Je mikrozavarovanje poslovni model tudi za Evropo?

Zavarovalničarji razmišljajo, da je v regiji tako velik del nezavarovanih oseb in premoženja, da je nujno potrebno razviti nove oblike cenejšega zavarovanja.
Fotografija: Jure Eržen
Odpri galerijo
Jure Eržen

Mikrozavarovanje je oblika zavarovanja, ki je namenjena najrevnejšim slojem prebivalstva in krije le najosnovnejša tveganja. Ni običajen produkt klasičnega zavarovanja, temveč je pripravljen, tako s strani zavarovalnic kot regulatorjev, za široke sloje revnejšega prebivalstva, ki so brez vsake oblike zavarovanja in tako neprimerno bolj kot drugi sloji izpostavljeni revščini. (Več o tem tudi v članku Kaj je mikrozavarovanje?)

Na današnji mednarodni konferenci o zavarovalništvu, ki sta jo pripravila Institut za strateške rešitve (ISR) in Agencija za zavarovalni nadzor, so udeleženci razpravljali o vprašanju, ali je mikrozavarovanje primerno tudi za našo regijo, torej Balkan, Vzhodno Evropo in Rusijo.

Gregor Pilgram: Potencial obstaja, a produkte je treba prilagoditi

Jure Eržen
Jure Eržen

Po mnenju Gregorja Pilgrama, direktorja finančnega sektorja in člana uprave Generali CEE Holdinga, potencial zagotovo obstaja. Izpostavil pa je dva vidika mikrozavarovanja:

  • Za mikrozavarovanje je značilno, da je namenjeno ljudem, ki imajo dnevne stroške do 4 dolarje. Ta model po njegovem ni primeren za Evropo, ta meja je v regiji vseeno višja.
  • Mikrozavarovanje bo omogočila penetracija mobilnih telefonov, saj se lahko predvsem zaradi digitalizacije distribucijski stroški minimalizirajo. Okoli četrtino stroška zavarovanja namreč predstavljajo prav distribucijski stroški sklepanja zavarovanja.

Sergej Simoniti: Zakaj potrebujemo mikrozavarovanje

»V primeru razvijanja produktov mikrozavarovanja smo tako regulatorji kot industrija, torej zavarovalnice na isti strani. Oboji želimo razviti produkte, ki jih družba potrebuje,« je dejal Sergej Simoniti, direktor Agencije za zavarovalni nadzor.

»Mikrozavarovanja so pri nas v Sloveniji in v naši širši regiji nujno potrebna. Ta potreba najbolj pride do izraza pri raznih naravnih nevšečnosti, kot so pozeba, toča, žled ... Prihodki v naši širši regiji marsikomu ne omogočajo dostopa do klasičnih zavarovalnih produktov in tako imajo ljudje veliko premoženja nezavarovanega. Pri tem je lahko ogrožen tudi njihov edini prihodek. Tako se breme te škode velikokrat prenaša na državo in davkoplačevalce.  Želim si, da bi naredili korak naprej in prebivalstvu dejansko ponudili ta v svetu vedno bolj uveljavljen način zavarovanja, ki  ki bo prinesel dobrobiti vsem, tako prebivalstu, ki bo dobilo rešitev, ki jo potrebujejo, brez dodatnih zanje nepotrebnih storitev, kot tudi zavarovalnicam in celotnemu finančnemu sistemu v posameznih državah.«

Jure Eržen
Jure Eržen

Ključni sta enostavno in hitro povračilo škode

Andrea Keenan, podpredsednica Microinsurance Network, je izpostavila, da v Evropi mikrozavarovanje ni razvito, ker med prebivalstvom ni takšne revščine kot na drugih celinah. Kaj je po njenem najboljša reklama za mikrozavarovanje? »Da sosed, ki ima sklenjeno mikrozavarovanje, v primeru nesreče dobi škodo hitro, zelo hitro in brez kompliciranja. Enostavnost in hitrost reševanja škodnih zahtevkov sta ključni,« je prepričana Keenanova.

Po mnenju Hannah Grant iz mednarodnega zavarovalniškega združenja A2ii pa je treba razviti zakonodajo, ki bo omogočila okvire za ponudbo mikrozavarovanj ter omogočila znižanje stroškov produktov, predvsem pa zaščitila zavarovance. »Priložnost za zavarovalnice je, da mikrozavarovanje ponudijo kot sveženj z drugimi dobrinami ali storitvami, ki se lahko prodajajo v lokalnem kiosku.«

Več iz rubrike