Dunaj: zelo učinkoviti ukrepi proti onesnaženosti

Onesnaženost zraka na Dunaju je občutno nižja kot pred enim letom. K izboljšanju kakovosti zraka prispevajo ukrepi mesta, kot so spodbujanje javnega prometa, izgradnja daljinskega ogrevanja in toplotna sanacija stavb.
Fotografija: M. Helmer
Odpri galerijo
M. Helmer

Meritve so pokazale, da so bile mejne vrednosti trdih delcev v zraku tokrat že petič nižje od evropske direktive (t.j. 40 mikrogramov na kubični meter). V enem letu so vrednost znižali za 13 odstotkov, letno povprečje števila trdih delcev v zraku pa se je od leta 2003 prepolovilo.

Glavni onesnaževalci zraka so cestni promet, gradbena dela in individualna kurišča. Po podatkih raziskave Tehniške univerze Dunaj do 60 odstotkov trdih delcev ne nastane v avstrijski prestolnici, ampak jih veter prinese iz ostalih delov države.

"Glede trdih delcev v zraku smo vsi hkrati povzročitelji in oškodovanci. Zato je naša naloga, da prispevamo k njihovemu zmanjševanju. Vendar so kazalniki spodbudni, tudi zaradi številnih ukrepov mesta. Mesto Dunaj trenutno izvaja že tretji sveženj ukrepov, ki zajema vse skupine povzročiteljev izpustov," je povedala dunajska mestna ministrica za okolje, Ulli Sima.

Zaradi stalne izgradnje sistema javnega potniškega prometa, podaljševanja linij podzemnih železnic, ugodne letne vozovnice za vsa javna prevozna sredstva na Dunaju (356 evrov) ter stalnega urejanja novih kolesarskih poti in območij za pešce znaša danes delež avtomobilov v prometu zgolj 27 odstotkov, njihov cilj pa je številko znižati na 20 odstotkov.

M. Helmer
M. Helmer

Ukrepi za izboljšanje kakovosti zraka v mestu predvidevajo tudi povečanje deleža daljinskega ogrevanja do leta 2020 na 50 odstotkov. Mesto izgrajuje tudi ponudbo daljinskega hlajenja, prav tako pa daje velik poudarek tudi obnovljivim virom energije. Gospodinjstva, ki se odločijo za toplotno sanacijo stavb ter za ozelenitev streh in fasad, so nagrajena s subvencijami.

Tudi na gradbiščih nastaja ogromno prahu in izpušnih plinov, kar občutno prispeva k onesnaženju zraka. Zato je mesto sprejelo novelo dunajskega Zakona o ravnanju z odpadki, po kateri morajo gradbinci ob večjih gradbenih projektih izdelati načrt ravnanja z odpadki in preučitev škodljivih snovi, vedno pa morajo ločevati odpadke in minimalizirati število voženj s tovornjaki.

Več iz rubrike