Zanimanje za podjetništvo v Sloveniji spet večje

Potem ko je v zadnjih dveh letih v Sloveniji delež odraslih posameznikov, ki razmišljajo o tem, da bi v prihodnjih treh letih ustanovili podjetje, upadal, se je lani spet povečal in znaša 14,3 odstotka, kaže vsakoletna raziskava Globalnega podjetniškega monitorja (GEM). S tem se Slovenija uvršča na 48. mesto med 65 sodelujočimi državami.
Fotografija: Pexels
Odpri galerijo
Pexels

Izmed 27 sodelujočih evropskih držav je Slovenija zasedla 16. mesto. Izmed teh držav se je najvišje uvrstila Estonija (16,2 odstotka), najnižje pa Italija (4,4 odstotka). Leto poprej je bila Slovenija na 53. mestu med 60 državami in na 19. mestu med 24 evropskimi državami, so sporočili z Ekonomsko-poslovne fakultete Univerze v Mariboru.

Povečanje zgodnje podjetniške aktivnosti v Sloveniji gre pripisati zlasti nastajajočemu podjetništvu, ki se nanaša na povsem začetne faze podjetniškega procesa. Gre za posameznike, ki so storili nekatere prve korake k temu, da bodo v prihodnosti ustanovili svoje podjetje ali pa so podjetje že formalno ustanovili, vendar ne pred več kot tremi meseci, so pojasnili na fakulteti.

"To obdobje je še posebej občutljivo, saj veliko podjetniških začetkov usahne še pred formalno ustanovitvijo podjetja. Zato je izredno pomembno, kako bomo v Sloveniji znali tiste, ki se odločajo za podjetniško pot, spodbuditi v njihovih prizadevanjih, da na tej poti ostanejo in razvijejo podjetje, ki bo imelo vse objektivne možnosti za rast in kreiranje kakovostnih novih delovnih mest," je poudaril Miroslav Rebernik, vodja slovenskega dela raziskave GEM.

Poudaril je, da ustvarjalnosti in podjetnosti ni možno vsiliti, lahko pa posameznike z ustrezno gospodarsko in razvojno politiko motiviramo, da bodo podjetniško kariero vzeli kot realno možnost.

Da so uspešni podjetniki v družbi dobro sprejeti in uživajo visok ugled, meni 68,9 odstotka Slovencev, kar uvršča Slovenijo na 12. mesto v evropskem merilu. Glede na delež ljudi, ki menijo, da je pričeti s podjetništvom dobra izbira kariere, se uvršča približno na sredino lestvice (56,8 odstotka). Nekoliko višje kot leto poprej Slovenci zaznavajo tudi medijsko podporo uspešnim podjetniškim zgodbam.

Več iz rubrike