Kako uresničiti novoletne cilje

Ob novem letu si marsikdo zamisli nove cilje in zaobljube, ki pa se pogosto spremenijo v mrtvo črko na papirju.
Fotografija: Pixabay
Odpri galerijo
Pixabay

Motivacija je sestavljena iz truda, iz smeri in vztrajnosti, poudarja uspešen poslovnež Robert Rolih, bestselling avtor knjige The Million Dollar Decision in evropski javni govorec leta 2015 po izboru Professional Speakers Academy iz Londona. »Ključna pri tem je prav vztrajnost. Zakaj? Človek, ki je motiviran, bo nekaj poskusil. V poslu se velikokrat zgodi, da pademo. In tu pride na vrsto vztrajnost. Tisti, ki je motiviran, bo poskusil. Tisti, ki je zraven še vztrajen, pa se bo kljub padcu pobral in poskusil še enkrat. Če bo ponovno padel, bo zopet vstal in spet poskusil in tako dalje«. 


Primer vztajnosti je Thomas Edison, ki je iznašel žarnico. Testiral je 3.000 teorij in 6.000 različnih materialov za nitko, ki jo vidimo v žarnici. Šele potem mu je uspelo, da je žarnica gorela 15 ur. Nato je dve leti še naprej testiral, zato da je prišel do rezultata, da je žarnica gorela 1.500 ur.


Ne zapišite zgolj želja, pišite cilje

Zapisane želje spremenite v cilje. Če ste na primer napisali, da želite v svojem podjetju podvojiti dobiček, si to zadajte kot cilj. Zraven zapišite še korake, kako lahko ta cilj dosežete. Pojdite še dlje in korake razdelite v časovnico skozi celotno leto,« svetuje Rolih.

Podobno je tudi z osebnimi cilji. Ena najpogostejših novoletnih zaobljub je hujšanje. Postavite si konkreten cilj, na primer »do decembra 2019 želim izgubiti 10 kg«. Nato izdelajte plan, kako se boste tega lotili – kolikokrat tedensko boste vadili in kako boste spremenili oz. prilagodili prehranjevanje.

»Če boste sledili takšnemu načrtu, bo uspeh zagotovljen. Vseeno pa priporočam, da tekom leta vsaj še pregledujete svoje cilje in načrt ter jih po potrebi prilagodite. Morda boste sredi leta videli, da bi lahko v podjetju dobiček več kot podvojili – takrat torej cilje in načrt prilagodite,« še svetuje Rolih.   

Več iz rubrike