Slovenija: Manj podjetniških aktivnosti, več redno zaposlenih

Zgodnja podjetniška aktivnost v Sloveniji je sicer precej visoka, a v primerjavi predlanskim letom se je nekoliko znižala, kažejo rezultati raziskave Global Enterpreneurship Monitor 2018. To je moč razložiti z gospodarsko rastjo; ljudje se raje zaposlijo, kot podajo na tvegano podjetniško pot.
Fotografija: zzzs
Odpri galerijo
zzzs

V raziskavi merijo zgodnjo podjetniško aktivnost, ki predstavlja delež odraslega prebivalstva, ki je v procesu ustanavljanja podjetja ali že ima podjetje, vendar ne dlje kot tri leta in pol.
Najvišjo stopnjo je imela tokrat Angola (41 odstotkov), ki sodi v skupino gospodarstev z nizkimi dohodki. V evropskih državah je povprečna vrednost kazalnika 7,5 odstotka.
V Sloveniji se je indeks znižal s 6,85 odstotka v letu 2017 na 6,37 v lanskem letu, po vsej verjetnosti zaradi gospodarske rasti.
Vrzel med spoloma pri nas je velika, saj je v zgodnji podjetniški aktivnosti le 30,1 odstotka podjetnic, kar nas umešča na predzadnje mesto evropske lestvice. "Očitno bo treba v Sloveniji temu področju nameniti dodatno pozornost, da bi se ustvarili boljši pogoji za večjo vključenost žensk v podjetništvo," je ocenil vodja slovenske raziskovalne ekipe Miroslav Rebernik.
V treh evropskih državah (Nizozemska, Poljska in Švedska) približno tri četrtine odraslih navaja, da je enostavno začeti s poslovanjem, kar je najvišji delež od 49 proučevanih držav.
Na Nizozemskem in Poljskem, poleg Turčije, Tajske, Gvatemale in Madagaskarja, več kot 80 odstotkov ljudi meni, da je podjetništvo dobra izbira kariere.
Ta indikator se je v preteklem letu izboljšal tudi v Sloveniji (od 55,12 odstotka v letu 2017 na 58,43 odstotka v letu 2018), ki se je v evropskem merilu tako povzpela na četrto mesto. Tajska ima najvišjo stopnjo podjetništvu naklonjene medijske pozornosti. Slednja je porasla tudi v Sloveniji (iz 72,65 odstotka na 77,19 odstotka).

Več iz rubrike