Od novoletnih zaobljub se da lepo tudi živeti

Ni treba biti ravno vedež za spoznanje, da se večina načrtov, ki smo jih ob koncu leta kovali za letos, ne bo izpolnila.
Fotografija: Mavric Pivk
Odpri galerijo
Mavric Pivk

Kljub temu je novo leto vedno čas, ko se z novim elanom in novimi sklepi zaženemo novim ciljem naproti. »Tudi če se človek ne loti zavestno novoletnih zaobljub, se to lahko zgodi. Ko dela bilanco preteklega leta, mimogrede nevede sam pri sebi sprejme zavezo, da bo v prihodnjem letu stvari počel drugače, bolje. Take stvari prinašajo neko odloženo zadovoljitev, merimo na tistega goloba na strehi, namesto na vrabca v roki,« je o novoletnih zaobljubah za Radio Slovenija nedavno povedal psiholog Janek Musek.

Kako se zaobljube poznajo pri poslu podjetnikom, za katere je precej verjetno, da pridejo k njim ljudje uresničevat svoje novoletne sklepe? Shujšal bom, z novim letom preneham kaditi, odslej bom bolj zdravo živel, v novem letu začnem varčevati … Kaj povedo rezultati konec januarja?

Postopno delo daje rezultate, ti pa dajejo motivacijo

Osebno trenerko Alenko Košir vsako leto znova presune radikalen upad udeležbe na vodenih vadbah v decembru, po njeni oceni se v zadnjem mesecu leta obisk celo prepolovi, januarja pa novoletne zaobljube zasedenih in prenajedenih obupancev napolnijo telovadnice do zadnjega kotička. »V prvih mesecih imamo voditelji vodenih vadb in osebni trenerji skupine povsem polne, marca se obisk umiri, aprila pa spet upade,« pravi Koširjeva. Sama si več strank, kot jim zmore kakovostno pomagati, kljub povečanemu povpraševanju niti ne skuša naložiti.

Mavric Pivk
Mavric Pivk

Poudarja, da ni pomembno, kdaj se kdo odloči za spremembo življenjskega sloga in se loti redne vadbe, bistveno je, da se v to spremembo poda s trezno glavo in postopoma. »Lahko začnete v sredo, sredi noči, sredi dneva, ni tako pomembno, kdaj začnete. Ljudje s kampanjskim pristopom k vadbi se morajo zavedati, da se ni dobro na začetku preveč zagnati, tako si lahko samo škodijo,« opozarja Koširjeva.

Anže Avbelj, poklicni osebni trener, pa nasprotno zagotavlja, da se njemu pri poslu niti ne pozna naval po novem letu, ker stavi na stalne stranke in ima bolj ali manj vse termine že zapolnjene. »Morda se nam malo pozna povečan obisk na spletni strani. Se pa centrom za fitnes res vsako leto dogaja, da se obisk januarja strmo poveča, vendar večine teh strank že marca ni več,« ugotavlja Avbelj.

Postopnost je ključna beseda, ki jo priporoča novim navdušencem nad telesno vadbo. Le s postopnim začetkom in postopnim povečevanjem frekvence ter intenzivnosti bo vadba pokazala rezultate brez negativnih posledic za telo. »Ko človek vidi rezultate svojega dela, bodisi v obliki boljšega počutja ali bolje oblikovanega telesa, motivacija pride sama od sebe, in takega človeka ni težko prepričati, da ostane zvest redni vadbi,« pravi Avbelj.

Kajenju se je težje odreči kot kavču

Kdor se odloči, da bo z novim letom prenehal kaditi, zagotovo ne bo že prvega januarja zdirjal v center za odvajanje od kajenja, pojasnjuje Milivoj Krpan, ki kadilcem pomaga stopiti na pot bolj zdravega življenja. »Pri odločitvi za opustitev kajenja je brez dvoma več strahu in negotovosti kot pri odločitvi za odhod v telovadnico, zato pri nas na začetku januarja ni veliko klicev. Bi pa morda, če bi podrobneje pogledal knjige, opazili povečano dejavnost konec januarja,« pravi Krpan.

