč v vročih točkah in krajih z esenco umetnosti, ki se ujemajo z pristopom hiše. Če naš pristop primerjam z modo, smo bolj »haute couture« kot »one-size«. Zdi se, da deluje!

Verjetno je eden od najmočnejših elementov za pozicioniranje blagovne znamke VC tudi nagrada za poslovne ženske Veuve Clicquot. Ali vidite pozitivne učinke tudi na prodajo?

Ob dvestoletnici parlamenta je Veuve Clicquot leta 1972 ustvaril nagrado za poslovne ženske VCBWA. Titula pri podjetnicah priznava predvsem inovativnost in drznost. Tekmovanje danes obsega 27 državah po vsem svetu in bilo je počaščenih več kot 350 žensk. To ni del marketinga, to je nekaj, kar počnemo kot poklon Madame Clicquot.

Pexels
Pexels

Kako bi opisali poslovne ženske v Sloveniji?

Navdušen sem nad vodstvom slovenskih žensk. Mislim, da je nekdo, kot je Urška Šefman Sojer, ki je v Zvezdi uspešno razvila svoje poslovanje, odličen primer tega, kar želimo slaviti: ženske, ki so hkrati navdihnjene in navdihujoče.

Peneča vina (ki niso šampanjec) ustvarjajo priložnost za nas, ker pomenijo novačenje v naše vesolje!

Na katerih trgih ste najmočnejši?

Veuve Clicquot je močan v Severni Ameriki, zlasti v ZDA, kjer ima blagovna znamka vodilni položaj, pa tudi v Evropi in na Japonskem in v Avstraliji, kjer se uvršča na drugo mesto. Ima velik potencial v Afriki, Latinski Ameriki in drugod v Aziji, vključno s Kitajsko, kjer smo zaenkrat površino le opraskali.

Kako gledate na konkurenco?

Edina oblika konkurence pravemu šampanjcu so koktejli, malce manj tudi vrhunska vina. Po mojem mnenju pa peneča vina (ki niso šampanjec!) ustvarjajo priložnost za nas. Zakaj? Ker pomenijo novačenje v naše vesolje! Ko se to zgodi, je naša naloga izobraževati in zabavati potrošnike. Všeč mi je, da o tem razmišljam kot o »zabavi«. Gre za spomine in sanje potrošnikov, zato med konkurenco štejem tudi žgane pijače.

Ali je kozarec šampanjca ali koktejl iz njega nov džintonik?

Osebno sem velik oboževalec Veuve Clicquot Rich s tremi kockami ledu in rezino kumare. Naš Veuve Clicquot Rich cuvee pa je bil izdelana tako, da ponuja nove možnosti eksperimentiranja pri mešanju pijač: če niste imeli možnosti eksperimentirati, poskusite!


Pexels
Pexels

Thomas Bouleuc je diplomiral na ESSEC Business School, svojo kariero je začel v podjetjih L'Oreal in McKinsey, kasneje prevzel različne vodstvene položaje v Moët Hennessy ter njihovih različnih bratskih podjetjih v Evropi in Ameriki. Leta 2016 je postal mednarodni direktor podjetja Veuve Clicquot, kjer je odgovoren za komercialne in mednarodne dejavnosti blagovne znamke v svoji distribucijski mreži.

Več iz rubrike