Naša podjetja podpirajo neformalno izobraževanje

Je neformalno učenje pomembno? Če sklepamo po odprtem pismu, ki sta ga direktorjem prek McKinseyja posredovala profesorja Amy Edmondson in Bror Saxberg s Harvardske poslovne šole, je precej pomembno. Trdita, da je vseživljenjsko učenje ključno za čim večjo vrednost in vpliv na organizacijo.
Fotografija: Pexels
Odpri galerijo
Pexels

Opozarjata, da »prihodnost učenja ni v učilnici. Je na terenu – na področju iskanja načinov za izboljšave, da bi bolje delali«. Avtorja poudarjata, kako pomembno je, da direktorji »razmišljajo o tem, kako nenehno izboljševati sposobnosti zaposlenih zunaj konvencionalnega usposabljanja in izobraževanja ... vztrajati morajo pri eksperimentiranju z novimi učnimi metodami in iskanju pristopov, ki temeljijo na dobrih rezultatih«. Posledično morajo tudi finančno vlagati v izobraževanje zaposlenih.
Petra Kocjančič s Fakultete za dizajn: »Kot so nekoč dvakrat na teden hodili na telovadbo, danes hodijo na tečaje ali se izobražujejo za kak drug poklic.«
Tudi pri nas podjetja vlagajo v vseživljenjsko učenje. V Zavarovalnici Triglav pravijo, da je v delovno aktivnem obdobju ena od pomembnejših oblik t. i. neformalno izobraževanje in izpopolnjevanje na delovnem mestu, zato so razvili sistem izobraževanja, ki sodelavcem prek predavanj in delavnic omogoča izpopolnjevanje strokovnega znanja ter jih hkrati spodbuja pri osebnem razvoju. Določene izobraževalne vsebine omogočajo zaposlenim tudi v obliki spletnega učenja, »zato imajo sodelavci veliko priložnosti za izobraževanje. Spodbujamo jih tudi k nadaljnjemu formalnemu izobraževanju«. V sistem dodatnega izobraževanja v Zavarovalnici Triglav so vključeni vsi zaposleni. Leta 2017 so se v povprečju izobraževali 27 pedagoških ur ali približno 3 delovne dni, pravijo. Za celoten spekter izobraževanj so lani namenili več kot 900.000 evrov.
Pexels
Pexels

Tudi na Petrolu se zavedajo, da se meja upokojevanja daljša, kar pomeni, da bodo zaposleni, ki so se v preteklosti upokojevali pred 60 letom, večinoma še vedno aktivno vpeti v delovni proces. V prvi polovici minulega leta so v skupini Petrol izvedli več kot 61.000 pedagoških ur usposabljanja, kar je v povprečju 14 pedagoških ur usposabljanja na zaposlenega v obravnavanem obdobju. Trenutno izvajajo več vrst in oblik izobraževanja zaposlenih, večina zaposlenih je na leto vključena v vsaj eno izobraževanje. »Ugotavljamo, da bo treba vsaki starostni skupini ustrezno prilagoditi ukrepe in ranljivejše skupine pozorno spremljati ter jih motivirati za doseganje najboljših rezultatov. V Petrolu nismo opazili težav z motivacijo za izobraževanj, trudimo se, da bi že z izbiro kakovostnih in relevantnih izobraževalnih programov poskrbeli, da zaposleni z veseljem opravljajo module, predavanja in druge sestavne dele izobraževalnih programov ter s tem pridobijo prave kompetence, ki jim koristijo na delovnem mestu,« pojasnjujejo.
V Petrolu imajo tudi projekt mentorstvo, ki je usmerjen v starejše zaposlene, s katerim se strateško ukvarjajo z njihovimi prednostmi. »Čeprav je mentor ali mentoriranec lahko kdorkoli, ne glede na leta ali delovno mesto, smo hoteli s projektom spodbuditi sodelovanje med mlajšimi in starejšimi zaposlenimi, prenos znanja ter opolnomočenje starejših zaposlenih,« pojasnjujejo.
Povpraševanja po tečajih in izobraževanju znotraj vseživljenjskega učenja je vsako leto več, prav tako zanimanja, opaža Petra Kocjančič s Fakultete za dizajn: »Kot so nekoč dvakrat na teden hodili na telovadbo, danes hodijo na tečaje ali se izobražujejo za kak drug poklic.«
Na Fakulteti za dizajn tudi zaradi narave programov (imajo tudi izobraževanje po meri) veliko sodelujejo s podjetji, organizirajo tudi delavnice oziroma izobraževanje po meri, pri čemer sledijo željam podjetij, ki na te delavnice pošljejo svoje zaposlene, pravi Petra Kocjančič. Podjetja po mnenju sogovornice vidijo prednosti takšnega izobraževanja kadra. »Pri dizajn menedžmentu se še posebej zavedajo, da kader prinaša denar. Kam bodo vlagali, če ne v kader?« Po pripovedovanju Petre Kocjančič na fakulteti organizirajo tudi individualne programe v okviru izobraževanja po meri za posameznika. »Niso pa ti programi namenjeni izključno tretjemu življenjskemu obdobju. Najbolj se za te programe zanimajo osebe v povprečni starosti od 35 do 40 let,« pravi Petra Kocjančič in dodaja, da po 20 urah programa udeleženci dobijo potrdilo. Imajo pa tudi tečaje, ki trajajo 120 ur, kot so »oblikovanje prostora ali modni stilist«. Povpraševanje je tako veliko, da so morali letos zavrniti kar nekaj oseb, saj so zapolnili predvidene kapacitete.

Več iz rubrike