Tožba: Nemčija proti združevanju informacij, ki jih Facebook zbira o nas

STA
Foto REUTERS
Nemški urad za varstvo konkurence je ameriški družbi Facebook prepovedal zbiranje podatkov z drugih spletnih strani, tudi s tistih, ki so z njim (nevidno) povezane.
Gre za prelomen primer, ki bi lahko s povezovanjem zaščite osebnih podatkov in nadzora konkurence spremenil pravila igre na tem področju, a na nemških sodiščih bi se lahko vlekel dolga leta, zapišejo na tiskovni agenciji dpa.
»Facebook ima v Nemčiji prevladujoč položaj in ga tudi zlorablja,« so poudarili v uradu. Ameriški velikan v prihodnje ne bo več smel svojih uporabnikov siliti, da pristanejo na tako rekoč neomejeno zbiranje oz. prenašanje podatkov, ki niso Facebookovi, na njihove račune na Facebooku.

Zbiranje podatkov ljudi, ki niso uporabniki Facebooka

Aplikaciji Whatsapp in Instagram, ki sta v lasti Facebooka, lahko nadaljujeta zbiranje podatkov, a teh ne bodo več smeli kombinirati s podatki svojih uporabnikov, če ti na to ne bodo izrecno pristali. Nemški urad je bil izjemno kritičen tudi do Facebookovega sledenja ljudem, ki sploh niso njegovi uporabniki. Pri tem gre za sledenje obiskovalcem spletnih strani, na katerih je videti Facebookove gumbke, kot so "Like" ali "Share", pa tudi na straneh, na katerih sploh ni jasnega znaka navzočnosti tega družbenega omrežja. S tem tudi želijo prisiliti tehnološke velikane, da prilagodijo svoj model poslovanja pravilom konkurenčnega prava.
Konkretno to pomeni, da bo morala ameriška družba »bundeskartellamtu« v štirih mesecih predložili spremembe pogojev uporabe.

Zakaj?

Ameriškega giganta je odločitev nemških oblasti doletela po zanj precej neugodnem letu 2018, ko je bil dejansko ves čas na tapeti. Očitali so mu med drugim, da je služil kot platforma za politične manipulacije in da je slabo ščitil osebne podatke svojih uporabnikov.
Še posebej hud udarec mu je zadal škandal okoli britanske družbe Cambridge Analytica v zvezi z uporabo podatkov uporabnikov Facebooka brez njihove vednosti za politične namene, med drugim med volilno kampanjo aktualnega ameriškega predsednika Donalda Trumpa.
Družba, ki je ravno v ponedeljek praznovala 15. rojstni dan, se je zaradi tega škandala in tudi zaradi uvedbe splošne uredbe o varstvu podatkov v EU maja lani še posebej znašla pod drobnogledom regulatornih organov.