Modni samuraj: Miharo Yasuhiro

Miharo Yasuhiro je japonski modni oblikovalec. Oblikuje urbano, ulično modo in športne copate, najpogosteje v sodelovanju z znamko Puma.
Fotografija: Arhiv podjetja
Odpri galerijo
Arhiv podjetja

Karl Lagerfeld, Viktor & Rolf, Marni, Versace, Lanvin, Madonna, Alexander Wang, Balmain ... za H & M, Yoyhi Yamamoto za Adidas (Y-3), Hussein Chalayan, Alexander McQueen in Mihara Yasuhiro za Pumo (Black Label). Modni velikani se že več let ne branijo oblikovati cenovno dostopnih kolekcij, denimo za H & M. Izjema je znamka Prada, katere lastnica Miuccia Prada pravi, da se ne morejo spustiti na takšno raven in sprejeti tako nizkih cen.

Raje ustvarjam za moške, saj jih bolje poznam, predvsem pa sebe, ko pa ustvarjam za žensko, imam v mislih takšno, ki še ne obstaja, zato je v mojih oblačilih drugačna, predvsem pa unikatna.

Sodelovanje velikih modnih imen z nizkocenovniki so vsekakor dobro znamenje, saj iz njihove odločitve (poleg tega, da so mastno zaslužili, koliko, je seveda poslovna skrivnost) lahko razberemo tudi, da si želijo, da njihovo znamko, čeprav za manj denarja, nosi ves svet. Prednost takšnega sodelovanja, še posebno s H & M, je, da so posebne, omejene kolekcije narejene za vsak dan. Zlasti ženske so tiste, ki v trgovinah že v prvih urah po tem, ko pridejo oblačila v izbrane trgovine te švedske tekstilne multinacionalke po svetu, pokupijo vse kose.

Japonskega modnega oblikovalca Miharo Yasuhira sem spoznal na ITS (International Talent Support), v modnem inkubatorju za mlade oblikovalce svetovnega formata v Trstu, ponovno pa sva se o modi pogovarjala na junijskem tednu moške mode v Milanu.

Arhiv podjetja
Arhiv podjetja

Mihara Yasuhiro & Puma

Mihara Yasuhiro je svojo modno kariero začel v Tokiu kot oblikovalec športne obutve in nadaljeval z modo za moške in ženske. Ker je do obisti spoznal proizvodnjo čevljev, se je leta 2000 zlahka povezal z enim največjih izdelovalcev športne opreme – Pumo. Za tri leta je tudi »prehitel« svetovno še bolj znanega japonskega oblikovalca Yoyhija Yamamota, ki je prvo kolekcijo za Adidas pod imenom Y-3 oblikoval leta 2003. Yamamota ne jemlje kot tekmeca, čeprav delata za konkurenčni športni družbi. Povedal mi je, da je zanj sicer največji modni idol in morda največji modni oblikovalec nasploh še en Japonec – Issey Miyake.

Zakaj se je zanj zanimala Puma? »Ker sem oblikovalec urbane mode, Japonci pa s(m)o še posebno navdahnjeni z ulično 'odbito' modo. V Pumi so si zaželeli avantgardnih 'snikerk' (modnih mestnih superg, op. a.) in so jih tudi dobili!« Že na začetku se je v oblikovanju poigraval z geometrijo ter z lahkoto združil šport in modo. Mimogrede: kot privrženec urbane mode, predvsem za mlajše generacije, ga zanima tudi sodelovanje z znamko Diesel, saj pravi, da je revolucionirala industrijo džinsa.

Visoka moda ga ne zanima

Yasuhiro je na vprašanje, ali ve, da so se njegova oblačila do decembra leta 2012 (takrat se je »multibrand« trgovina Hibrid v Ljubljani po treh letih zaradi gospodarske krize zaprla) prodajala tudi v Ljubljani, odgovoril, da ve, ker da ga prodajni agenti obveščajo, kako se njegova oblačila prodajajo po državah. Da je bil navzoč v Ljubljani, si je zapomnil tudi, ker so se njegova oblačila iz aktualnih kolekcij prodajala ob znamkah Dior, Saint Laurent, Lanvin, Damir Doma in Kris Van Assche.

Kaj pa visoka moda? »Hm, 'haute couture' je zame zelo oddaljen modni svet in o snovanju oblek visoke mode ne razmišljam. S svojo modo sem trdno na tleh (s tem misli na ulico, op. a.) in tega še ne bom spreminjal. Svojo modno ustvarjanje opisuje kot mešanico samuraja in sodobnega moškega v enem. Prizna, da raje ustvarja za moške, saj jih bolj pozna, predvsem sebe, ko pa ustvarja za žensko, ima v mislih takšno, ki še ne obstaja, zato je v njegovih oblačilih drugačna, predvsem pa unikatna.


Kdo je Miharo Yasuhira?

Rojen v Nagasakiju je študiral na Univerzi Tama Art, kjer se je najprej ukvarjal z oblikovanjem čevljev. Čevlji za vsakdanjo uporabo so ga tako zelo zanimali, da je znanje o proizvodnji pridobival v tovarni s čevlji v Tokiu. Svoje prve je izdelal leta 1996, ko je ustanovil tudi znamko miharayasuhiro.

Prvič se je širši svetovni javnosti predstavil v Milanu leta 2006, leto pozneje pa še v Parizu. Leta 2015 je Mihara Yasuhiro postal kreativni direktor znamk Blue Label Crest Bridge in Black Label Bridge, njegova znamka pa se je preimenovala v Maison Mihara Yasuhiro. Pod novim imenom se je prvič predstavil na modni reviji v Parizu. Bil je tudi prvi japonski oblikovalec, ki je moško kolekcijo predstavil na tednu mode v Londonu.

Več iz te teme:

Več iz rubrike