Švicarski kredit: ZPS zaskrbljena ob odločitvi sodišča

Zveza potrošnikov Slovenije je odločitev Vrhovnega sodišča RS v odločbi o zadevi »švicarski kredit« sprejela z zaskrbljenostjo in je presenečena, da je sodišče zahtevo za korektno informiranje označilo kot pretirano skrb za potrošnika.
Fotografija: Shutterstock
Odpri galerijo
Shutterstock

Ob tem ZPS opozarja, da je v Sloveniji občutno pomanjkanje razumevanja ciljev in vloge varstva potrošnikov kot elementa tržnega gospodarstva, saj za razliko od razvitejših držav članic EU pri nas nimamo oblikovane strategije razvoja varstva potrošnikov, že nekaj let pa tudi ne nacionalnega programa varstva potrošnikov. Ob tem upajo, da to mnenje ne bo postalo merilo za presojanje v potrošniških sporih na slovenskih sodiščih, saj bi to pomenilo bistven odmik od usmeritev v EU.

Kako je treba presojati, ali so banke v primerih švicarskih kreditov pravilno izpolnile svojo pojasnilno dolžnost, je že povedalo Sodišče EU v zadevi Andriciuc, ko je opozorilo, da ni dovolj, če banka zapiše, da se lahko anuiteta v primeru spremembe menjalnega tečaja zviša ali zniža.

Breda Kutin, predsednica ZPS pravi, da je za vse nas pomembno vprašanje, ali bo Slovenija raje počakala, da bo o sporu odločilo evropsko sodišče in bo tvegala, da se bo breme plačila preložilo na davkoplačevalce namesto na tuje banke. Na ZPS zato ponovno pozivajo k sistemski rešitvi, to je sprejem zakona, ki bo oškodovanim potrošnikom omogočil pošteno odplačilo najetega kredita, bankam pa naložil, da prevzamejo svojo odgovornost za nastali problem. Če namreč nekorektno poslovanje bank ne bo imelo ustreznih posledic, tako kot v drugih državah vzhodne in srednje Evrope, bo to signal, da je slovenski finančni trg tudi v prihodnje odprt za nove oblike zavajanja potrošnikov.

Več iz rubrike