Milenijci kupujejo na priporočilo vrstnikov

Da so znani dobro plačani za objave, ni presenetljivo. Ampak, kako so navadni ljudje postali tako popularni in glasniki nečesa novega?
Fotografija: Pixabay
Odpri galerijo
Pixabay

Revija Forbes je v članku o sedmih skrivnostih vplivnežev družbenih medijev zapisala, da se vedno začne skromno – brez sledilcev in brez vpliva. Sledilce posamezniki pridobivajo s kontinuiranim objavljanjem vsebin. Dodaten plus je individualna interakcija, saj ljudje želijo kanček pozornosti. In še faktor sreče, ki ga lahko tudi ustvarimo – naštudiramo demografijo in trende, s čimer poskrbimo za viralnost objav. Danes so blagovne znamke, ki ne sodelujejo z influencerji, redkost. Tudi zato, ker so kaj hitro osvojile osnove matematike – vplivneži pomagajo prodati produkte. Ideja ni nova. Blagovne znamke slavne »podpornike« najemajo že od nekdaj – predvsem športnike in igralce. No, današnji potrošniki so drugačni. Milenijci se za nakup v 70 odstotkih odločijo na priporočila svojih vrstnikov, razkriva raziskava podjetja Collective Bias, v kateri je sodelovalo 14.000 anketirancev v ZDA. Ista raziskava pravi, da bo 30 odstotkov potrošnikov bolj verjetno kupilo izdelek, ki ga priporoča bloger, ki ni slaven.

Sodeč po raziskavi Linqia, ki jo je povzel Influencer Marketing Hub, naj bi letos večina oglaševalcev za marketing z vplivneži porabila med 25.000 do 100.000 dolarji.

Na instagramu tudi Nama in Lisca

Zanimivo je videti, kako znajo ljudje izkoristiti kanale spletne prodaje. Marketing z vplivneži je na facebooku in instagramu dobro utečen, zdaj se v ospredje prebija še youtube, trende komentira samostojni marketinški svetovalec Peter Mesarec, ustanovitelj podjetja Seos.Si, ki se ukvarja izključno s spletnim marketingom. Najbolj priljubljena družbena pIatforma za marketing z vplivneži je instagram – to velja vsaj za 92 odstotkov vprašanih v raziskavi Linqia in 87 odstotkov vprašanih v raziskavi Hashoff. Večina influencerjev na instagramu objavlja originalno vsebino, je ugotovila raziskava Bloglovin’. Sledijo youtube, facebook in twitter. Snapchat je, kar zadeva vplivneže, med oglaševalci najmanj priljubljen.

Marketing z vplivneži (influencer marketing) po nekaterih raziskavah prinaša enajstkrat večjo donosnost naložbe kot tradicionalne vrste digitalnega trženja.


»Veliko blagovnih znamk se močno opira na vplivneže,« opaža Mesarec. V italijanskem Benettonu so prepričani, da je instagram »pomemben medij za modne trende, še posebno za mlade generacije«. Seveda to ne pomeni, da drugi, bolj tradicionalni mediji nimajo močnega vpliva, a so namenjeni drugačnem občinstvu. »Še vedno prisegamo na kombinacijo tradicionalnih in novih medijev,« so nam povedali v Benettonu.


»Instagram je danes gotovo zanimiv in pomemben medij za blagovne znamke, zlasti na področju življenjskega stila in mode, saj komunicira s fotografijami, občutki … In uporabniki se sami odločajo, koga bodo spremljali, torej katere informacije so zanje zanimive – tako tudi blagovne znamke dosežejo tiste prave potencialne stranke, vendar v precej bolj osebnem, neprisiljenem okolju,« pravijo v Lisci, ki ima tako kot Benetton, tudi svoj profil na instagramu. Da tam lahko »s privlačnimi slikami relevantnih vsebin povemo veliko več kot z besedami«, opažajo tudi v veleblagovnici Nama. Instagram tako pomembno vpliva na vzpostavitev ugleda blagovne znamke, posredno privablja tudi širši krog kupcev. »Tudi tistih, ki Name nimajo na svojem nakupovalnem zemljevidu. Instagram pride do strank kadarkoli in kjerkoli,« pravijo v Nami, ki ima tudi svoj instagram profil.

»Koliko strank pripelje, je težje meriti«

Marketing z vplivneži (influencer marketing) po nekaterih raziskavah prinaša enajstkrat večjo donosnost naložbe kot tradicionalne vrste digitalnega trženja. Ali zaradi influencerjev res prodajo več? »Instagram je nedvomno zelo pomemben medij za predstavitev in izjemno vpliven. Koliko strank pripelje, pa je težje meriti,« priznavajo v Maxiju. Težko je oceniti tudi, kolikšen je dejanski učinek posamezne objave. Obstajajo namreč različna orodja: štetje všečkov, odziv na objavo, število komentarjev, delitev objave, število sledilcev … Za zdaj se večina za merjenje učinkovitosti zanaša na reakcije na objavo, všečki in število sledilcev pa izgubljata sijaj. Mesarec pa pravi, da je vpliv tovrstnega marketinga mogoče izmeriti – prek povezave na profilu vplivneža lahko podjetje vidi, koliko prometa na njihov izdelek je ustvaril.

Najbolj priljubljena družbena pIatforma za marketing z vplivneži je instagram – to velja vsaj za 92 odstotkov vprašanih v raziskavi Linqia in 87 odstotkov vprašanih v raziskavi Hashoff.

»Marketing z vplivneži je zanimiv pristop k prodaji, ki smo ga v naše načrte uvedli le delno, a vse bolj razmišljamo o njem. Če je dobro narejen, lahko imajo influencerji dodano vrednost za blagovno znamko in dosežejo širšo publiko, ozaveščajo in pomagajo povečati prodajo,« odgovarjajo v Benettonu.


V Lisci pravijo, da sodelujejo z influencerji v Sloveniji pa tudi v Italiji, na Češkem, v Srbiji, Bosni in Hercegovini, »včasih tudi zunaj okvirov instagrama, kot so sodelovanje na dogodkih, tematska fotografiranja, sodelovanje v različnih projektih«. »Influencerji so vsekakor pomembni, saj neki modni kolekciji dodajo svoj pečat in jo približajo svojim sledilcem, ki si želijo tovrstnih informacij ter njihovo mnenje oziroma izbor cenijo precej bolje kot klasično reklamo. Za nas je pomemben tudi ton, slog komunikacije, da je ta primerna oziroma se sklada s podobo blagovne znamke. Pomembno je, da ima vplivnež aktivno bazo sledilcev, ki veliko všečkajo in komentirajo,« dodajo pri Lisci. Tudi Benetton neguje odnose z blogerji in influencerji.

Več iz rubrike