Prav nasprotno pa pri svojem poslu opaža Urška Tori Kuret, ekonomistka, ki je lani po desetletni karieri opustila računovodski posel in se začela poklicno ukvarjati s pilatesom. »Novoletne zaobljube se pri mojem poslu močno poznajo. Januarja nam obisk poskoči za kakih 40 odstotkov,« ugotavlja sogovornica. Največ novih strank, kar sama pripisuje tudi novoletnim zaobljubam, pa ima šele na začetku februarja. Poleg tega, da se prvi mesec v letu ljudje še odločajo, da bi se lotili pilatesa, čakajo na prvo plačo, potem ko so si račun izpraznili z decembrskimi nakupi. »Kdo od novoletnih navdušencev nas bo obiskoval dalj časa, se pokaže po poletju. Kdor se jeseni vrne, bo verjetno ostal še kar nekaj časa,« pravi Tori Kuretova.

Kako je mogoče živeti izključno od pilatesa? Veliko ljubezen do pilatesa in dejstvo, da je svoj konjiček spremenila v posel, stranke opazijo in nagradijo. »Ključno za zadovoljne stranke je, da sem s srcem pri stvari in da se stalno strokovno izpopolnjujem. Zagotovo pa v tem poslu ne bi mogla biti uspešna brez ekonomske izobrazbe in znanja računovodstva in trženja. Finančne projekcije, ki jih naredim vsako leto in mi pokažejo, koliko se lahko 'stegnem', so nekaj, kar študentje na fakulteti za šport ne dobijo na vpogled, toda brez njih se posla ne da voditi,« meni Torijeva.

Mavric Pivk
Mavric Pivk

Varčevanje ni lahka, je pa racionalna odločitev

Odločitev za vlaganje v vzajemni sklad ali kakšno drugo obliko varčevanje zahteva vsaj minimalno analitiko gospodinjskih stroškov in prihodkov. To ni emocionalna odločitev, ampak povsem racionalna. Ko ima človek osnovni pregled nad svojimi prihodki in odhodki, se lahko v miru informirano odloči za ustrezno obliko varčevanja. Seveda pa to ne pomeni, da do takšnih odločitev ne pride z novim letom.

Tomaž Dvořak, izvršni direktor borzne hiše Alta, je spomnil, da so se lani konec januarja navduševali nad izplenom svoje trženjske akcije z imenom Novoletne zaobljube, s katero so vabili nove varčevalce v sklade. »Ljudi smo s kampanjo spodbujali, naj po novem letu začnejo po malem in z majhnimi zneski varčevati. To je dalo kar lepe rezultate, zelo zadovoljni smo bili,« nam je povedal Dvořak. Dejstvo je, da k Alti stranke brez posebne spodbude ne pridejo kar same, tudi sicer je treba ljudi precej prepričevati, da se lotijo varčevanja. »Smo na drugi strani spektra kot običajna potrošnja, ki deluje bolj impulzivno in kupcu lahko da neko instantno zadovoljstvo. Se počutiš slabo? Greš in kupiš čevlje ali telefon in si zadovoljen. Pri varčevanju zadovoljstvo ne pride tako hitro, potrebno je veliko majhnih korakov do končnega zadovoljstva, zato je treba več prepričevanja, da ljudi pritegneš v varčevanje,« poudarja Dvořak.

Zdravo je pomagati pomoči potrebnim

Marina Šink, solastnica priljubljene telovadnice Reebok Crossfit v Ljubljani, že nekaj let ne opaža več povečanega zanimanja za vadbo po novem letu. Po njeni oceni tudi zato, ker imajo dovolj stalnih članov, da jim ni treba prenatrpati terminov vadbe z bolj kampanjskimi telovadci. To ne pomeni, da ne skušajo svojih članov z novim letom motivirati, da si postavijo zaobljube, in če se jih držijo, dosežejo neki osebni cilj.

»Če se imamo sami dobro, je dobro tudi, da mislimo na tiste, ki jim ni tako fino kot nam. Zato imamo po novem letu šest tednov dolgo dobrodelno akcijo, v kateri naši člani na začetku donirajo tri evre,« razlaga Šinkova. Akcija poteka tako, da si udeleženci postavijo vsak svoj cilj in ga v tem obdobju z redno in zagreto vadbo po določenem programu skušajo doseči. »V šestih tednih opravimo tri meritve in ob vsaki udeleženci akcije dodajo svojemu prispevku še po evro za vsak izgubljeni kilogram ali odstotek maščobe oziroma po evro za vsak pridobljeni kilogram, če je bil to cilj udeleženca,« pojasnjuje Šinkova. Stalni udeleženci akcije zadnja leta kar vnaprej donirajo neko vsoto, ne glede na rezultate meritev, nato dodajo še denar iz meritev. Kajti zavedanje, da so pomagali pomoči potrebnim, je prav tako blagodejno za dušo, kot je blagodejna fizična dejavnost.     

Več iz rubrike