Predstavitvena informacija

Ko vam jo nezgoda zagode v tujini

Lahko si predstavljate, kako neprijetno je, če avtomobilske ključe zaklenete v vozilo, še posebno če se vam mudi na pomemben sestanek ali se vam to zgodi celo na službeni poti v tujini.
Fotografija: Pexels
Odpri galerijo
Pexels

Verjetno raje niti ne pomislite, kako bi bili šele pretreseni, če bi bili s službenim vozilom v tujini udeleženi v prometni nesreči.

»S takimi nevšečnostmi se vsak dan srečujemo v asistenčnem centru, kjer sprejemamo klice razburjenih in nemočnih voznikov,« pripoveduje Franci Florjančič, vodja asistenčno-storitvenega centra Zavarovalnice Triglav. Med njimi, pojasnjuje, pa niso le mladi in neizkušeni, ampak tudi taki, ki so zaradi let izkušenj prepričani, da se jim kaj podobnega ne more zgoditi. A nesreče ne moremo predvideti, v tuji državi, kjer ne poznamo nikogar, pa je nezgoda lahko še bolj neprijetna.

Na pot z vsemi dokumenti

Na pot se je treba pripraviti že pred odhodom in urediti tudi vse dokumente. Pomembno je avtomobilsko zavarovanje, pri čemer zavarovalničarji poleg obveznega zavarovanja avtomobilske odgovornosti priporočajo vsaj še sklenitev avtomobilske asistence. Sestavni del dokumentov naj bosta tudi zelena karta in evropsko poročilo o prometni nesreči. Če se v tujino odpravljate z vozilom iz vašega službenega voznega parka, vse omenjeno preverite pri svojem upravljavcu in se tako izognite zagati, ko ne boste vedeli, kje je avto zavarovan in koga poklicati, še svetujejo.

Pravilno ravnanje ob nesreči

Če se v tujini znajdemo v prometni nesreči, bodisi kot povzročitelj bodisi kot udeleženec, je ključno, da poznamo postopek, s katerim bomo najhitreje rešeni težav.

Zavarovanci največkrat pokličejo, ko jim poči pnevmatika, ne morejo zagnati motorja, ko je treba odpeljati nevozno vozilo, dostaviti nadomestne dele v tujino ali ko zmanjka goriva.

Najprej zavarujemo kraj nesreče. Če so udeleženci nesreče utrpeli telesne poškodbe, pokličemo reševalce, označimo kraj nesreče z varnostnim trikotnikom, oblečemo odsevni brezrokavnik, če se je prometna nesreča zgodila na avtocesti, takoj zapustimo vozni pas in stopimo za varovalno ograjo.

S soudeleženci v prometni nesreči si nato izmenjamo osebne podatke, podatke o zavarovanju in vozilu ter izpolnimo evropsko poročilo o prometni nesreči, skupaj s skico in morebitno ugotovljeno odgovornostjo udeležencev.

Od povzročitelja prometne nesreče nato pridobimo izvod njegove zelene karte ali zavarovalne police oziroma ju fotografiramo, da bomo pozneje lažje uveljavljali morebiten odškodninski zahtevek. Če je mogoče, na kraju nesreče naredimo nekaj fotografij, ki naj čim natančneje prikazujejo kraj nesreče, poškodbe vozil in njihov položaj.

Če se o krivdi ne moremo dogovoriti ali kateri od udeležencev noče dati svojih podatkov oziroma odkloni sestavo in podpis poročila o nesreči, moramo poklicati policijo. Klic je nujen tudi ob nastanku večje materialne škode, poškodbah udeležencev, uveljavljanju avtomobilskega kaska ali takrat, ko sumimo, da je soudeleženec vozil pod vplivom alkohola ali narkotikov.

Ko uredimo vse našteto – ugotovimo povzročitelja nesreče in izpolnimo dokumente –, lahko zadeve rešujemo s svojo zavarovalnico oziroma zavarovalnico našega podjetja. Ta bo, še preden opravimo kakršnakoli popravila, običajno zahtevala predhodni ogled vozila in oceno škode. Škodo, ki je nastala v nesreči, bo, če smo povzročitelj sami, poravnala naša zavarovalnica, v nasprotnem primeru pa zavarovalnica povzročitelja.

Pexels
Pexels

Pomoč pri težavah na cesti

»Imeli smo prometno nesrečo v Nemčiji. Avtomobil je bil uničen, sami pa smo jo sicer odnesli brez večjih posledic. Avtomobil je s pomočjo zavarovalnice romal na odpad, mi smo prenočili v hotelu, potem so nas odpeljali domov. Dopust je sicer propadel, a je bilo z nami vse v redu,« piše uporabnik, ki se je ob nesreči v tujini obrnil na avtomobilsko asistenco pri Zavarovalnici Triglav. V asistenčnem centru so med letoma 2012 in 2016 posredovali v 158.746 primerih, ko so zavarovanci potrebovali pomoč na cesti. Samo lani so pomagali več kot 101 vozniku na dan.

112 je evropska številka za klic v sili, ki velja v vseh 28 državah članicah Evropske unije in tudi v večini drugih evropskih držav.

Avtomobilska asistenca Zavarovalnice Triglav sicer zagotavlja pomoč v Sloveniji in v večini evropskih držav. Pomaga pri okvari vozila, težavah s ključi, dostavi goriva ali napačno natočenem gorivu, organizaciji popravila vozila ali pa njegovega reševanja, vleki oziroma prevozu, dostavi nadomestnih delov, stroških prevoza, nadomestnega vozila ali namestitve v hotelu ...

Čeprav vas od avtomobilske asistence vedno loči le telefonski klic, se z vsemi informacijami, ki vam bodo pomagale hitro in učinkovito ravnati ob nezgodi, lahko seznanite tudi s pomočjo Voznikovega vodnika ob prometni nesreči. Prenesete si ga lahko na portalu vsebovredu.triglav.si in ga dodate k obvezni opremi svojega avtomobila.

––––––––––

* Članek omogoča 
Zavarovalnica Triglav.

Več iz rubrike